Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 02 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання Комунальним підприємством «Агропромислове» Оліївської сільської ради Житомирського району Житомирської області (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Замовника на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 30.05.2025, обґрунтування від 29.05.2025 (далі - Обґрунтування), договір про закупівлю від 29.05.2025 № 29/05, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 27.05.2025 року.
За результатами моніторингу наявності підстав укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено наступне.
Відповідно до Обґрунтування, підставою для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару є підпункт 6 пункту 13 Особливостей, а саме: Замовником відмінено процедури закупівлі відкритих торгів за предметом «Добрива різні», інформація про яку оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-13-014951-a, через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений Замовником.
Слід відмітити, що відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Також, пунктом 5 Особливостей визначено, що забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Проведеним моніторингом, встановлено, що відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації по процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями, інформація про яку оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-13-014951-a, Замовником здійснювалась закупівля мінеральних добрив, а саме: нітроамофоски (Поліфоска) NPK 8:24:24+9 (S) в кількості 48 тонн та карбаміду в кількості 10 тонн.
Однак, моніторингом установлено, що відповідно до звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пункту 1.2 розділу І та Додатку № 1 до договору про закупівлю від 29.05.2025 № 29/05, Замовником здійснено закупівлю мінерального добрива, а саме: ICL NPKpluS 4-20-20 (+10CaO+MgO+13SO3) в кількості 38.4 тонн та карбаміду в кількості 9,9 тонн, що не відповідає Додатку № 2 до тендерної документації по закупівлі відкритих торгів з особливостями та свідчить про те, що Замовником в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей змінено технічні, кількісні та якісні характеристик предмета закупівлі.
Крім того, моніторингом встановлено, що Замовником на порушення вимог підпункту 6 пункту 13 та пункту 17 Особливостей укладений договір про закупівлю від 29.05.2025 № 29/05 не відповідає проекту договору (Додаток № 1 до тендерної документації) по процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями, інформація про яку оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-13-014951-a.
Так, пунктом 4.1.1 розділу 4 проекту договору (Додаток 1 до тендерної документації) передбачено, що «Замовник оплачує вартість фактично отриманого товару згідно з накладними, відповідно до умов даного договору по мірі надходження відповідних коштів, протягом 30 календарних днів з дня поставки якщо інший строк не встановлено даним договором», тоді як пунктом 4.1.1 розділу 4 укладеного договору про закупівлю від 29.05.2025 № 29/05 встановлено обовязок, що «Замовник зобовязується здійснювати оплату товару щомісяця рівними та нерівними частинами, але не менше 286 200,00 грн щомісяця, до повного погашення вартості товару».
Крім того, проектом договору (Додаток 1 до тендерної документації) передбачено умови, які відсутні в укладеному договорі про закупівлю від 29.05.2025 № 29/05, а саме:
- в підпункті 7.3.1. пункту 7.3. розділу 7 проекту договору передбачено, що збитки, що заподіяні стороною внаслідок невиконання або неналежною виконання договірних зобов'язань підлягають стягненню з винної сторони понад неустойку та інші штрафні санкції в повній сумі.
- в підпункті 7.3.4. пункту 7.3. розділу 7 проекту договору передбачено, що за порушення умов зобов’язання щодо якості товарів з виконавця на користь Замовника стягується штраф у розмірі 20 % (двадцяти відсотків) вартості неякісних товарів, що не звільняє виконавця від зобов’язання виконати постачання якісного товару в установлений строк;
- в пункті 11.4 розділу 11 проекту договору передбачено, що Замовник має право розірвати договір одноособово, відповідно до пункту 6.2.1 в разі порушення Виконавцем умов даного договору.
Отже, моніторингом встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 10 та підпункту 6 пункту 13 Особливостей укладено договір про закупівлю від 29.05.2025 № 29/05 без наявності підстав укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовником 24.06.2025 надано пояснення, щодо вищевикладених порушень, яке не спростовує зазначені порушення.
Слід відмітити, що відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено порушення вимог пунктів 5, 10, підпункту 6 пункту 13 та пункту 17 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.