Звернення:
За тендером : Протигази у складі: панорамна маска до протигазу, сумка до протигазу, фільтрувально-поглинальна коробка до протигазу універсальна з комбінованим захистом
Тема:
Щодо засобів індивідуального захисту сумнівної якості та походження
Зміст:
Повідомляємо Вам, що за період 2014-2025 рр. державними підприємствами, установами та організаціями було проведено безліч тендерів та електронних закупівель засобів індивідуального захисту органів дихання (ЗІЗОД), а саме - протигазів ГП-5 (ІЗОД-1), ГП-7 (ІЗОД-2), ГП-9 (ІЗОД-3), ПШ, ППМ-88, МАГ, УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД та інших. Виробниками такої продукції в даних Сертифікатах фігурують деякі підприємства - резиденти України. Водночас повідомляємо Вам, що в даний час технічні умови на цивільний протигаз ГП-7 – ТУ Г-10-1103-82 - належать Міністерству Оборони рф, так як протигаз ГП-7 був розроблений за завданням Міністерства Оборони СРСР в провідних НДІ і НВО зокрема Науково-дослідному інституті гумової промисловості (нині НІІЕМ) і ЕНПО «Неорганика». Право на виробництво цивільних протигазів ГП-7 мають заводи АТ «Тамбовмаш», АТ «Сорбент» і АТ «ЕХМЗ ім. Н.Д. Зелінського», АТ «АРТИ-Завод» – підприємства рашиської федерації. Згідно інформації, яка розміщена на офіційному сайті одного із виробників (https://www.tambovmash.ru/info/counterfeit/), протигази марки ГП-7 та його модифікації, у відповідності до військового стандарту рф ГОСТ РВ №15.002-2000, є продуктом військового призначення, проходять приймання за якістю Військовим представництвом міністерства оборони рашиської федерації (ВП МО рф) та ЗАБОРОНЕНІ ДО ВІЛЬНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ компаніями-посередниками без відповідного погодження із органами виконавчої влади рашиської федерації(Директива №566/2/6598 Управління військ РХБЗ МО рф), а також без погодження з територіальним органом Цивільної оборони і надзвичайних ситуацій (ФЗ № 28 від 12.02.98) та більш того вимагає наявність спеціальної ліцензії Федеральної служби з технічного та експортного контролю рф. Водночас, відповідно до українського законодавства для імпорту на митну територію України зазначених протигазів, необхідно отримати не тільки погодження органів виконавчої влади рф (Міністерства оборони рф), але й отримати дозвіл на ввезення від Державної служби експортного контролю України. Згідно позиції Державної служби експортного контролю України протигази типу ГП-7 (ІЗОД-2), ГП-9 (ІЗОД-3), ППМ-88, МАГ, УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД відносяться до товарів військового призначення, які в установленому порядку допущені до цивільного використання. Окрім цього, доводимо до Вашого відома, що протягом останніх років на українському ринку присутня велика кількість юридичних осіб (підприємств, організацій, фізичних осіб підприємців) діяльність яких спрямована на реалізацію фальсифікованих ЗІЗОД, в.т.ч. протигазів ГП-7 та його модифікацій. Основні способи фальсифікації: перефарбування та перемаркування старих фільтруючих коробок від протигазів, які були «зняті зі зберігання» та ВІДСЛУЖИЛИ ВСТАНОВЛЕНИЙ ТЕРМІН зберігання, а також використання лицевих частин (масок), списаних на утилізацію виробів з «перебитими» клеймами та підробка документів щодо якості та походження даних ЗІЗОД тощо. Прийміть до уваги, що сорбент (активоване вугілля), який знаходиться у фільтруючо-поглинальній коробці (ФПК), під впливом зовнішніх факторів, після закінчення встановленого виробником терміну зберігання втрачає свої захисні властивості, незалежно від того, чи використовували ФПК, чи ні. В Україні немає ЖОДНОГО РЕАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА яке б мало повний замкнений цикл виготовлення ЗІЗОД, а саме, займалося б литтям гуми для виготовлення протигазових масок, виробляло б фільтруючі коробки до протигазів та володіло технологією по створенню абсорбуючих компонентів до фільтрів протигазових. Відтак, українські підприємства, які позиціонують себе виробниками протигазів типу ГП-5 (ІЗОД-1), ГП-7 (ІЗОД-2), ГП-9 (ІЗОД-3), ПШ, ППМ-88, МАГ, УЗС БРИЗ, УЗС ИЗОД, не маючи відповідних технологій, не можуть здійснювати повного циклу виробництва, а лише так звану вузлову зборку з комплектуючих сумнівної якості та походження, або ж завезених незаконним шляхом з рашиської федерації, держави-агресора. Звертаємо Вашу увагу, що використання фальсифікованих виробів за призначенням у разі застосування зброї масового знищення проти України в теперішній час в умовах воєнного стану або у разі виникнення надзвичайної ситуації може призвести до трагічних наслідків, з численними людськими жертвами. Підсумовуючи все вище сказане, просимо Вас не допустити закупівлю засобів індивідуального захисту сумнівної якості та походження!
Дата оприлюднення звернення:
27.05.2025 12:23
Дякуємо за звернення! Замовник цілком усвідомлює відповідальність при закупівлі продукції, що може бути застосована в умовах надзвичайних ситуацій, бойових дій або при впливі бойових отруйних речовин, і вживає низку запобіжних заходів на рівні тендерної документації.
Зокрема, в технічній документації (Додаток №4) передбачено:
Заборона на походження продукції з території держави-агресора:
«Протигаз фільтруючий українського виробництва (або виробництва інших країн, крім російської федерації, республіки Білорусь, республіки Іран)».
Обов’язковість надання сертифікатів, виданих українськими акредитованими органами, зокрема:
сертифікатів експертизи зразка,
декларацій про відповідність технічному регламенту,
паспортів якості на маску та фільтр,
сертифіката ISO 9001:2015 на виробництво,
документів, що підтверджують легальні відносини з виробником (у випадку, якщо учасник не є виробником).
Чітке визначення вимог до комплектності та технічних параметрів виробу, що унеможливлює використання комплектуючих із недокументованим терміном зберігання або маркуванням, не підкріпленим відповідними сертифікатами.
Участь у закупівлі продукції невстановленого або забороненого походження є неможливою, оскільки вимоги тендерної документації передбачають надання повного комплекту документів, що підтверджують якість, походження, рік виготовлення та правомірність реалізації ЗІЗОД на території України. У разі виявлення порушень походження, фальсифікації або невідповідності продукції вимогам, Замовник залишає за собою право відхилити пропозицію або не приймати товар при поставці, згідно з умовами тендерної документації та чинного законодавства.
Замовник підтримує принципи прозорості, безпеки та недопущення компромісів щодо якості продукції, яка потенційно застосовуватиметься в бойових умовах або при реагуванні на надзвичайні ситуації.
Дата оприлюднення відповіді:
28.05.2025 13:18