Обгрунтування використання процедури
Враховуючи наявну потребу замовника, в зв’язку з реконструкцією медичного комплексу КНП «ЦМЛ Піщанської Богоматері» існує необхідність у здійсненні закупівлі послуг за предметом закупівлі Перенесення (перевлаштування) власних електричних мереж за проектом: «Реконструкція КЛ 0,4 кВ ТП-0548 № 7 котельня (інв. № 00301391/07); КЛ 0,4 кВ ТП-0548 № 8 пров. Георгіївський, 2 поліція (інв. № 00301391/08); КЛ 0,4 кВ ТП-0548 № 9 статуправління (інв. № 00301391/09); КЛ 6 кВ Піски оп. 24-ТП548 (інв. № 00523525/01); КЛ 6 кВ Паромна ТП-548-РП-4 (інв. № 00523517/01); КЛ 6 кВ Ц. міста РП-4-ТП548 (інв. № 00301335/01) за адресою вул. Залікарняна/ пров. Залікарняний, б. 5/4, м. Ізюм, Ізюмський р-н, Харківська обл., Україна» ДК 021:2015:45310000-3 — Електромонтажні роботи.
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Природні монополії регулюються нормами Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-III (далі — Закон № 1682). Природна монополія — стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги) (абз. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 1682).
Відповідно до частини 2 статті 5 Закону № 1682 зведений перелік суб’єктів природних монополій (далі — Зведений перелік) веде АМКУ на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, які формує НКРЕКП, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, — національні комісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Відповідно до пункту 7 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням АМКУ від 28.11.2012 № 874-р, Зведений перелік розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті АМКУ (http://www.amc.gov.ua).
Акціонерне товариство «Харківобленерго» (АТ «Харківобленерго»), код за ЄДРПОУ 00131954, включено до Зведеного переліку суб’єктів природних монополій станом на 30.04.2025 р. (публікація на офіційному веб-сайті АМКУ 19.05.2025 року) за № 29 та до Реєстру суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сфері енергетики станом на 30.04.2025 р. (дата оновлення 02.05.2025 р.) НКРЕКП за № 29
Відповідно до Постанови НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ від 16.11.2018 р. № 1446 «Про видачу АТ «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» ліцензії з розподілу електричної енергії та анулювання ліцензій з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами і постачання електричної енергії за регульованим тарифом», Акціонерне товариство «Харківобленерго» (АТ «Харківобленерго»), код за ЄДРПОУ 00131954, має передбачену законодавством України діючу ліцензію на провадження діяльності.
Відповідно до Постанова НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ від 14.03.2018 № 310 (зі змінами) «Про затвердження Кодексу систем розподілу», якщо Користувач або власник земельної ділянки має намір спорудити або реконструювати будівлі, дороги, мости, інші об'єкти архітектури, що потребує перенесення повітряних та/або підземних електричних мереж інших об'єктів електроенергетики, Користувач або власник земельної ділянки звертається до ОСР із відповідною заявою. До заяви додається ситуаційний план об'єкта забудови. ОСР надає вихідні дані та технічні вимоги для проєктування перенесення (перевлаштування) належних йому об'єктів електроенергетики не пізніше 10 робочих днів від дня реєстрації заяви або 20 робочих днів у разі необхідності погодження технічних вимог з ОСП (у зазначений у заяві спосіб обміну інформацією).
Користувач або власник земельної ділянки має розробити проєкт, у тому числі здійснити заходи в межах чинного законодавства з метою вирішення питань щодо відведення на користь ОСР земельних ділянок для розташування об'єктів електроенергетики, а ОСР - узгодити наданий Користувачем або власником земельної ділянки проєкт з оформленням технічного рішення.
ОСР на договірних засадах надає Користувачу або власнику земельної ділянки послугу з перенесення визначених проєктом об'єктів електроенергетики, вартість якої визначається згідно з кошторисом (який є невід'ємною частиною відповідної проєктної документації), у термін, визначений відповідно до вимог нормативних документів, що визначають строки проєктування та будівництва.
Вартість розроблення проєктної документації, що передається замовником ОСР, ураховується в загальній сумі вартості послуги з перенесення об'єктів електроенергетики.
Оператором системи розподілу (ОСР) на території Харківської області та м. Ізюм є Акціонерне товариство «Харківобленерго» (АТ «Харківобленерго»), код за ЄДРПОУ 00131954
Електричні мережі КНП «ЦМЛ Піщанської Богоматері» підключені безпосередньо до потужностей Акціонерного товариства «Харківобленерго» (АТ «Харківобленерго»), код за ЄДРПОУ 00131954, яке, у свою чергу, є суб’єктом природних монополій, альтернатива Перенесення (перевлаштування) власних електричних мереж за проектом: «Реконструкція КЛ 0,4 кВ ТП-0548 № 7 котельня (інв. № 00301391/07); КЛ 0,4 кВ ТП-0548 № 8 пров. Георгіївський, 2 поліція (інв. № 00301391/08); КЛ 0,4 кВ ТП-0548 № 9 статуправління (інв. № 00301391/09); КЛ 6 кВ Піски оп. 24-ТП548 (інв. № 00523525/01); КЛ 6 кВ Паромна ТП-548-РП-4 (інв. № 00523517/01); КЛ 6 кВ Ц. міста РП-4-ТП548 (інв. № 00301335/01) за адресою вул. Залікарняна/ пров. Залікарняний, б. 5/4, м. Ізюм, Ізюмський р-н, Харківська обл., Україна» ДК 021:2015:45310000-3 — Електромонтажні роботи іншим постачальником відсутня з технічних причин та не обґрунтовано технічними можливостями.
У зв’язку з вищевикладеним Перенесення (перевлаштування) власних електричних мереж за проектом: «Реконструкція КЛ 0,4 кВ ТП-0548 № 7 котельня (інв. № 00301391/07); КЛ 0,4 кВ ТП-0548 № 8 пров. Георгіївський, 2 поліція (інв. № 00301391/08); КЛ 0,4 кВ ТП-0548 № 9 статуправління (інв. № 00301391/09); КЛ 6 кВ Піски оп. 24-ТП548 (інв. № 00523525/01); КЛ 6 кВ Паромна ТП-548-РП-4 (інв. № 00523517/01); КЛ 6 кВ Ц. міста РП-4-ТП548 (інв. № 00301335/01) за адресою вул. Залікарняна/ пров. Залікарняний, б. 5/4, м. Ізюм, Ізюмський р-н, Харківська обл., Україна» ДК 021:2015:45310000-3 — Електромонтажні роботи можливе виключно Акціонерним товариством «Харківобленерго» (АТ «Харківобленерго»), код за ЄДРПОУ 00131954 у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, що документально підтверджена.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг та застосування під час здійснення закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. ЗВЕДЕНИЙ ПЕРЕЛІК СУБ'ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ станом на 30.04.2025 р. (АМКУ)
2. РЕЄСТР СУБ'ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ, ЯКІ ПРОВАДЯТЬ ГОСПОДАРСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ станом на 30.04.2025 р. (НКРЕКП)