Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 20 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178, Особливості); надання роз’яснень щодо процедури; дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника; усунення невідповідностей; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту земельних і водних ресурсів та земельного кадастру Полтавської міської ради (далі ? Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-01-15-021519-a; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 29.05.2025 № 21; запит до процедури потенційного учасника від 30.05.2025 та відповідь замовника від 30.05.2025; тендерну пропозицію учасника ТОВ ЕКО ІНВЕСТ ГРУП; вимогу про усунення невідповідностей учаснику ТОВ ЕКО ІНВЕСТ ГРУП; протокольне рішення уповноваженої особи від 10.06.2025 № 23; повідомлення про намір укласти договір від 10.06.2025; договір від 18.06.2025 № 016-2025 на суму 1962000,00 грн, без ПДВ, укладений з ТОВ ЕКО ІНВЕСТ ГРУП; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 08.08.2025 та 18.08.2025, в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення:
- абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей;
- абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей в частині невідхилення Учасника процедури закупівлі, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, що не забезпечено замовником.
Моніторингом установлено, що згідно з пунктом 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником встановлено вимогу щодо способу подання тендерної пропозиції учасника, зокрема, щодо переліку інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в Додатку 1 до тендерної документації.
Пунктом 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником встановлено перелік документів та інформації, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям передбачений у Додатку 1 до тендерної документації.
Так, замовником в пункті 1.3 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації визначено вимогу, що учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку на підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надання послуг. Разом з цим, на підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати документи, що підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, наявність відповідної кваліфікації працівників, а також, за необхідності документи, що підтверджують виконання учасником вимог спеціального законодавства щодо надання послуг.
Абзацом 3 пункту 1.3 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації, замовником встановлено вимогу, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен документально підтвердити наявність чинних зобов’язань між учасником та всіма працівниками (або спеціалістами), які будуть залучатись до виконання зобов'язань за договором.
Абзацом 4 пункту 1.3 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації, замовником встановлено вимогу, щодо документів, якими підтверджується наявність в учасника спеціалістів та працівників, які вимагаються для надання згідно до п.1.3 надаються із дотриманням наступних умов:
у разі наявності штатного працівника надається: копія створена із оригіналу наказу про прийом на роботу (або сумісництво посад(и)); копія повідомлення про прийняття працівника на роботу (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації), направлене до органів податкової служби України разом із отриманим документом (квитанцією) від територіального органу ДПС, що може свідчити про отримання відповідного повідомлення. У повідомленні про прийняття на роботу повинно обов’язково відображатись достовірна інформація про назву страхувальника (учасника), ПІП застрахованої особи (працівника) та номер наказу (або розпорядження) про прийняття на роботу. Як виключення, повідомлення про прийняття працівника на роботу разом із квитанцією не надаються на члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації та відносно тих працівників, які прийняті на роботу учасником до набрання чинності Постанови КМУ від 17 червня 2015 р. № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» (до 27.06.2015).
у разі наявності позаштатного працівника: надається копія договору про надання відповідних послуг такою особою (наприклад - договір цивільно-правового характеру).
Моніторингом установлено, що на виконання вищевказаної вимоги, учасником ТОВ ЕКО ІНВЕСТ ГРУП у складі тендерної пропозиції надано довідку, яка містить інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 05.06.2025 № 49 (файл довідки.pdf.).
Поряд з цим, учасником ТОВ ЕКО ІНВЕСТ ГРУП у складі тендерної пропозиції не надано документи, а саме: наказ про призначення та повідомлення про прийняття працівника на роботу, направлене до органів податкової служби України разом із отриманим документом (квитанцією) від територіального органу ДПС, що може свідчити про отримання відповідного повідомлення на штатного працівника - головного інженера проєкту Капінова Д.Ю.
Разом з цим, не надано на позаштатних працівників договори про надання відповідних послуг, а саме: на інженера-гідрогеолога Ігоря Балагури, інженера-гідролога Романюка В.О., інженера-проектувальника Грищенка О.Л., інженера-геодезиста Безпалько М.В. та судноводія малого/маломірного судна Козленя О.П., що не виконує вимоги пункту 1.3 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до абзацу 1 пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 13.08.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 18.08.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «1. Підчас здійснення перевірки тендерної пропозиції Учасника, згідно п. 1.3 Додатку 1 до тендерної документації, дійсно було допущено помилку, а саме: додатково не вказана інформація для запиту, документів, якими підтверджується наявність в учасника спеціалістів та працівників, на виправлення невідповідностей, а лише прийняла ті документи які були надані в пропозиції Учасника. Окрім цього хочу зазначити, що відсутність цих документів не впливає на якість та час надання послуг відповідно до договору.».
Отже, Замовник на порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ ЕКО ІНВЕСТ ГРУП усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Також, моніторингом даного питання встановлено наступне.
Пунктом 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником встановлено перелік документів, які повинен надати переможець процедури закупівлі, викладені в Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно з нормами абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Так, відповідно до підпункту 1 пункту 1 Додатку 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації замовником встановлено вимогу, що переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує 4 (чотири) дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 та 12 пункту 47 Особливостей, зокрема, витяг з інформаційно-аналітичної системи “Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості”, сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості щодо фізичної особи, яка є учасником або керівника учасника - датований не раніше 01.02.2025 року.
Абзацом 5 пункту 1 Додатку 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації замовником встановлено вимогу, у разі якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених Особливостями, або надав документи, які не відповідають вимогам, визначеним у тендерній документації, або надав їх з порушенням строків, визначених тендерною документацією, замовник відхиляє його на підставі абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 та 12 пункту 47 Особливостей.
При цьому, моніторингом установлено, що переможцем ТОВ ЕКО ІНВЕСТ ГРУП 12.06.2025 завантажено Скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» на Лігачова Дмитра Сергійовича станом на 22.04.2024, що не виконує вимоги тендерної документації замовника (файл «довідка 1»).
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 13.08.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 18.08.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «…2. Підчас перевірки документів переможця, для підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 та 12 пункту 47 Особливостей, додатково перевіряла дійсність довідок через офіційний сайт YOU CONTROL, де було зазначено, що статус п. 5. Кримінальні правопорушення пов'язані з фізичною особою-учасником процедури закупівлі та п. 6. Кримінальні правопорушення, пов'язані з службовою особою учасника процедури закупівлі «Не виявлено» https://youcontrol.com.ua/tenders/guest/3/68a2e7ed47443bca33c5f5c5/. Так як саму довідку Учасник надав, не звернула увагу на дату, коли було створений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».».
Надана Замовником відповідь не спростовує виявленого порушення в частині не завантаження переможцем до електронної системи закупівель Повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, як передбачено тендерною документацією.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, що не забезпечено замовником.
Всупереч вищезазначеному, відповідно до даних електронної системи закупівель, замовник уклав договір від 18.06.2025 № 016-2025 на суму 1962000,00 грн, без ПДВ, укладений з ТОВ ЕКО ІНВЕСТ ГРУП.