Звернення:
За тендером : Програмне забезпечення для захисту поштової системи (продовження ліцензії) (код за ДК 021:2015 48760000-3 Пакети програмного забезпечення для захисту від вірусів)
Тема:
еквівалент
Зміст:
Закон України «Про публічні закупівлі» (ст. 23, ст. 22, ст. 5) встановлює чіткі вимоги щодо опису предмета закупівлі, зокрема:
?? Замовник зобов’язаний вказувати технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у спосіб, що забезпечує об’єктивне та недискримінаційне визначення вимог до предмета закупівлі.
?? У випадку, якщо замовник зазначає конкретну торговельну марку, фірму, найменування, він обов’язково повинен вказати слова «або еквівалент» та навести чіткий опис основних характеристик, функціональних можливостей та вимог до еквіваленту.
?? Формулювання типу «не менше ніж у продукті» або посилання на торговельну марку без конкретного переліку характеристик є порушенням закону, оскільки:
– не забезпечує прозорості і відкритої конкуренції,
– може обмежувати участь інших постачальників, які могли б запропонувати еквівалентну або кращу послугу/товар,
– створює дискримінаційні умови для учасників, які не є виробниками або дистриб’юторами конкретної марки.
Таким чином, подібні вимоги у тендерній документації можуть бути розцінені як обмеження конкуренції та штучне звуження кола потенційних учасників, що суперечить принципам добросовісної закупівлі, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата оприлюднення звернення:
05.06.2025 14:37
«Шановний учаснику! На ваше звернення повідомляємо, що в Додатку 3 до тендерної документації міститься обґрунтування, в якому зазначається, що посилання на конкретну торгівельну марку пов’язане з необхідністю продовження дії ліцензій наявного у Замовника програмного забезпечення.
Також в додатку 3 до тендерної документації міститься наступна інформація:
«Якщо у технічній специфікації містяться посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент».
Якщо технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, таке посилання є необхідним та обґрунтованим, після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент».».
Зауважимо, що Замовник не обмежує вас учасника в участі у закупівлі і ви можете запропонувати еквівалент, який подовжить дію наявної ліцензії 3AB-797-T9D ліцензійної програмної продукції «ESET Mail Security» для захисту не менше 4 470 об'єктів на строк не менше 1 року.
З метою забезпечення інформаційної безпеки, кіберзахисту та виконання вимог законодавства з питань захисту інформації в ІКС Казначейства створена комплексна система захисту інформації (далі – КСЗІ), одним із засобів захисту КСЗІ ІКС є програмне забезпечення антивірусного захисту (далі – ПЗ антивірусного захисту). До складу комплексу засобів захисту ІКС Казначейства входить програмна продукція для антивірусного захисту «ESET Mail Security».
Зазначене ПЗ антивірусного захисту інстальоване та налаштоване на поштових скриньках центрального апарату та територіальних органах (4 470 поштових скриньок) Казначейства, які розташовані по всій території України. Загальна кількість органів Казначейства становить більше 500 одиниць.
Інфраструктура антивірусного захисту є багаторівневою та всеохоплюючою, що забезпечує антивірусний захист поштових скриньок на базі від застарілих операційних систем Windows server 2003 (Windows XP) до сучасних Windows server 2025 (Windows 11), а також захист скриньок, що забезпечують обробку критичної фінансової інформації. Також важливим є те, що при зміні ПЗ антивірусного захисту необхідно створювати нову інфраструктуру антивірусного захисту, що вимагає розгортання та налаштування нового (іншого) ПЗ антивірусного захисту. Зазначене залишить ІКС Казначейства без антивірусного захисту на тривалий час, відволіче значну кількість людських та матеріальних ресурсів та може спричинити зупинення бюджетного процесу на рівні всієї держави у період дії військового стану в країні.».
Дата оприлюднення відповіді:
06.06.2025 14:57