Закупівля «Послуги з монтажу/улаштування системи блискавкозахисту в загальноосвітньому навчальному закладі І-ІІ ступенів «Загальноосвітня санаторна школа-інтернат № 19» м. Києва за адресою: вул. Білицька, 55» згідно код ДК 021:2015 51700000-9: Послуги зі встановлення протипожежного устаткування від Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації.
«Послуги з монтажу/улаштування системи блискавкозахисту в загальноосвітньому навчальному закладі І-ІІ ступенів «Загальноосвітня санаторна школа-інтернат № 19» м. Києва за адресою: вул. Білицька, 55» згідно код ДК 021:2015 51700000-9: Послуги зі встановлення протипожежного устаткування
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
«Послуги з монтажу/улаштування системи блискавкозахисту в загальноосвітньому навчальному закладі І-ІІ ступенів «Загальноосвітня санаторна школа-інтернат № 19» м. Києва за адресою: вул. Білицька, 55» згідно код ДК 021:2015 51700000-9: Послуги зі встановлення протипожежного устаткування
Очікувана вартість
2 749 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
27490,0
1 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
16.06.2025 15:08
Позиція
Опис предмета закупівлі
«Послуги з монтажу/улаштування системи блискавкозахисту в загальноосвітньому навчальному закладі І-ІІ ступенів «Загальноосвітня санаторна школа-інтернат № 19» м. Києва за адресою: вул. Білицька, 55» згідно код ДК 021:2015 51700000-9: Послуги зі встановлення протипожежного устаткування
Код ДК 021:2015
51700000-9 -
Послуги зі встановлення протипожежного устаткування
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
30.05.2025 14:23
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
30.05.2025 14:23
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
30.05.2025 14:23
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
30.05.2025 14:23
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
30.05.2025 14:23
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Department of Education of Podilsky Kiev District State Administration
Повна назва
Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Department of Education of Podilsky Kiev District State Administration
Поштовий індекс
04071
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вул. Введенська 35
«Послуги з монтажу/улаштування системи блискавкозахисту в загальноосвітньому навчальному закладі І-ІІ ступенів «Загальноосвітня санаторна школа-інтернат № 19» м. Києва за адресою: вул. Білицька, 55» згідно код ДК 021:2015 51700000-9: Послуги зі встановлення протипожежного устаткування
Тендер:
UA-2025-05-30-006090-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-05-30-006090-a.a1
Дата:
03.06.2025 20:04
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
1. За умовами Додатку 4 до Тендерної документації для підтвердження якості послуг Учасник повинен надати завірені належним чином копії власних або залучених у субпідрядної організації наступних сертифікатів відповідності:
4) сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
5) сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
Відповідно до підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації для підтвердження якості послуг Учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів:
4) сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
Варто зазначити, що предметом закупівлі є послуги з монтажу та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки.
Національний стандарт ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) стосується підтвердження можливості організації створити системи і процеси, необхідні для постійного поліпшення енергетичної результативності, охоплюючи енергетичну ефективність, використання енергії та споживання енергії.
Національний стандарт ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) стосується послу/робіт щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування системи пожежної сигналізації.
Додатком 4 до Тендерної документації визначено об’єми робіт щодо надання послуг за предметом закупівлі. Поряд з цим наведені об’єми не передбачають роботи/послуги щодо енергетичного менеджменту та/або пов’язані з енергетичним менеджментом, чи щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування системи пожежної сигналізації.
Тобто наведені вимоги Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації не узгоджуються з предметом закупівлі.
Крім того у Скаржника відсутні сертифікати, що вимагаються за оскаржуваними вимогами. Тому такі вимоги Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації є також такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виконати таку вимогу зможуть лише учасники, які нададуть:
- сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із предметом закупівлі замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації виключити слова та цифри:
«4) сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
5) сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 17.08.2023 № 12986-р/пк-пз (далі – Рішення 12986).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із предметом закупівлі замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації виключити слова та цифри:
«4) сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
5) сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;».
2. За умовами Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації для підтвердження якості послуг Учасник повинен надати завірені належним чином копії власних або залучених у субпідрядної організації наступних сертифікатів відповідності:
- гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) обладнання, що буде монтуватися учасником (блискавкоприймачі, стержні, наконечники), (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника, в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри)) або офіційний представник виробника в якому гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру даної закупівлі, з наданням сертифікату ISO 9001:2015, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту та сертифікату ISO 45001:2018, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту, при цьому, такі сертифікати повинні бути видані на ім?я виробника (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника від яких буде надаватися гарантійний лист . Якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників надати у пропозиції документ від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або від імпортера, або від офіційного представника виробника, з інформацією про його офіційний статус та надане йому від виробника право здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування всього необхідного обладнання, зазначеного з тендерній документації (перелік такого обладнання потрібно зазначити у листі), та можливість поставки такого обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, із зазначенням номеру даної закупівлі.
Знову ж таки предметом закупівлі є послуги з монтажу та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки.
Скаржник не є виробником обладнання, що буде монтуватися (блискавкоприймачі, стержні, наконечники) враховуючи об’єми робіт за Додатком 4 до Тендерної документації. Також Скаржник не є постачальником подібних товарів, а лише виконавцем робіт/надавачем послуг, частиною яких є монтування подібного обладнання.
Відповідно немає гарантійного листа та сертифікатів, що вимагаються згідно з оскаржуваною вимогою Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації.
Скаржник неодноразово звертався в минулому, наприклад, до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лео лайтмен Україна» (далі – Представник 1), що є представником компанії LEO LIGHTMAN, яка виготовляє блискавкоприймачі, стержні та наконечники, із запитом щодо отримання подібного гарантійного листа та сертифікатів, що вимагається за оскаржуваною вимогою Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації, зокрема із Зверненням від 25.04.2024 № 272 (далі – Звернення 272) та Зверненням від 25.04.2024 № 271 (далі – Звернення 271), які відправлено засобами поштового зв’язку ТОВ «Нова Пошта» згідно квитанції від 25.04.2024 (що додається), а також із Звернення від 30.04.2025 № 338 (далі – Звернення 338) щодо надання подібного гарантійного листа та сертифікатів, яке відправлено засобами поштового зв’язку ТОВ «Нова Пошта» згідно квитанції від 02.05.2025 (що додається). Проте відповіді на Звернення 272, Звернення 271 та Звернення 338 Скаржник не отримав.
Також Скаржник нещодавно, а саме 03.06.2025, знову направив Звернення від 02.06.2025 № 462 (далі – Звернення 462) до Представника щодо надання подібних гарантійних листів та сертифікатів, яке відправлено засобами поштового зв’язку ТОВ «Нова Пошта» згідно квитанції від 03.06.2025 (що додається).
Таким чином виконати оскаржувану вимогу зможуть лише учасники які нададуть усі документи, що вимагається цією вимогою Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації.
Витребування таких документів жодним чином не впливатиме на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Варто наголосити, що сертифікати, які вимагаються за оскаржуваною вимогою Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації повинні бути видані на види діяльності з постачання. Водночас предметом закупівлі є послуга, а не товар.
Тим самим оскаржувана вимога Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації не узгоджується і з предметом закупівлі.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 16.07.2024 № 12227-р/пк-пз (далі – Рішення 12227) та від 14.05.2025 № 7725-р/пк-пз (далі – Рішення 7725).
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із предметом закупівлі замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації виключити абзац:
«гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) обладнання, що буде монтуватися учасником (блискавкоприймачі, стержні, наконечники), (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника, в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри)) або офіційний представник виробника в якому гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру даної закупівлі, з наданням сертифікату ISO 9001:2015, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту та сертифікату ISO 45001:2018, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту, при цьому, такі сертифікати повинні бути видані на ім?я виробника (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника від яких буде надаватися гарантійний лист . Якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників надати у пропозиції документ від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або від імпортера, або від офіційного представника виробника, з інформацією про його офіційний статус та надане йому від виробника право здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування всього необхідного обладнання, зазначеного з тендерній документації (перелік такого обладнання потрібно зазначити у листі), та можливість поставки такого обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, із зазначенням номеру даної закупівлі.».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із предметом закупівлі замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації виключити абзац:
«гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) обладнання, що буде монтуватися учасником (блискавкоприймачі, стержні, наконечники), (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника, в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри)) або офіційний представник виробника в якому гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру даної закупівлі, з наданням сертифікату ISO 9001:2015, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту та сертифікату ISO 45001:2018, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту, при цьому, такі сертифікати повинні бути видані на ім?я виробника (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника від яких буде надаватися гарантійний лист . Якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників надати у пропозиції документ від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або від імпортера, або від офіційного представника виробника, з інформацією про його офіційний статус та надане йому від виробника право здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування всього необхідного обладнання, зазначеного з тендерній документації (перелік такого обладнання потрібно зазначити у листі), та можливість поставки такого обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, із зазначенням номеру даної закупівлі.».
3. За умовами передостаннього абзацу Додатку 4 до Тендерної документації та останнього абзацу підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації у разі запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, наявним у Замовника, Учасник у складі пропозиції повинен надати проект із запропонованим обладнанням, складений відповідно до норм чинного законодавства України, та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України (експертний висновок також повинен міститися у складі пропозиції).
Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від15.04.2020 № 708, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону 922 та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Як вже згадувалось вище, предметом закупівлі є послуги з монтажу та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки, що визначено за ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи.
Закупівля послуги з коригування проектно-кошторисної документації здійснюється за кодом ДК 021:2015:71320000-7 — Послуги з інженерного проектування.
Закупівля послуги погодження та експертизу проектно-кошторисної документації здійснюється за кодом ДК 021:2015 – 71319000-7 Експертні послуги.
Коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України (експертний висновок також повинен міститися у складі пропозиції) не є та не може бути частиною предмета закупівлі.
Тому оскаржувана умова закупівлі в частині здійснення коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації не узгоджується з предметом закупівлі, що не дає можливості учасникам належним чином сформувати свої пропозиції та є дискримінаційним по відношенню до них.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 28.08.2024 № 14461-р/пк-пз (далі – Рішення 14461), від 18.11.2024 № 18485-р/пк-пз (далі – Рішення 18485) та Рішенні 7725.
Варто також зауважити, що оскаржувана умова передостаннього абзацу Додатку 4 до Тендерної документації та останнього абзацу підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації передбачає можливість заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, що зокрема передбачено об’єми робіт за Додатком 4 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 33 частини 1 статті 1 Закону 922 технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
За частиною 1 статті 23 Закону 922 технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 4 статті 23 Закону 922 встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Абзацом 4 пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що у разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі (Додаток 4 до Тендерної документації) містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, - мається на увазі «або еквівалент».
Також приміткою підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації визначено, що будь-які посилання в технічних вимогах на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, передбачає надання еквіваленту (технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими).
Варто зазначити заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом не може визначатися як еквівалент вже встановленим вимогам.
Тим самим оскаржувана вимога передостаннього абзацу Додатку 4 до Тендерної документації та останнього абзацу підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації не узгоджується із вимогами чинного законодавства України, в тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, та з іншими вимогами Тендерної документації.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які (у разі заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, наявним у Замовника) зможуть надати проект із запропонованим обладнанням, складений відповідно до норм чинного законодавства України, та за власний рахунок проведуть коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Схожа позиція викладена в Рішенні 7725.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із чинним законодавством, предметом закупівлі та іншими вимогами Тендерної документації, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації виключити абзац:
«У разі запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, наявним у Замовника, Учасник у складі пропозиції повинен надати проект із запропонованим обладнанням, складений відповідно до норм чинного законодавства України, та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України (експертний висновок також повинен міститися у складі пропозиції).».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із чинним законодавством, предметом закупівлі та іншими вимогами Тендерної документації, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах Додатку 4 до Тендерної документації та підпункту 1.3. пункту 1 розділу ІІІ Додатку 6 до Тендерної документації виключити абзац:
«У разі запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, наявним у Замовника, Учасник у складі пропозиції повинен надати проект із запропонованим обладнанням, складений відповідно до норм чинного законодавства України, та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України (експертний висновок також повинен міститися у складі пропозиції).».
4. За умовами пункту 3 розділу 1 Додатку 6 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до підпункту 3.3. пункту 3 розділу 1 Додатку 6 до Тендерної документації учасник мають надати довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Така інформаційна довідка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442 затверджено Порядок проведення атестації робочих місць за умовами правці (далі – Порядок 442).
Згідно з пунктами 1 і 2 Порядку 442 Атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому. Основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між роботодавцем і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.
Тобто така атестація не здійснюється в імперативно обов’язковому порядку і стосується взаємовідносин між Скаржником та його працівниками, та жодним чином не стосується якості надання послуг за предметом закупівлі зі сторони Скаржника.
Суть кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» полягає в наявності в учасників працівників. Атестація робочих місць жодним чином не впливає на досвід/компетентність працівників, робоче місце якого проатестовано чи не проатестовано.
Крім того положеннями Порядку 442 не передбачено надання територіальним органом управлінням Держпраці інформаційних довідок щодо результатів атестації. А також не визначено, що підприємства мають надавати/подавати чи реєструвати проведену атестацію робочих місць до територільних органів управління Держпраці, чи що повноваження чи обов’язок Державної служби з питань охорони праці (Держпраці) вивчати матеріали атестації робочих місць за умовами праці.
Скаржником здійснювалась атестація робочих місць з врахуванням вимог Порядку 442, що підтверджується наприклад Наказом Скаржника від 25.03.2024 № 07-ОП «Про результати атестації робочих місць за умовами праці для визначення права працівників на пільги та компетенції, передбачені чинним законодавством» (далі – Наказ 07), Протоколом засідання комісії по проведенню атестації робочих місць за умовами праці Скаржника від 25.03.2024 № 2 (далі – Протокол 2), Картами умов праці професії (посади) електрозварний ручного зварювання, головний інженер, інженер-проектувальник і електромонтер, Протоколами досліджень шкідливих впливів від 11.03.2024.
Водночас Скаржник немає та не зможе отримати довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці, зокрема яка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
Варто також наголосити, що виходячи з редакції умов пункту 3 розділу 1 Додатку 6 до Тендерної документації допускається залучення працівників за договорами ЦПХ. Проте атестація за Порядком 442 не може проводитися щодо професії за договором цивільно-правового характеру.
Виходячи з викладено вбачається насутпний висновок, що оскаржувана вимога підпункту 3.3. пункту 3 розділу 1 Додатку 6 до Тендерної документації:
- Не узгоджується із приписами чинного законодавства України, в тому числі закупівельного законодавства, адже не узгоджується з цільовим призначенням наведеного кваліфікаційного критерію;
- Не узгоджується із іншими вимогами Тендерної документації, зокрема за пункту 3 розділу 1 Додатку 6 до Тендерної документації;
- Є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її зможуть лише учасники, які нададуть довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці, що буде містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із чинним законодавством та іншими вимогами Тендерної документації, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з пункту 3 розділу 1 Додатку 6 до Тендерної документації підпункт 3.3.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 01.02.2024 № 2036-р/пк-пз (далі – Рішення 2036).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із чинним законодавством та іншими вимогами Тендерної документації, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з пункту 3 розділу 1 Додатку 6 до Тендерної документації підпункт 3.3.
5. Відповідно до пункту 3 розділу VI Тендерної документації Договір про закупівлю повинен відповідати проекту договору зазначеному в Додатку 5 до тендерної документації.
Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону 922, крім частин 2-5, 7-9 статті 41 Закону 922, та Особливостей.
Проект договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі.
Разом з Тендерною документацією замовником в окремому файлі подається проект договору про закупівлю з обов'язковим зазначенням змін його умов.
За умовами пункту 4 розділу VI Тендерної документації умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
Наведені випадки визначають випадки щодо внесення саме до істотних умов договору про закупівлю, визначених пунктом 19 Особливостей.
Пунктом 8.2. Проєкту договору за Додатком 5 до Тендерної документації передбачено, що Істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань Сторонами в повному обсязі. Істотні умови Договору можуть бути змінені лише за взаємною згодою Сторін та виключно у випадках:
3) продовження строку дії Договору та строку надання Послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат Замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної Договором;
5) зміни ціни Договору у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Наведені умови проєкту договору визначено з редакції випадків можливості внесення змін до істотних умов договору за пунктами 2, 4, 6 і 7 частини 5 статті 41 Закону 922.
Виходячи з редакції пункту 4 розділу VI Тендерної документації та пункту 8.2. Проєкту договору за Додатком 5 до Тендерної документації вбачається, що ці умови не узгоджуються як між собою, так і з приписами чинного законодавства.
По-перше: пунктом 4 розділу VI Тендерної документації визначено, що загалом умови договору (не лише істотні) можуть змінюватись лише за встановленими цим пунктом випадками.
По-друге: предметом закупівлі не є роботи з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації”.
Пунктом 4 розділу VI Тендерної документації визначено випадок щодо внесення змін до тендерної документації, що передбачений підпунктом 9 пункту 19 Особливостей, що стосується саме таких робіт.
Тобто в цій частині за передостаннім абзацом пункт 4 розділу VI Тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі.
По-третє: пункту 8.2. Проєкту договору за Додатком 5 до Тендерної документації, зокрема за підпунктами 3, 5, 7 і 8, не узгоджуються з пунктом 17 Особливостей, оскільки визначають випадки передбачені саме пунктами 2, 4, 6 і 7 частини 5 статті 41 Закону 922, а також підпунктам 2, 4, 6 і 7 пункту 19 Особбливостей.
По-четверте: об’єми робіт за Додатком 4 до Тендерної документації передбачають енергоносiї машин, врахованих в складi загальновиробничих витрат – електроенергія.
Підпункт 7 пункту 8.2. Проєкту договору за Додатком 5 до Тендерної документації визначає випадок щодо внесення зміни до істотних умов договору, що не узгоджується з підпунктом 7 пункту 19 Особливостей та підпунктом 7 пункту 4 розділу VI Тендерної документації, оскільки не встановлює можливості внесення зміни середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед».
По-п’яте: об’єми робіт за Додатком 4 до Тендерної документації передбачають в тому числі будівельні матеріали, вироби і комплекти.
Умова підпункту 8 пункту 8.2. Проєкту договору за Додатком 5 до Тендерної документації зокрема в частині обмеження збільшення ціни за одиницю товару саме до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку суперечить підпункту 2 пункту 19 Особливостей, який визначає, що відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються із предметом закупівлі, між собою та із чинним законодавством України Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом внесення змін до пункт 4 розділу VI Тендерної документації та пункту 8.2. Проєкту договору за Додатком 5 до Тендерної документації, узгодивши їх з приписами пунктів 17 та 19 Особливостей.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 14.04.2025 № 5857-р/пк-пз (далі – Рішення 5857).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються із предметом закупівлі, між собою та із чинним законодавством України Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом внесення змін до пункт 4 розділу VI Тендерної документації та пункту 8.2. Проєкту договору за Додатком 5 до Тендерної документації, узгодивши їх з приписами пунктів 17 та 19 Особливостей.
6. Згідно пунктів 5.2. та 7.1. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації розрахунки здійснюються за рахунок коштів місцевого бюджету протягом 30 (тридцяти) банківських днів після отримання послуг на підставі Актів наданих послуг, відповідно до частини першої статті 49 Бюджетного кодексу України.
У разі затримки у виділенні бюджетних асигнувань, розрахунки здійснюються протягом 10 (десяти) банківських днів з дати отримання Замовником бюджетних асигнувань для здійснення закупівлі на свій рахунок. Сторони досягли домовленості, що в такому разі будь-які штрафні санкції не застосовуються до Замовника, а строки, передбачені розділом 4 цього Договору, вважаються дотриманими та грошове/фінансове зобов’язання вважається таким, що виконане Замовником своєчасно
Статтями 251 та 252 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.
Строки визначені днями також можна розділити за типом на календарні та робочі дні.
Пунктом 2 Постанови Правління Національного банку України «Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України» від 16.09.2021 № 93 (далі – Постанова 93) встановлено, що банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Умовно Постановою 93 було скасовано визначення строків у банківських днях. Тим самим умови пунктів 5.2. та 7.1. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації в частині визначення строку у банківських днях не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умові пункту 4.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації змінити визначення строків у банківських днях.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 10.04.2025 № 5706-р/пк-пз (далі – Рішення 5706).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умові пункту 4.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації змінити визначення строків у банківських днях.
Відповідно до підпункту 5.5. пункту 5 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати довідку з обслуговуючого банку про відкриття поточного рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, видана у поточному році. Інформаційна довідка щодо наявності відкритих банківських рахунків підтверджується документом, виданим Державною Податковою Службою України чи структурним підрозділом із зазначенням переліку відкритих банківських рахунків, який має відповідати усім наданим довідкам про відкриття рахунку з банку, видана у поточному році.
Вимога підпункту 5.5. пункту 5 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які зможуть надати саме довідку з обслуговуючого банку про відкриття поточного рахунку, довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами та документ, виданий Державною Податковою Службою України чи структурним підрозділом із зазначенням переліку відкритих банківських рахунків, які сформовані саме в 2025 році.
Варто зазначити, що Замовник необґрунтовано встановив таку вимогу з метою відсіювання учасників, адже виконати таку вимогу в короткий строк подання пропозицій є нереально, тим більше якщо в учасників наявний не один рахунок. Тобто незрозумілим є, для чого потрібна така інформація, зокрема щодо відсутності боргу за кредитом, адже закупівельним законодавством, в тому числі враховуючи положення Особливостей, не визначено підстави для відхилення учасника та відмови йому в участі у випадку наявності заборгованості по кредитах.
Тим самим така вимога не узгоджується з приписами чинного законодавства України.
Крім того учасник не відповідає за наявність інформації про відкриті рахунки саме в органах ДПС. Тобто і не може відповідати по факту за наявність чи відсутність такої інформації в цих органах.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України та призводять до дискримінації учасників, в тому числі Скаржника, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити умову підпункту 5.5. пункту 5 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 07.04.2025 № 5399-р/пк-пз (далі – Рішення 5399).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України та призводять до дискримінації учасників, в тому числі Скаржника, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити умову підпункту 5.5. пункту 5 розділу ІІ Додатку 6 до Тендерної документації
Автор:
37037256, ТОВ "ПБВ-ЕЛЕКТРО"
04071, Україна, м. Київ, місто Київ, ВУЛИЦЯ МЕЖИГІРСЬКА, будинок 24-Б, офіс 12