Звернення:
За тендером : Послуги операційно – диспетчерського обслуговування об’єднаних диспетчерських систем ДК 021:2015: 72310000-1 Послуги з обробки даних
Тема:
дискримінаційні вимоги
Зміст:
- У розділі тендерної документації, де йдеться про підтвердження аналогічного договору, встановлено вимогу, що аналогічним вважається договір про надання послуг операційно-диспетчерського обслуговування житлових будинків, не менше, ніж кількість будинків, вказану в тендерній документації.
Зазначена вимога, на нашу думку, суперечить принципам здійснення публічних закупівель, передбаченим ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме – принципам добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівлі.
Формулювання "аналогічний договір" має стосуватись предмета закупівлі за змістом, а не за кількісними показниками. Обмеження учасників наявністю договорів з обслуговуванням певної кількості об’єктів не є об’єктивним критерієм кваліфікації, та може безпідставно обмежити коло потенційних учасників, що мають відповідний досвід і можливості виконати договір.
- Вимога надання копій податкових декларацій з ПДВ та квитанцій про їх прийняття не відповідає предмету закупівлі та не є підтвердженням досвіду виконання аналогічного договору. Крім того, така вимога порушує податкову та комерційну таємницю.
Ця вимога не стосується безпосередньо досвіду виконання аналогічного договору, а є способом перевірки податкової звітності, що:
може ставити в нерівне становище платників та неплатників ПДВ;
створює зайвий тиск на учасників і необґрунтовані бар’єри до участі.
Декларації з ПДВ містять інформацію, яка:
не має прямого зв’язку з наданням послуг за аналогічним договором;
охороняється законом як податкова інформація (ст. 17 Податкового кодексу України);
не є обов’язковим підтвердженням досвіду виконання робіт.
Вимога надати декларації з ПДВ разом із квитанціями про їх прийняття за період дії аналогічного договору — є неправомірною та дискримінаційною. Вона не відповідає предмету закупівлі, порушує податкову та комерційну таємницю, і не є передбаченою ч. 2 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
- Указана вимога замовника щодо довідки про наявність діючого або дослідного зразка аналого-цифрового перетворювача сигналів ОДС є спірною з точки зору законодавства про публічні закупівлі.
Формулювання вимоги надає перевагу учасникам, які:
вже мають обладнання, сумісне саме з конкретними системами;
мають дослідні зразки саме таких моделей;
заздалегідь обізнані про специфіку замовника або мали доступ до таких систем.
Це порушує принцип добросовісної конкуренції та недискримінації учасників (ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі").
АМКУ неодноразово визнавав дискримінаційними вимоги, що обмежують участь у торгах виключно тими, хто має досвід або доступ до конкретних моделей обладнання без технічного обґрунтування.
Однак вимога мати дослідний зразок або підтвердження його наявності не передбачена законом як обов’язкова. Якщо предмет закупівлі — це послуга, а не поставка обладнання, така вимога взагалі є неправомірною.
Дата оприлюднення звернення:
03.06.2025 10:19
1,Надання послуг операційно-диспетчерського обслуговування своєчасно, якісно та відповідно до усіх вимог є вкрай важливим для забезпечення безпеки проживання мешканців в своїх квартирах, тим паче в умовах військового стану, а тому Замовник прагне уникнути будь-яких можливих перебоїв у наданні послуг. Відповідно до умов тендерної документації: площа обслуговування – 3 005 547,00 м2 в 835 будинках. Надання договору на обслуговування значно меншої кількості будинків не може дозволити пересвідчитись Замовнику, що учасник спроможний впоратись із вище вказаним об’ємом та це не спричинить непоправних наслідків для здоров’я та/або життя мешканців Голосіївського району.
Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Звертаємо вашу увагу, що кваліфікаційні критерії – це вимоги, які замовник встановлює до учасників, і які надають замовнику можливість переконатись в тому, що учасник буде спроможним надати необхідні замовнику послуги своєчасно та якісно.
2,Дана вимога є ще одним доказом виконання аналогічного договору та підтверджує факт надання послуг по аналогічному договору, тобто те, що аналогічний договір є виконаним. Учасник може не розкривати інформацію, що обґрунтовано на думку учасника може бути визначена ним як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані.
Дана вимога жодним чином не ставить в нерівне становище платників та неплатників ПДВ, так як у разі, якщо учасник не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в вимогах документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
3,Наявність діючого або дослідного зразка аналого-цифрового перетворювача сигналів ОДС обов’язково необхідна для надання послуги операційно-диспетчерського обслуговування об’єднаних диспетчерських систем . Інженерне обладнання житлових будинків Голосіївського району міста Києва оснащене системами ОДС сталого зразку, тобто вимога наявності діючого або дослідного зразка аналого-цифрового перетворювача сигналів ОДС підтвердить можливість майбутнього виконавця послуги, яка закуповується, обробляти сигнали існуючої системи ОДС.
Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Звертаємо вашу увагу, що кваліфікаційні критерії – це вимоги, які замовник встановлює до учасників, і які надають замовнику можливість переконатись в тому що учасник може надати необхідні замовнику послуги своєчасно та якісно.
Дата оприлюднення відповіді:
05.06.2025 11:14