Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 22 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Управління екології та природних ресурсів Миколаївської облдержадміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-06-03-008870-a); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 03.06.2025 року № 9; тендерну пропозицію приватного підприємства «Експерт-Логістик» (далі – ПП «Експерт-Логістик»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо Переможця ПП «Експерт-Логістик» від 12.06.2025 року № 10; повідомлення про намір укласти договір від 12.06.2025 року; договір про закупівлю від 24.06.2025 року № 12 на суму 1 298 000,00 грн. з ПДВ (далі – Договір); додаткову угоду до договору від 02.07.2025 року № 1.
Керуючись частиною 5 статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області 02.07.2025 року звернулося через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, запити цінових пропозицій тощо на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
На зазначений запит Замовник станом на 22.07.2025 року Замовник відповіді не надав, чим порушив вимоги частини 5 статті 8 Закону.
17.07.2025 року Управління повторно звернулося через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням щодо вищезазначених питань. Проте, на зазначений запит Замовник станом на 22.07.2025 року також відповіді не надав, чим порушив вимоги частини 5 статті 8 Закону.
За результатами проведеного моніторингу розгляду питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено наступне.
Згідно абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Також, відповідно до статті 117 Конституції України постанови і розпорядження, виданні Кабінетом Міністрів України, є обов’язковими до виконання. Разом з цим, постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2024 № 782 (далі-Постанова №782) внесені зміни до пункту 28 Особливостей, а саме: тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Однак, Замовник не врахував вищевказані зміни, внесені Постановою № 782 відповідно до пункту 28 Особливостей.
Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію без врахування чинних норм Особливостей, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, абзацу першого та десятого пункту 28 Особливостей.
На запит Управління від 07.07.2025 року щодо цього питання Замовник станом на 22.07.2025 року пояснення не надав.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Експерт-Логістик» встановлено наступне:
На вимогу Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» до тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав Додаток 3 не в повному обсязі, чим порушив вимоги Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)» до тендерної документації.
На запит Управління від 07.07.2025 року щодо цього питання Замовник станом на 22.07.2025 року пояснення не надав.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Враховуючи викладене Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику ПП «Експерт-Логістик» можливість їх виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством установлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, абзацу першого та десятого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій ПП «Експерт-Логістик» – встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.