Звернення:
За тендером : Аптечка медична індивідуальна поліцейського (ДК 021:2015 код 33196000-0 «Аптечки першої медичної допомоги»).
Тема:
Щодо технічних та якісних характеристик Засобу для зупинки кровотечі механічний типу «Турнікет»
Зміст:
Добрий день! Додатком 4 до тендерної документації встановлені технічні вимоги до предмету закупівлі, згідно технічною специфікацією аптечка медична індивідуальна поліцейського, має комплектуватися: Засобом для зупинки кровотечі механічний типу «Турнікет», який повинен відповідати наступним технічним характеристикам:
довжина у відкритому вигляді, не менше: 940 мм, для забезпечення можливості використання турнікета для пораненої особи будь-якої анатомічної комплекції;
ширина не менш ніж 38 мм., для зменшення ризику травматизації кінцівки;
вага - не більше ніж: 120 грам.
брашпиль (вороток) з алюмінієвого матеріалу, який повинен витримувати навантаження не менше ніж 120 кг. Турнікет повинен мати додатковий запобіжник фіксації воротку у виді скоби (ріжки), що унеможливлює саморозкручуванню брашпилю.
відсутність на виробі елементів велкро. З метою запобігання забрудненню елементів кріплення типу велкро ґрунтом, брудом та іншими середовищами, що, в свою чергу, призведе до зниження ефективності елементів фіксації при роботі у вологому навколишньому середовищі (мокрий пісок, тина, мул тощо);
Вимоги щодо того, що Турнікет повинен мати додатковий запобіжник фіксації воротку у виді скоби (ріжки), що унеможливлює саморозкручуванню брашпилю та відсутність на виробі елементів велкро є такими, що суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі.
В Україні є лише один виробник, що виготовляє засіб для зупинки кровотечі механічний типу «Турнікет» із додатковим запобіжником фіксації воротку у виді скоби (ріжки), що унеможливлює саморозкручуванню брашпилю та відсутність на виробі елементів велкро, тобто лише однин учасник з якими виробник уклав договір на постачання Засобу для зупинки кровотечі механічний типу «Турнікет» з відповідними технічними параметрами зможе прийняти участь в даній процедурі закупівлі, що порушує основні принципи закупівель такі як, недискримінація учасників, добросовісна конкуренція, максимальна економія та ефективність.
Звертаємо Вашу увагу, що надмірне звуження технічних характеристик, під які підходить вироби лише одного виробника є дискримінацією учасників. Тому немає жодного сенсу штучно обмежувати конкуренцію в закупівлі та відмовлятись від економії бюджетних коштів через деталізацію вимог тендерної документації характеристиками, що нічим не обґрунтовані.
Відповідно, до вищевикладеного вимагаємо внести зміни в Додаток 4 до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги щодо того, що Турнікет повинен мати додатковий запобіжник фіксації воротку у виді скоби (ріжки), що унеможливлює саморозкручуванню брашпилю та відсутність на виробі елементів велкро, шляхом внесення відповідних змін до Технічної специфікації у п.8 - Засіб для зупинки кровотечі механічний типу «Турнікет»(Технічні та якісні характеристики).
Дата оприлюднення звернення:
03.06.2025 16:52
- Дякуємо за запитання. Уповноваженою особою Управління поліції охорони в Полтавській області ретельно розглянута Ваше загальне питання щодо оголошення № UA-2025-06-02-011314-a від 03.06.2025 року, 16:52.
Шановний Учасник, повідомляємо, що відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч. 4 ст. 5 Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Повідомляємо, що при розробці тендерної документації Замовник керувався виключно нормативно-правовими актами, суворо дотримуючись принципу недискримінації учасників.
В той же час, повідомляємо, що всі технічні, якісні та кількісні вимоги до засобу для зупинки кровотечі механічний типу «Турнікет» є обґрунтованими Замовником у тендерній документації.
Разом з тим, відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Тож, керуючись вищезазначеною нормою Замовником було проведено моніторинг компонентів аптечки медичної індивідуальної поліцейського на предмет уникнення дискримінаційних вимог і наявності не менше двох виробників товарів з еквівалентними характеристиками, які є належним чином зареєстрованими в Україні.
Таким чином, Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, всі вимоги до засобу для зупинки кровотечі механічний типу «Турнікет» є обґрунтованими і такими, що відповідають закупівельному законодавству, тож правові підстави для внесення змін у тендерну документацію в цій частині відсутні.
Дякуємо за порозуміння.
Дата оприлюднення відповіді:
04.06.2025 15:25