Звернення:
За тендером : Захисний одяг та обладнання
Тема:
Порушуння принципи рівноправності учасників торгів, вільного доступу до закупівлі та добросовісної конкуренції, закріплених в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Зміст:
Звертаємось до Вас з приводу дискримінаційних умов, які містяться в тендерній документації закупівлі за кодом ДК 021:2015: 35110000-8 Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (Захисний одяг та обладнання):
ON-RA205 Фартух односторонній хірургічний на липучках ХLх115 см (Pb=0,5/0,35) – 2 штуки
ON-RA205 Фартух односторонній хірургічний на липучках 2ХLх120 см (Pb=0,5/0,35) – 1 штука
ON-TP 151 Вішалка для рентгенівського кабінету,стаціонарна на 3 плечиків – 1 штука
ON-RА220 Комір захисний великий 6/16-60 см (Рb=0,50) – 2 штуки
ON-RА220 Комір захисний великий 5/15-54 см (Рb=0,50) – 2 штуки
ON-RА220 Комір захисний великий 7/16-60 см (Рb=0,50) – 2 штуки
Під час аналізу технічних вимог тендерної документації ми виявили, що вони сформовані таким чином, що штучно обмежують конкуренцію, надаючи перевагу конкретному учаснику, а саме який запропонує продукцію фірми «Оніко». Це порушує принципи рівноправності учасників торгів, вільного доступу до закупівлі та добросовісної конкуренції, закріплені в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Згідно Додатку №2 до тендерної документації Технічна специфікація, Детальний опис предмету закупівлі(технічні, якісні та кількісні х-ки) позиція №3 ON-TP 151 Вішалка для рентгенівського кабінету, стаціонарна на 3 плечиків. Надати необхідні копії сертифікатів якості або паспортів виробника, декларацію про відповідність технічному регламенту або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства України.
Включення до складу закупівлі вішалки взагалі не відповідає предмету закупівлі, оскільки така продукція не є засобом індивідуального захисту і мала би закуповуватися за іншим кодом класифікатора ДК 021:2015.
Дані дії тендерного комітету порушують принципи добросовісної конкуренції, прозорості та ефективного використання бюджетних коштів, що закріплені у Законі України "Про публічні закупівлі" та суперечать державній політиці щодо раціонального використання фінансів в такий тяжкий для країни час. На нашу думку складається враження, що тендерний комітет або не компетентний у своїй діяльності, або ж умисно створює дискримінаційні умови для проведення закупівель.
Враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних вимог та забезпечення рівноправного доступу всіх виробників рентгенозахисного одягу та провести закупівлю згідно чинного законодавства.
2. Виключіть зі складу закупівлі ON-TP 151 Вішалка для рентгенівського кабінету,стаціонарна на 3 плечиків так як він не відповідає предмету закупівлі, оскільки така продукція не є засобом індивідуального захисту і мала би закуповуватися за іншим кодом класифікатора ДК 021:2015.
3. Забезпечити відповідність тендерних вимог принципам відкритої конкуренції, неухильного дотримання норм Закону України "Про публічні закупівлі".
У разі невиконання зазначених вимог залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України та інших компетентних органів з метою оскарження дискримінаційних умов тендеру.
Дата оприлюднення звернення:
02.06.2025 18:06
Відповідно до ст.4 ЗУ «Про публічні закупівлі» Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Так, у замовника наявна потреба саме у визначеному товарі. Звертаємо увагу, що у разі відсутності в учасника товару, він може запропонувати еквівалент рівноцінний чи не гірший за своїми характеристика, що чітко передбачено документацією. Такий товар як вішалка для захисного обладнання зазвичай є частиною комплекту , оскільки її призначення – використання у рентгенкабінеті. Відтак, визначення коду відповідає призначенню товару і не порушує правило визначення предмета закупівлі товару за 4 знаком. Відтак, включаючи товар у перелік закуповуваних замовником в межах однієї закупівлі є доцільним. Підставою закупівлі саме комплекту захисного обладнання включно із вішалкою, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на оперативність і своєчасність здійснення поставок. У разі відсутності у учасників ринку товару у кожного з них залишається право здійснити закупівлю і бути дилером/представником виробника/дистриб’ютором такого товару на торги, замовник не обмежує жодним чином такі права учасників, що дозволяє їм сформувати пропозицію саме відповідно до потреб замовника.
Дата оприлюднення відповіді:
03.06.2025 10:17