Звернення:
За тендером : Капітальний ремонт покрівлі бані-пральні Пирятинського психоневрологічного будинку-інтернату, вул. Січових Стрільців, 179, м. Пирятин, Лубенського району, Полтавської області (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Тема:
надмірна деталізація видів робіт, що суперечить Наказу Мінекономіки від 22 листопада 2024 року № 263351
Зміст:
Шановний замовник! умовами закупівлі передбачено надання - сертифікат на систему управління/менеджменту якістю, виданий на учасника закупівлі за стандартами ISO 9001:2018 або ISO 9001:2015. Сертифікатом Учасник закупівлі повинен підтвердити, сферу сертифікації: будівництво житлових і нежитлових будівель; електромонтажні роботи; покрівельні роботи; штукатурні роботи; облицювання стін, які відповідають вимогам ISO 9001:2018 або ISO 9001:2015.
-сертифікат на систему екологічного управління/менеджменту, виданий на учасника закупівлі за стандартами ISO 14001:2015. Сертифікатом Учасник закупівлі повинен підтвердити, сферу сертифікації: будівництво житлових і нежитлових будівель; електромонтажні роботи; покрівельні роботи; штукатурні роботи; облицювання стін; які відповідають вимогам ISO 14001:2015.
- сертифікат на систему управління/менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, виданий на учасника закупівлі за стандартами ISO 45001:2018. Сертифікатом Учасник закупівлі повинен підтвердити, сферу сертифікації: будівництво житлових і нежитлових будівель; електромонтажні роботи; покрівельні роботи; штукатурні роботи; облицювання стін, які відповідають вимогам ISO 45001:2018. Сертифікати повинні бути чинними протягом усього строку виконання робіт за предметом закупівлі. Заперечуємо щодо надмірної деталізації видів робіт, що мають містити зазначені вище сертифікати, що порушує вимоги Наказу Мінекономіки від 22 листопада 2024 року № 263351 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", де вказано, що відповідно до Закону та Особливостей замовники зобов’язані дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників процедури закупівлі та рівного ставлення до них, та не встановлювати жодних особливих умов, які надавали б перевагу одним суб’єктам господарювання перед іншими. У зв’язку з цим замовникам рекомендується враховувати практику органу оскарження під час підготовки тендерної документації та уникати встановлення вимог, які вже визнавалися дискримінаційними.
Зокрема, це стосується таких вимог: 1) установлення конкретних моделей техніки, що вимагається, без можливості надання еквівалентів / аналогів; 2) відсутність можливості залучати техніку та матеріально-технічну базу на підставі договорів оренди / надання послуг тощо; 3) вимоги щодо конкретного місцезнаходження матеріально-технічної бази чи максимального часу транспортування продукції від виробників до майданчика будівництва об’єкта; 4) установлення вимог до закладу освіти працівників та вимог до років трудового стажу за професією; 5) установлення конкретно визначеної кількості аналогічних договорів; 6) визначення аналогічності договору виключно (дослівно) за предметом закупівлі; 7) установлення вимоги щодо надання аналогічних договорів, укладених з конкретним замовником або виключно із замовниками в розумінні Закону; 8) надмірні вимоги щодо оформлення документів, що отримуються від третіх осіб (оформлення листів-відгуків, вимоги до їх змісту, дати тощо); 9) обмеження учасників процедури закупівлі у виборі банківських установ для надання забезпечення тендерної пропозиції / виконання договору про закупівлю; 10) вимоги щодо надання документів у паперовому вигляді; 11) неможливість надання аналогів документів для учасників процедури закупівлі-нерезидентів.
Крім того, не рекомендується: 1) відмовляти чи створювати перешкоди учасникам процедури закупівлі в отриманні всієї доступної інформації щодо предмета закупівлі, проєктної документації, доступу до майданчика об’єкта будівництва тощо; 2) вимагати в тендерній документації додаткові документи, які не визначають спроможність учасника процедури закупівлі виконати необхідні роботи з будівництва, але ускладнюють процес підготовки тендерної пропозиції та збільшують ймовірність помилки чи неоднозначних трактувань (додаткові довідки від державних органів, листи-згоди з переліком усіх пунктів тендерної документації, заповнені проєкти договорів про закупівлю учасниками процедури закупівлі тощо); 3) вимагати надання міжнародних сертифікатів на системи управління якістю (зокрема ISO), які прямо не пов’язані з предметом закупівлі;
4) вимагати у складі тендерної пропозиції акти попереднього ознайомлення з об’єктом; 5) після визначення переможця процедури закупівлі вимагати від нього документи, які не були зазначені в тендерній документації, та висувати будь-які додаткові вимоги до оформлення і заповнення договору про закупівлю та додатків до нього. Просимо внести зміни та вилучити з умов закупівлі вимоги щодо переліку робіт, які мають містити вказані вище сертифікати ISO "електромонтажні роботи; покрівельні роботи; штукатурні роботи; облицювання стін".
Дата оприлюднення звернення:
12.06.2025 15:15
Доброго дня! Замовником при формуванні тендерної пропозиції було враховано рекомендації відповідно до Наказу Мінекономіки від 22 листопада 2024 року № 263351 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", а саме встановлено вимогу про надання міжнародних сертифікатів на системи управління якістю (зокрема ISO), які прямо пов’язані з предметом закупівлі, в тому числі електромонтажні роботи, покрівельні роботи, штукатурні роботи, облицювання стін.
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2025 11:20