Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178), а також умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX (далі – Рамкова угода) та вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 15.11 2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility»; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі, а також відповідності договору про закупівлю умовам Рамкової угоди; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Козівської сільської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-05-29-007051-a); оголошення про проведення відкритих торгів, звіт про результати проведення процедури закупівлі; оприлюднену інформацію щодо досліджуваної процедури закупівлі на вебсайті Козівської сільської ради (ozivska-gromada.gov.ua/news/1748853641/); тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 02.06.2025 №100 та від 11.06.2025 №110; тендерну пропозицію ТОВ «Вектор-СТМ»; наявні у вільному публічному доступі відомості у санкційних списках ЄС (джерело інформації: https://www.sanctionsmap.eu/#/main); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені ТОВ «Вектор-СТМ» як переможцем тендеру документи, договір про закупівлю від 19.06.2025 №101/06; додаткову угоду від 19.06.2025 №1 до договору від 19.06.2025 №101/06; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Одночасно, за нормами частини першої статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.
Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року №244-р схвалено План України (далі – План України).
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318) Державну аудиторську службу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Також, відповідно до пункту 20 Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, затвердженого Постановою КМУ №1318, Держаудитслужба здійснює державний фінансовий контроль видатків, передбачених на виконання кроків Плану України, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі, виплату компенсацій та кредитів у межах виконання Плану України, шляхом проведення державного фінансового аудиту, інспектування (ревізії), перевірки закупівель та моніторингу закупівель в установленому законодавством порядку.
Моніторингом встановлено, що відповідно до інформації в річному плані закупівель Замовника (UA-P-2025-05-29-007051-a) досліджувана закупівля проводиться на виконання кроку 7.13 «Забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти» Плану України.
Відповідно до вимог підпункту 3 пункту 9 Постанови КМУ №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України на етапі формування річного плану закупівель та внесення змін до нього передбачають деталізацію інформації за позицією «джерело фінансування закупівлі» (у разі, коли в позиції «джерело фінансування закупівлі» зазначено державний або місцевий бюджет, зазначають код бюджету та код програмної класифікації видатків та кредитування.
В опублікованому річному плані закупівель Замовника на 2025 рік (UA-P-2025-05-29-007051-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі визначено Державний бюджет України (із зазначенням КПК-2025: 2211850 – Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа») та місцевий бюджет (із зазначенням ТПКВКМБ: 1181 – Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа»).
Водночас, відповідно до затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 №793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» Структури кодування Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, код Програмної класифікації містить сім знаків (перших два – ознака головного розпорядника бюджетних коштів, третій знак - відповідальний виконавець бюджетної програми у системі головного розпорядника, наступні чотири – номер бюджетної програми).
Під час моніторингу Замовником надано копії довідок про зміни до річного розпису бюджету Козівської сільської територіальної громади, де вказано КПКВК місцевого бюджету - 0611182 (Виконання заходів, спрямованих на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам) та 0611181 (Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа»).
Крім того, у проєкті договору, що міститься у Додатку №4 до тендерної документації джерелами фінансування закупівлі визначено КПКВ та КМБ 0611182 та КПКВ та КМБ 0611181.
З врахуванням вищенаведеного, Замовником у річному плані закупівель на 2025 рік (UA-P-2025-05-29-007051-a) зазначено невідповідну та неповну інформацію щодо коду бюджету та коду програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, чим порушено вимоги підпункту 3 пункту 9 Постанови КМУ №1318.
У статті 16 Рамкової угоди визначено, що Україна повинна забезпечити, шляхом включення таких зобов’язань до договорів з відповідними особами та суб’єктами, щоб реципієнти фінансування Союзу під час виконання заходів Плану України, визнавали походження та забезпечували публічність, що включає, у разі потреби, зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility», зокрема, у ході просування заходів та їх результатів, шляхом надання послідовної, дієвої та пропорційної цільової інформації для різних типів аудиторії, у тому числі для медіа та громадськості.
Також, за вимогами статті 16 Рамкової угоди заходи із забезпечення публічності, комунікацій, оприлюднення та поширення інформації повинні здійснюватися в доступному форматі та відповідати Вимогам щодо комунікації та забезпечення публічності зовнішніх дій ЄС, викладених і опублікованих Європейською Комісією, у редакції, чинній на момент виконання заходів.
Відповідно до вимог підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, відповідно до вимог, визначених додатком 4.
За вимогами у додатку 4 (Вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України) Постанови КМУ №1318, відповідальні органи та реципієнти у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, під час організації заходів, виконання робіт і надання послуг, на закупленому обладнанні та інших товарах, які стали результатом реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, повинні використовувати емблему Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу (https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/symbols/european-flag-en#download) без будь-яких змін, зокрема кольору, чи додавання будь-яких елементів до емблеми.
Також, відповідно до вимог додатку 4 Постанови КМУ №1318 емблема Європейського Союзу повинна розміщуватися на видному місці на всіх комунікаційних матеріалах, закупленому обладнанні та інших товарах з дотримання інструкції про її використання, що розміщена на сайті Європейського Союзу, до емблеми Європейського Союзу обов’язково додається інформація про джерело фінансування, під час посилання на інформацію про джерело фінансування обов’язково зазначається, що конкретний крок Плану України фінансується/співфінансується Європейським Союзом, під час проведення заходів, здійснення публікацій, на інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, необхідно зазначати, що зміст висвітленої інформації не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.
У наданій під час моніторингу інформації на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо забезпечення виконання публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility, зокрема тендерної документації та договору, відповідно до вимог, визначених додатком 4 та підпунктом 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318, Замовник зазначив, зокрема, що у проєкті договору (Додаток 4 тендерної документації) передбачено, що відповідно до статті 16 Рамкової Угоди, постачальник здійснює маркування товару емблемою Союзу та заявою про фінансування, що містить слова «співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility», такий захід повинен здійснюватися в доступному форматі та відповідати Вимогам щодо комунікації та забезпечення публічності зовнішніх дій ЄС, викладених і опублікованих Європейською Комісією, у редакції, чинній на момент виконання заходів».
Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом оприлюдненої Замовником інформації щодо досліджуваної процедури закупівлі на вебсайті Козівської громади (щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі) за наданим Замовником посиланням (https://kozivska-gromada.gov.ua/news/1748853641/) встановлено, що при публікації інформації про закупівлю Замовником недотримано вимог додатку 4 та, відповідно, підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 та не враховано положення статті 16 Рамкової угоди, а саме не використано емблеми Європейського Союзу, не зазначено інформації про джерело фінансування (із зазначенням, що конкретний крок Плану України фінансується/співфінансується Європейським Союзом) та не вказано, що зміст висвітленої інформації не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.
Крім того моніторингом встановлено, що ні тендерна документація Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі, ні оприлюднені договір від 19.06.2025 №101/06 та додаткова угода від 19.06.2025 №1 до нього не містять емблеми Європейського Союзу, а також інформації, що конкретний крок Плану України фінансується/співфінансується Європейським Союзом та що зміст висвітленої інформації не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу, чим порушено вимоги додатку 4 та, відповідно, підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 та суперечить положенням статті 16 Рамкової угоди.
Згідно з пунктом 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Також, згідно з нормами пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормами пункту 2 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності).
Одночасно, вимогами пункту 14 Порядку №1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товари, номенклатурні позиції предмета закупівлі: електронний освітній ресурс з хімії, комплект посуду загального призначення для кабінету хімії, набір хімічних реактивів (основні), набір хімічних реактивів (основні та додаткові), набір №1 С «Кислоти», набір №3 ВС «Луги», набір №6 С «Органічні речовини», набір №11 С «Солі для демонстраційних дослідів», набір №14 ВС «Сульфати, сульфіти, сульфіди», Набір №13 ВС «Галогени», набір №17 С «Нітрати», набір №21 ВС «Неорганічні речовини», набір №22 ВС «Індикатори», штатив лабораторний Тип 1, електронний освітній ресурс з фізики, набір демонстраційний "Електромагнетизм", набір лабораторний для вивчення механіки, набір лабораторний для вивчення електрики і магнетизму Тип 1, набір лабораторний для вивчення електрики і магнетизму Тип 2, набір лабораторний для вивчення електрики, набір лабораторний для вивчення молекулярної фізики та термодинаміки, набір лабораторний з геометричної та хвильової оптики, Блок живлення лабораторний, набір інструменту для класу, шаблони для побудови графіків функцій для учня, тригонометричний круг (діюча модель), комплект "Осі координат" Тип 1, набір стереометричний демонстраційний, спиртівка, блок живлення демонстраційний (випрямлена стабілізована та змінна напруга) та вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:39160000-1 — Шкільні меблі.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступний код щодо товарів, які є предметом досліджуваної закупівлі: 39162000-5 Приладдя для навчальних закладів; 39162100-6 Навчальне обладнання, 39162110-9 Навчальне приладдя, 39162200-7 Допоміжне навчальне приладдя та пристрої.
Однак, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пунктів 3 та 24 Особливостей №1178.