Закупівля Код ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) (Апартно-програмний комплекс на базі ПК) від Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України".
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.05.2025 16:01
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.05.2025 16:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.05.2025 16:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.05.2025 16:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.05.2025 16:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.05.2025 16:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.05.2025 16:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.05.2025 16:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
29.05.2025 16:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
29.05.2025 16:01
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Скаржник, як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями, переконаний у тому, що вимоги, встановлені замовником в тендерній документації є дискримінаційними, не конкурентними та є такими, що порушують права Скаржника.
Скаржник, як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями, переконаний у тому, що вимоги, встановлені замовником в тендерній документації є дискримінаційними, не конкурентними та є такими, що порушують права Скаржника з огляду на таке.
Параметром «Програмне забезпечення» додатку 2 до Тендерної документації (Додаток 1 до Скарги) встановлено вимогу, а саме
«У разі, якщо операційна система преінстальована партнером Microsoft, що не є виробником обладнання, справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена COA наліпкою з кодом активації під неушкодженим захисним покриттям, партнер повинен мати статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» (бути представленим на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://partner.microsoft.com/ruua/solutions/genuine-partner-oem-cds), також партнер додатково надає лист від одного з офіційних дистрибуторів оригінальної продукції Microsoft на території України, яким підтверджує справжність COA ліцензій, що будуть поставлені в дану закупівлю. У листі обов’язково вказується партнер, замовник і номер торгів.»
Скаржник вважає вимогу щодо встановлення операційної системи виключно партнером Microsoft, який має статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» та не є виробником обладнання, дискримінаційною та такою що обмежує добросовісну конкуренцію серед учасників.
На офіційному сайті компанії Майкрософт (скрін шот додаємо нижче) (https://partner.microsoft.com/ru-ua/solutions/genuine-partner-oem-cds) визначено, що спеціальна відзнака “Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні” впроваджена з метою запобігання придбанню та використанню підробленої, вкраденої, піратської або неліцензійної технології продуктів або послуг корпорації Майкрософт виробниками та дистриб’юторами власної комп’ютерної техніки. Тобто, політикою Майкрософт не заборонено встановлення ліцензійної операційної системи Майкрософт компаніями, що не мають спеціального статусу.
З огляду на це Скаржник, не маючи статусу «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні», може придбати ліцензійну операційну систему в офіційних дистриб’юторів/партнерів компанії Майкрософт, які мають відповідний статус та встановити операційну систему, підтвердивши оригінальність операційної системи COA наліпкою, а також листом від одного з офіційних дистриб’юторів оригінальної продукції Microsoft на території України, яким підтверджує справжність COA ліцензій.
Замовник в вимозі до програмного забезпечення зазначає, що партнер компанії Майкрософт має бути представленим на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://partner.microsoft.com/ruua/solutions/genuine-partner-oem-cd, проте сторінка даного сайту не активна, тобто за даним посиланням неможливо переглянути перелік партнерів, що представлені на офіційному сайті Microsoft. Відповідно, така вимога є дискримінаційною та непропорційною меті закупівлі, оскільки посилання, на яке посилається замовник, не функціонує, що підтверджується скрін шотом нижче (Додаток 2 до Скарги).
Відсутність можливості перевірити наявність учасника за зазначеним посиланням на сайті компанії Майкрософт не може бути підставою для його дискваліфікації, оскільки відповідальність за належне формулювання та реалістичність вимог несе саме замовник.
У даному випадку замовник вимагає підтвердження інформації через посилання на офіційний сайт Microsoft. Проте вказане посилання не є активним, тобто не дозволяє перевірити будь-яку інформацію про учасника.
До того ж, звернувшись до офіційного представництва компанії Майкрософт в Україні з метою отримання статусу «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» та за умови отримання цього статусу Скаржник не може виконати вимогу тендерної документації, оскільки посилання за яким Замовник перевіряє даний статус не активне.
Таким чином, навіть якщо учасник дійсно відповідає змісту вимоги, він не може її формально виконати, оскільки ресурс, визначений самим замовником, є недоступним.
Більше того, відповідно до частини третьої статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник зобов’язаний забезпечити недискримінацію учасників, рівність їх прав та обов’язків. Висунення вимоги, що технічно не може бути виконана жодним учасником, є прямим порушенням цієї норми. Таким чином, дискваліфікація учасника на підставі неможливості виконати вимогу, яка по суті є технічно нереалізованою через недійсне посилання, буде неправомірною та такою, що порушує принципи добросовісної конкуренції.
Згідно з практикою Антимонопольного комітету України, будь-які вимоги, які неможливо виконати об’єктивно, вважаються дискримінаційними і підлягають скасуванню. Зокрема, у випадках, коли замовник посилається на недійсний, застарілий або недоступний ресурс, така вимога не може бути висунута в тендерній документації.
Статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» є внутрішнім партнерським класифікатором Microsoft, що не має нормативно-правового регулювання в Україні, не фіксується в публічному реєстрі та не може використовуватись як обов’язковий кваліфікаційний критерій для участі в закупівлі.
Наголошуємо, що Скаржник не має можливості отримати статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» до кінцевого строку подання пропозицій, адже відповідно до політики компанії Майкрософт для отримання вищевказаного статусу компанія має відповідати критеріям, що викладені на офіційному сайті https://partner.microsoft.com/ru-ua/solutions/genuine-partner-oem-cds (Додаток 3 до Скарги) , а саме:
• дійсний статус зареєстрованого члена Партнерської мережі корпорації Майкрософт;
• наявність дійсного партнерського договору на постачання програмної продукції Майкрософт з одним із офіційних дистриб’юторів в Україні: ТОВ «МТІ», ІП «І-АР-СІ» або ТОВ «ЕЛКО Україна»;
• регулярне виконання мінімальних таргетів із закупівель у авторизованих дистриб'юторів Майкрософт в категоріях OEM/ESD/FPP;
• регулярна маркетингова діяльність з популяризації Оригінального програмного забезпечення Майкрософт;
• відсутність випадків або підозри у неправомірному використанні інтелектуальної власності корпорації Майкрософт, а саме виготовленні, дублюванні, розповсюдженні, доставленні або використанні підробленої, вкраденої, піратської або неліцензійної технології, продуктів та/або послуг співробітниками Партнера, його дочірніми компаніями, субпідрядниками, представниками через комерційні майданчики, платформи, сайти та магазини Партнера.
Відповідно, до кінцевого строку подання пропозицій, Скаржник не має можливості виконати ці критерії, зокрема, критерій «регулярна маркетингова діяльність з популяризації Оригінального програмного забезпечення Майкрософт» передбачає «регулярність», а відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-05-29-010429-a, строк прийому пропозицій становить 7 робочих днів. Очевидно, що за такий обмежений період часу здійснити маркетингову діяльність, яка відповідала б критерію регулярності, є фізично неможливо. Регулярна діяльність передбачає повторюваність дій у часі, що вимагає щонайменше декількох етапів або циклів, які не можуть бути реалізовані у межах лише одного робочого тижня.
Крім того, Скаржник звернувся до компанії Microsoft через електронну форму з метою отримання зазначеного статусу. Однак станом на момент подання скарги відповіді не отримано, у зв’язку з чим Скаржник об’єктивно не має можливості виконати вимогу Замовника до завершення строку подання тендерних пропозицій. На підтвердження цього додається скріншот відповідного звернення. (Додаток 4 до скарги)
Таким чином, вимога про статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» є надмірною за таких строків та фактично унеможливлює участь потенційних учасників, які не мають можливості чи необхідності в отриманні такого статусу. Також така вимога прямо дискримінує новостворені компанії, які відповідають вимогам законодавства, мають достатню кваліфікацію, досвід і технічну спроможність, але не мають зазначеного статусу виключно через його формальний і внутрішній характер. Так само вона дискримінує досвідчені компанії, які роками постачають оригінальне ПЗ Microsoft і мають бездоганну репутацію, але з об’єктивних причин не мали на меті або потреби здобувати такий статус.
Скаржник, маючи багаторічний досвід участі в публічних закупівлях та підтверджений досвід виконання аналогічних договорів, позбавлений можливості подати пропозицію у зазначеній процедурі закупівлі виключно через обмежувальну вимогу щодо наявності статусу партнера компанії Microsoft. На підтвердження надаємо Аналогічний договір на поставку товару з встановленою операційною системою Windows 11 Pro 64 bit (Додаток 5 до скарги).
Таким чином, скаржник вважає вимогу про преінсталювання операційної системи виключно партнером Майкрософт, який має статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» дискримінаційною, такою що суперечить основним принципам публічних закупівель та вимагає внести зміни до тендерної документації виключивши цю вимогу.
За даними компанії Майкрософт та аналітики Prozorro лише 5–7 компаній, що мають статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні», фактично беруть участь у публічних закупівлях. Це непропорційно звужує коло потенційних учасників і порушує принцип добросовісної конкуренції, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». На підтвердження обмеженого кола компаній, що мають відповідний статус надаємо скрін шот з офіційного сайту компанії Майкрософт (Додаток 6 до скарги), дану інформацію можна перевірити на сайті https://partner.microsoft.com/ru-ua/solutions/genuine-partner-oem-cds
З огляду на аналітику закупівель з офіційного сайту Prozorro, встановлення Замовниками вимоги щодо обов’язкової наявності у постачальника статусу «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» значно обмежує конкуренцію та коло потенційних учасників закупівель. Участь у таких тендерах, як правило, беруть лише 1–2 компанії, що не сприяє створенню конкурентного середовища (Додаток 7 до скарги). Відповідно, цінові пропозиції практично не відрізняються від очікуваної вартості, що суперечить одному з головних принципів публічних закупівель — забезпечення максимальної економії бюджетних коштів (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Додаток 7 до скарги доводить, що висуваючи вимогу про наявність у постачальника статусу «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» замовник значно звужує коло потенційних учасників, а лише в 1 із 9 закупівель відбувся електронний аукціон, що в свою чергу не спряє економії бюджетних коштів та не створює рівні умови для участі.
Інші потенційні учасники, які мають договірні відносини з офіційним дистриб’ютором операційної системи Майкрософт, мають можливість офіційно її придбати та встановити не можуть брати участь у даній закупівлі, оскільки не мають статусу «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» та не мають можливості отримати його до кінцевого строку подання пропозиції.
Додатково наголошуємо, що вимогою до Програмного забезпечення додатку 2 до Тендерної документації встановлено надання листа від одного з офіційних дистриб’юторів оригінальної продукції Microsoft на території України, яким підтверджується справжність COA ліцензій, з зазначенням інформація про партнера, замовника та номеру торгів, в разі якщо операційна система встановлена не виробником обладнання.
Тобто, з метою придбання Замовником офіційної операційної системи, в межах цієї закупівлі достатньо наявності вимоги щодо надання учасником листа від дистриб’ютора продукції Microsoft, який підтверджує офіційність придбання та встановлення операційної системи Microsoft, що вже передбачено чинною тендерною документацією. Учасники, не маючи статусу «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» можуть підтвердити в тендерній пропозиції офіційність походження та ліцензійність операційної системи шляхом надання листа від одного з офіційних дистриб’юторів компанії Майкрософт, таким чином коло потенційних учасників значно розшириться, а замовник матиме документальне підтвердження того, що операційна система придбана офіційно.
На підтвердження сказаного надаємо Довідку від офіційного дистриб’ютора компанії Майкрософт Іноземного підприємства «І-АР-СІ» № 7121 від 02.06.2025 р. (Додаток 8 до скарги), яка підтверджує, що операційна система, яка планується до постачання замовнику до даних торгів є офіційною, а також що Скаржник має право офіційно поставляти операційну систему.
Водночас наголошує, що компанія Майкрософт не забороняє встановлювати операційну систему компаніям, які не є її партнерами, за умови, що операційна система придбана офіційно (ліцензійно). Статус партнера Microsoft "Надійний продавець" дає додаткові можливості — наприклад, доступ до техпідтримки, знижок, або сертифікацій. Але відсутність такого статусу не забороняє законному використанню продуктів Microsoft.
Скаржник вважає, що наведена вимога замовника про встановлення операційної системи партером Майкрософт, виключно який має статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» та який не є виробником обладнання не сприяє добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінує їх, зокрема ставить скаржника в нерівне становище.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з настановами Закону та Особливостями.
Додаток 6. Скрін шот з офіційного сайту Майкрософт (Перелік партнерів, що мають відзнаку-бейдж «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні»)
Додаток 7. Аналіз попередніх закупівель з обмеженою участю, які містять вимогу про преінсталяцію операційної системи партнером, який має статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації, а саме виключити з тендерної документації вимогу про наявність в партнера Microsoft статусу «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні».
Автор:
45268937, ТОВ "ДКС Техно"
08159, Україна, Київська область, Київська область, Фастівський р-н село Гатне пров. Одеський будинок 2 квартира 28