Звернення:
За тендером : Будівництво захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття Прилуцького ліцею №14 Прилуцької міської ради Чернігівської області за адресою: вул.Садова, 135, м.Прилуки, Чернігівська область
Тема:
щодо невідповідності в умовах тендерної документації
Зміст:
Наступним повідомляємо, що при розгляді тендерної документації було виявлено ряд питань, які потребують уточнення, а саме:
1. Згідно абз. 3 п. 8 розділу ІІІ Тендерної документації «Учасник повинен включити до розрахунку договірної ціни кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Сума цих коштів у договірній ціні повинна бути розрахована відповідно до вимог Настанови. Порядок врахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, при взаєморозрахунках за виконані роботи встановлюється умовами проєкту договору про закупівлю.», однак при розгляді проекту договору наведеному у додатку №3 до тендерної документації відсутня інформація та порядок врахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, при взаєморозрахунках за виконані роботи. Згідно висновків Державної Аудиторської Служби Україна, що здійснює моніторинг процедур публічних закупівель на підставі статті 8 ЗУ Про публічні закупівлі, це є грубим порушенням законодавства, а саме: суперечить вимогам пункту 5.33 Настанови №281 та, відповідно, нормам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 (посилання на процедуру торгів UA-2024-07-08-006867-a).
Таким чином, на підставі викладеного вище, просимо вас, або прописати в проекті договору механізм/порядок врахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, при взаєморозрахунках за виконані роботи, або прибрати вимогу щодо включення до кошторисного розрахунку додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
2. Згідно абз. 3 п. 8 розділу ІІІ Тендерної документації «Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати вартість зворотних матеріалів без відрахування їх із загальної суми пропозиції.», - таким чином, дана вимога збільшує вартість тендерної пропозиції, при цьому дані кошти Підрядником не будуть отримані. Яким чином Учасник повинен провести розрахунок, аби вартість зворотних матеріалів на вплинула на вартість їх пропозиції?
3. Згідно роз’яснення 2 до Форми 2 викладеної згідно п. 1.2 Кваліфікаційних критеріїв викладених у Додатку №1 до тендерної документації: «Номер та серія сертифіката**, посилання на відповідний реєстр (за наявності) - Зазначається для працівників, щодо яких законодавством передбачено проведення професійної атестації з видачею відповідного кваліфікаційного сертифіката», просимо вас роз’яснити для яких конкретно інженерних працівників умовами документації передбачено наявність відповідних сертифікатів.
4. Згідно п.2 Додатку №2 до тендерної документації Замовником передбачено погодження та виправлення невідповідностей у кошторисній документації наданої Переможцем торгів, що суперечить ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостям та іншим Законодавчим актам. Так, згідно п.7 Постанови КМУ від 01.08.2005р. №668: «Умови договору підряду, що укладається за результатами проведених торгів (тендеру), повинні відповідати тендерній документації замовника та акцептованій тендерній пропозиції підрядника.
Закупівля робіт за рахунок бюджетних коштів здійснюється в порядку та на умовах, визначених законодавством. Договір підряду, що укладається відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, повинен відповідати вимогам, наведеним у статті 41 цього Закону.».
Згідно абз. 2 п. 16 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.»
Згідно абз.2 п. 43 Особливостей: «Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Таким чином, якщо кошторисна документація учасника/переможця торгів не відповідає умовам документації, згідно пп.2 п. 44 Особливостей Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію такого учасника, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
На підставі викладеного вище, вимагаємо прибрати вимоги, які суперечать вимогам законодавства.
Зважаючи на викладене вище, просимо вас врахувати викладені вище факти та привести умови тендерної документації до вимог чинного законодавства та підзаконних актів.
Дата оприлюднення звернення:
10.06.2025 10:56
1.Внесено відповідні зміни до тендерної документації, а саме проект договору доповнено порядком використання коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, під час взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт з будівництва.
2.Пунктом 3.19 «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, зі змінами (далі – Настанова), передбачено, що у випадках, коли проектними рішеннями передбачено розбирання конструкцій (металевих, залізобетонних, дерев’яних тощо), знесення будівель та споруд, внаслідок чого виникає можливість одержання комплектів, виробів та матеріалів, придатних для повторного застосування, або провадиться супутнє будівництву добування окремих матеріалів (камінь, гравій, ліс тощо), за підсумком локальних кошторисів на розбирання, знесення будівель і споруд та інші роботи довідково наводяться зворотні суми, що враховують реалізацію таких матеріальних ресурсів.
Зворотні суми позначаються окремим рядком під назвою «Зворотні суми» і визначаються на підставі номенклатури і кількості комплектів, матеріалів і виробів, що придатні для подальшого використання. Матеріали, вироби та комплекти, що враховуються у зворотних сумах, слід відрізняти від матеріалів, що обертаються (опалубка, кріплення тощо), які застосовуються відповідно до технології будівельного виробництва багаторазово при виконанні окремих видів будівельних робіт. Багаторазова їх оборотність врахована в РЕКН та УКН на відповідні конструкції та види робіт.
Вартість матеріалів, виробів та комплектів у складі зворотних сум приймається як за нові за поточними відпускними цінами із застосуванням коефіцієнта зносу 0,5, крім тих, на які ціни реалізації можуть бути визначені. Вартість матеріалів, одержуваних у порядку попутного добування, у разі неможливості використання їх на даному будівництві, але за можливості реалізації враховується за поточними цінами франко-місце заготівлі (франкокар’єр для місцевих матеріалів і викопних; франко-лісосіка для деревини, одержуваної від вирубування лісу тощо).
У випадку неможливості (підтвердженої відповідними документами) використання або реалізації матеріалів від розбирання або попутного добування їх вартість у зворотних сумах не враховується.
Така позиція підтверджується Висновками ДАСУ за результатами проведення моніторингу подібних закупівель.
3.Відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» інженер-проектувальник повинен отримати кваліфікаційний сертифікат за відповідною спеціалізацією (видом робіт) і назвою робіт. Згідно з Порядком проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створення об’єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №554, проведення професійної атестації з видачею відповідного кваліфікаційного сертифіката передбачено для архітекторів, інженерів проектувальників, інженерів технічного нагляду та експертів.
4.Внесено відповідні зміни до тендерної документації, а саме із пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації виключено абзаци 8, 9, 10, 11.
Дата оприлюднення відповіді:
12.06.2025 22:24