Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 27 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального унітарного підприємства «ЕкоВін» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.06.2025 № 74-уо (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Мельник Олександр Анатолійович (далі – ФОП Мельник О.А.), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ФОП Мельник О.А. до 11.06.2025, рішення уповноваженої особи від 11.06.2025 (протокол № 82-уо), договір про закупівлю від 17.06.2025 № 17/06-25 (далі – Договір) та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 26.06.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що учасник ФОП Мельник О.А., якого Замовник обрав переможцем, не надав у складі своєї тендерної пропозиції документа, виданого представником, дилером, дистриб’ютором, який підтверджує поставку товару учасника належної якості, вимога щодо надання якого встановлена в Додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації.
Водночас учасник ФОП Мельник О.А., згідно з наданою у складі тендерної пропозиції технічною специфікацією (файл «4.Тех.специфікація.pdf»), пропонує до постачання запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів, виробниками яких є п’ять іноземних країн та Україна.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) щодо ненадання учасником ФОП Мельник О.А. документальних підтверджень поставки товару належної якості Замовник не спростував зазначеного порушення, а лише надав лист товариства з обмеженою відповідальністю «МАЗРЕЗЕРВ», в якому наведена інформація, що ФОП Мельник О.А. є офіційним представником з реалізації продукції зазначеного товариства, яке є офіційним постачальником запасних частин від провідних заводів України та Китаю під торговою маркою (MR).
Отже, учасником ФОП Мельник О.А. не дотримано вимог Додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації.
Окрім того, учасник ФОП Мельник О.А. у складі своєї тендерної пропозиції не надав документів/документ на підтвердження права його власності майном (персональними комп’ютерами та моніторами, принтерами, сканером, шафами для одягу й документів, столами комп’ютерними й письмовими, стільцями, вітринами та стелажами), зазначеним в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (файл «Дов.МТБ.pdf»), вимога щодо надання яких встановлена Замовником в підпункті 1.1. пункту 1 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації.
На запит Управління щодо ненадання учасником ФОП Мельник О.А. документальних підтверджень права його власності на вищевказане майно Замовник не спростував зазначеного порушення, а надав лист даного учасника, в якому він зазначив, що не надав вказаних документів на майно, оскільки вони не збереглись.
Отже, учасником ФОП Мельник О.А. не дотримано вимог підпункту 1.1. пункту 1 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації.
Пунктом 3 Особливостей № 1178 визначено, що замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 та абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Проте, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 та абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Мельник О.А., як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також у зв’язку із невідповідністю кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, а обрав його переможцем та уклав з ним Договір.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Мельник О.А. установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 та абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.