Звернення:
За тендером : Мототранспортні вантажні засоби (Пікап ISUZU PICK UP (D-MAX))
Тема:
Щодо дискримінації учасників
Зміст:
Шановний Замовнику!
Наше підприємство є досвідченим учасником ринку продажів автомобілів, має намір взяти участь у даній процедурі закупівлі та спроможне задовольнити Ваші потреби в більш стислі терміни і запропонувати якісні автомобілі за конкурентоспроможною ціною для участі в процедурі закупівель. Однак, замовником в тендерній документації встановлено технічні характеристики, які необґрунтовано звужують коло можливих потенційних учасників та при цьому жодним чином не впливають на якість автомобіля та безпеку його експлуатації. З огляду на зазначене, з метою усунення порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», таких як максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, просимо внести наступні зміни до тендерної документації:
1. Щодо визначення у назві та предметі закупівлі конкретної марки та моделі автомобіля «Пікап ISUZU PICK UP (D-MAX))», воно суперечить ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», що регламентує спрощені закупівлі та визначає, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Крім того, відповідно до п. 6 Розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, затв. Наказом Мінекономіки від 06 грудня 2024 року № 27593, який регламентує інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”. Виходячи з вищенаведеного, просимо усунути порушення, зазначивши в назві та предметі закупівлі, а також в тендерній документації та проекті договору: «Мототранспортні вантажні засоби (Пікап ISUZU PICK UP (D-MAX)) або еквівалент».
2. Пункт 11 документа тендерної документації «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі …» містить основні технічні характеристики, якими наділений виключно автомобіль марки та моделі «Пікап ISUZU PICK UP (D-MAX))», що також суперечить вищенаведеним нормам законодавства. Крім того, замовником порушуються основні принципи закупівель, зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Виходячи з вищенаведеного, з метою недопущення дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедури закупівель, просимо Вас внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме усунути порушення, виклавши окремі технічні характеристики в наступній редакції:
2.1. Назву «Вантажний автомобіль ISUZU PICK UP (D-MAX)» замінити на «Вантажний автомобіль ISUZU PICK UP (D-MAX) або еквівалент».
2.2. Виробника «Isuzu Motors Ltd.» - виключити.
2.3. «Двигун, тип та об’єм двигуна, см?» викласти в наступній редакції: «Об’єм двигуна, см?».
2.4. Об’єм двигуна, см? «4JJ3, 2999» замінити на «не менше 2100».
2.5. Потужність (кВт / к.с.) «140 / 190» замінити на «не менше 140 / 190».
2.6. «Макс. крутний момент (2000-2500 об./хв. Нм)» замінити на «Макс. крутний момент (Нм)».
2.7. Макс. крутний момент (Нм) «450» замінити на «не менше 400».
2.8. Екологічна норма по викидам «EURO 5» замінити на «не нижче EURO 5».
2.9. Привід «Part-time 4WD задній, з можливістю підключення переднього та понижуючої передачі» замінити на «задній, з можливістю підключення переднього та понижуючої передачі».
2.10. Примусове блокування заднього диференціалу «•» замінити на «примусове або автоматичне блокування заднього диференціалу».
2.11. Місткість паливного баку, л «76» замінити на «не менше 75».
2.12. «Розмір шин 265/60R18» викласти в редакції «Розмір шин».
2.13. Розмір шин - «•» замінити на «не менше R17».
2.14. Колісні диски «Алюмінієві» замінити на «Алюмінієві або сталеві».
2.15. Вантажопід’ємність «1 065 кг» замінити на «не менше 900 кг».
2.16. «TCS - Контроль тягового зусилля» замінити на «Система активного захисту від перевертання»
3. Відповідно до статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Принцип пропорційності передбачає, що вимоги, які висуваються до потенційних учасників процедур закупівель, мають бути необхідними та достатніми по відношенню до предмета закупівлі (виконання договору). Відповідно до п. 3) ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч. 4 статті 5 цього Закону. У свою чергу, згідно з ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищенаведених норм закону, для забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності використання грошових коштів, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням, просимо внести зміни в тендерну документацію. Запропоновані зміни розширять коло потенційних учасників, підвищивши конкурентне зниження ціни та ефективність закупівлі.
З повагою, потенційний учасник процедури закупівлі
Дата оприлюднення звернення:
28.05.2025 10:49
Відповідно вашого звернення повідомляємо наступне:
1. Відповідно до ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», що регламентує спрощені закупівлі та визначає, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Відповідно Замовник МОЖЕ ВКАЗАТИ аналоги та/або еквіваленти, тобто у Замовника є право а не зобов'язання вказувати аналоги та/або еквіваленти.
2. Стосовно вашого посилання до п. 6 Розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, затв. Наказом Мінекономіки від 06 грудня 2024 року № 27593, повідомляємо, що відповідно вступної частини Наказу Мінекономіки від 06 грудня 2024 року № 27593 наказ має рекомендаційний характер та може
застосовуватись як зразок для замовників, містить вимоги, які не є обов’язковими для виконання та можуть використовуватися замовником як приклад викладення
тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
28.05.2025 17:35