Звернення:
За тендером : Електрична енергія для адмінприміщення с.Миролюбівка
Тема:
Сертифікати ISO
Зміст:
Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) від учасників відкритих торгів вимагається підтвердити успішне проходження сертифікації їхньої діяльності відповідно до вимог міжнародних стандартів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 45001:2018, ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 50001:2020, ISO 27001:2015, ISO 22301:2021, ISO 28001:2009, ISO/IEC 27701:2022 шляхом надання у складі тендерної пропозиції відповідних сертифікатів та звітів до них (у випадку, якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців). Відповідно до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Для електричної енергії передбачено відповідний діючий національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)». Національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 для електричної енергії не передбачає наявності вищезазначених сертифікатів ISO. Аналогічна позиція викладена у Рішенні АМКУ № 17923-р/пк-пз від 05.11.2024, Рішення АМКУ № 10820-р/пк-пз.від 21.06.2024, Рішення АМКУ № 15435-р/пк-пз від 27.09.2023. Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують законодавство, тому просимо Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити всі дискримінаційні вимоги, а саме: виключити вказані вище вимоги щодо надання сертифікатів ISO. У випадку не внесення змін до тендерної документації, а саме - прибирання завідомо дискримінаційних вимог (сертифікату ISO) ми будемо змушені звернутися до АМКУ. Практика АМКУ з питань сертифікатів ISO незмінна та нашу скаргу буде задоволено.
Дата оприлюднення звернення:
02.06.2025 15:46
Шановний Учасник! Звертаємо Вашу увагу Додаток 4 нашої тендерної документації це є форма тендерної пропозиції Учасника. Прицьому наголошуємо, що враховуючи що в результаті повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України одним з приорітетних напрямків для удару країни агресора стали об’єкти критичної інфраструктури, в тому числі мережі передачі та розподілу електричної енергії, суттєво підвищилась навантаженість на ті елементи системи передачі та розподілу, які ще вціліли та продовжують функціонування. Вищезазначені вимоги сформовані відповідно до вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону і покликані перед усім для того, щоб замовник мав змогу впевнитися, що потенційний постачальник здатен поставити запропонований товар в умовах повномасштабного вторгнення
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ст. 17, ст. 20 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та Положення про Національну комісію, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженої Указом Президента України № 715/2014 від 10.09.2014 р., питання встановлення та дотримання вимог щодо надійності та безперебійності електро-, тепло-, водо-, газопостачання, стандартів та вимог до якості, відноситься до сфери повноважень НКРЕКП. Таким чином, Замовник вимагає зазначену в тендерній документації інформацію у відповідності до положень вищезазначеної статті Закону.
Дата оприлюднення відповіді:
04.06.2025 10:16