Звернення:
За тендером : Світлофори дорожні з інтегрованим табло відліку часу, пристрої звукового супроводу, контролер дорожній на 16 силових виходів, код 34990000-3 Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Тема:
Додаток 2, вимога до дорожнього контролеру
Зміст:
Шановний замовнику.
В додатку 2 вказана вимога, що Дорожній контролер (ДК) повинен бути виготовлений у відповідності до вимог ДСТУ 4157 – 2003, ДСТУ 4158-2003 (п.п. 5.2; 6.2.1.1, 6.2.1.8; 6.3, 6.3.2).
В ДСТУ 4158-2003 вказано:
5.2 Функції АСКДР розподіляють на керувальні, інформаційні та допоміжні.
5.2.1 До керувальних функцій належать:
- автоматичне локальне керування дорожнім рухом на окремих перехрестях ВДМ;
- автоматичне координоване керування дорожнім рухом на групі перехресть - автоматичне координоване керування дорожнім рухом на групі перехресть (маршрути координації);
- координоване керування дорожнім рухом на ВДМ або її фрагментах (зонах, районах);
- оперативне керування реверсивним рухом;
- автоматичний пошук та прогнозування заторів на ВДМ, а також їх попередження або ліквідація;
- забезпечення пріоритетного проїзду маршрутних та спеціальних транспортних засобів через вузли та ді
- маршрутизоване керування (перерозподіл транспортних потоків) на фрагментах ВДМ об'єкта керування;
- керування швидкісними режимами руху (обмеження та рекомендації) на ділянках ВДМ об'єкта керування;
- керування рухом ТЗ на в'їздах в тунелі та на автомагістралі;
- диспетчерське керування рухом ТЗ та пішоходів на ділянках і вузлах ВДМ об'єкта керування
5.2.2 До інформаційних функцій належать:
- формування та індикація даних про характеристики транспортних потоків, стан дорожнього
покриття;
- накопичення, аналіз та документування даних про стан об'єкта управління, режими функціонування АСКДР та її технічних засобів, їх несправності та дії диспетчерів;
- забезпечення можливості візуального спостереження за дорожнім рухом на ділянках ВДМ за допомогою телевізійної апаратури;
- формування сигналів про порушення правил дорожнього руху;
- забезпечення аварійно-викликового зв'язку повздовж магістралей;
- забезпечення можливості оперативного зв'язку оператора системи з оперативними та спеціальними службами;
- інформування водіїв ТЗ про небезпечні умови на маршруті руху (туман, ожеледиця, ДТП, тощо);
- реєстрація зміни режимів роботи АСКДР, реєстрація і аналіз спрацювань пристроїв блокувань і захисту;
- формування та індикація сигналів про несанкціонований доступ до периферійного обладнання АСКДР.
5.2.3 До допоміжних функцій АСКДР належить автоматизація розрахунків програм координації, формування банків статистичних даних різного призначення.
Прошу надати інформацію який АСКДР офіційно встановлено і експлуатується в м. Славута.
У разі відсутності АСКДР , просимо внести зміни в документацію, а саме видалення вимог щодо пункту 5.2 ДСТУ 4158-2003.
Дата оприлюднення звернення:
29.05.2025 15:24
Шановний Учаснику!
Сучасний дорожній контролер є периферійним технічним засобом, який повинен мати можливість бути включеним до складу АСКДР. Саме на це вказує п. 6.1.1 ДСТУ 4158: «Периферійні технічні засоби АСКДР повинні відповідати вимогам цього стандарту та технічним умовам на технічні засоби конкретного типу».
А у згаданому вами п. 5.2. ДСТУ 4158 зазначено, що «до керувальних функцій належать:
- автоматичне локальне керування дорожнім рухом на окремих перехрестях ВДМ;
- координоване керування дорожнім рухом на ВДМ або її фрагментах (зонах, районах);
- формування та індикація сигналів про несанкціонований доступ до периферійного обладнання АСКДР»
Тобто, дорожній контролер повинен працювати в режимі автоматичного локального та координованого керування, а також мати можливість повідомлення до будь-якого централізованого пункту, наприклад охоронного або сервісного, та надавати інформацію щодо запланованої події. Саме таким і має бути сучасний дорожній контролер, дана вимога є правомірною.
Нам також відомо про створення регіональних АСКДР, які об’єднують дорожні контролери, розташовані в різних населених пунктах району або області. Наприклад, минулого року така АСКДР створена в Дніпропетровській області. Тому ми закладаємо можливість включення наших світлофорних об’єктів в режимі контролю до складу Хмельницької АСКДР.
Таким чином, вказані в документації вимоги до дорожнього контролеру є обґрунтованими та не підлягають виключенню.
Дата оприлюднення відповіді:
30.05.2025 13:32