Звернення:
За тендером : Капітальний ремонт (модернізація та поліпшення) в будівлі Пірнівської гімназії Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області, село Вища Дубечня, вулиця Шкільна, будинок 36, а саме встановлення «Система відеонагляду в будівлі Пірнівської гімназії Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області, село Вища Дубечня, вулиця Шкільна, будинок 36»
Тема:
Порушення конкурентних умов участі в закупівлях
Зміст:
Шановний замовнику, прошу вас конкретизувати з якоїсь причини в Додатку №4 ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, присутні Запит на сертифікати відповідності стандартам ДСТУ, які безпосередньо не згадують системи відеоспостереження:,
• ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування».
• ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення».
• ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
• ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2019, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи».
але які вимагаються "стосовно систем відеоспостереження", може викликати питання щодо їхньої обґрунтованості та потенційно розглядатися як неконкурентна вимога.
Ось декілька причин, чому такі вимоги можуть бути проблематичними:
1. Непряма відповідність: Якщо стандарт ДСТУ, такий як ДСТУ 8965:2019, стосується загальних положень управління пожежною безпекою, а не технічних аспектів відеоспостереження, вимога сертифікату за цим стандартом "стосовно систем відеоспостереження" є непрямою. Це може означати, що замовник намагається використати загальний стандарт як фільтр для вибору постачальників, які мають ширший спектр сертифікатів.
2. Обмеження конкуренції: Вимога наявності сертифікатів за стандартами, які не мають прямого відношення до предмета закупівлі (відеоспостереження в цьому випадку), може обмежити коло потенційних учасників. Лише компанії, які мають дуже широкий спектр сертифікатів або спеціалізуються на всіх зазначених сферах, зможуть відповідати таким вимогам. Це створює бар'єри для малих та середніх підприємств, які можуть бути спеціалістами саме у відеоспостереженні, але не мають усіх інших сертифікатів.
3. Необґрунтовані витрати: Отримання сертифікатів за різними ДСТУ, особливо якщо вони не є безпосередньо релевантними, є часо- та фінансово затратним процесом. Якщо ці сертифікати не є критично важливими для забезпечення якості або безпеки послуг з відеоспостереження, це може бути необґрунтованою вимогою, що збільшує вартість участі в тендері.
4. Відсутність чіткості: Формулювання "та/або іншого сертифікату стандарту ДСТУ ... виданого органом сертифікації стосовно системи контролю доступу, систем управління доступом та систем відеоспостереження" є дещо розпливчастим. Це може призвести до неоднозначності в інтерпретації та дати можливість замовнику суб'єктивно оцінювати відповідність пропозицій.
Висновок: Такі посилання на ДСТУ, які не містять прямих положень щодо систем відеоспостереження, але вимагаються "стосовно" цих систем, можуть бути розцінені як неконкурентні вимоги. Вони можуть обмежувати коло учасників, створювати необґрунтовані бар'єри для входу та підвищувати загальну вартість участі в тендері без чіткого обґрунтування для забезпечення якості саме послуг з відеоспостереження. Така вимога може бути оскаржена як дискримінаційна. Прошу вас привести проведення тендерної закупівлі до вимог Законодавства України - забезпечивши рівний доступ різних учасників.
Дякую.
Дата оприлюднення звернення:
02.06.2025 22:19
Внесення змін до тендерної документації є недоцільним.
Дата оприлюднення відповіді:
06.06.2025 15:01