Звернення:
За тендером : Ц_25Т-377_14620000-3 Сплави (Металопрокат)
Тема:
Поділ на лоти
Зміст:
Доброго дня! Зважаючи на особливості виготовлення прокату сортового гарячекатаного круглого великих діаметрів з легованих сталей, з метою збільшення конкуренції на торгах - просимо розглянути можливість виділити в окремий лот поз. №№ 22 та 23 Додатку 3 до ТД.
Дата оприлюднення звернення:
04.06.2025 08:32
Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше звернення повідомляється наступне. Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону Замовником проведено попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, за результатом яких встановлено, що на ринку України наявні суб’єкти господарювання, здатні поставити зазначений в тендерній документації номенклатурний перелік предмету закупівлі в цілому.
Згідно із п. 14 Особливостей: «14. Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону».
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019 (із змінами, далі по тексту – «Закон»): «Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану».
Відповідно до функціоналу електронної системи закупівель створення процедури закупівлі ? відкриті торги з особливостями ? здійснюється з обов’язковою прив’язкою до оприлюдненого річного плану (в цьому випадку – до плану ідентифікатор UA-P-2025-05-29-015207-a).
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 4 Закону: «У річному плані повинна міститися така інформація: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності)».
Таким чином, у разі поділу на лоти, Замовнику на виконання вимог Закону необхідно відредагувати (змінити) річний план ідентифікатор UA-P-2025-05-29-015207-a в частині зазначення в ньому відомостей щодо назви предмета закупівлі та коду за Єдиним закупівельним словником за кожним лотом.
Функціонал електронної системи закупівель та, відповідно, авторизованого електронного майданчика, не передбачає технічної можливості стосовно редагування плану, який має статус “Оголошено тендер”. Чинними НПА в сфері публічних закупівель не передбачено переліку випадків, коли замовник зобов'язаний визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі та імперативні критерії такого поділу.
За нормами пункту 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості) визначено, що Предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Згідно з п. 5 цього Порядку Замовник може* визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Примітка * до прямої цитати з НПА: може, але не зобов’язаний.
З наведених норм прямо визначено право, а не обов'язок Замовника ділити предмет закупівлі на частини (лоти), а альтернатива вибору визначення чи невизначення частин предмета закупівлі залишається за Замовником. Виокремлення лотів в цій закупівлі наразі недоцільне та технічно неможливе.
Дата оприлюднення відповіді:
04.06.2025 09:30