Звернення:
За лотом №1 позицією №2: Вугілля кам’яне марки Г(Г2) 13-100, Брикет паливний вулільний
Тема:
Замовник не може вимагати від учасників отримувати ті документи, які на сьогоднішній день не передбачені нормами чинного законодавства, зокрема ЗУ «Про систему громадського здоров'я». Замовник також не може посилатись на норми того нормативного-правового документу, який вже втратив чинність, оскільки фактично такий документ немає ніякої юридичної сили
Зміст:
Додатком 2 до тендерної документації
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ.
ПУНКТОМ 5 ВІД УЧАСНИКІВ ВИМАГАЄТЬСЯ надати оригінал або копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи
На брикети паливні вугільні поширює свою дію ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю". Відповідно до пункту 5.7 ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" під час відправляння партії палива споживачеві постачальник за даними попередньої оцінки якості у транспортно-супроводжувальних документах надає інформацію про приймання партії палива, зазначає граничні показники якості за нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості та номер посвідчення про якість. Згідно з пунктом 5.8 ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" за результатами лабораторних випробувань об'єднаної товарної проби оформлюють посвідчення про фактичну якість палива в партії з обов'язковим зазначенням "фактичні дані", яке надсилають споживачу у термін до 24 год з моменту закінчення відбору проби від партії, але не пізніше надходження палива до споживача. Посвідчення про якість має бути викладене державною мовою або іншою, погодженою зі споживачем, і містити такі дані: назву підприємства-постачальника; назву споживача; номер та дату договору про постачання; номер партії; номери вагонів або інших транспортних засобів; масу брутто і нетто; позначення нормативного документа, за яким відвантажено паливо;
марку вугілля, розмір кусків, назву продукції; значення показників якості, передбачені нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості підприємства-постачальника для палива як давальницької сировини, призначеного для подальшого перероблення. Примітка. Незалежно від виду поштового відправлення, яким надсилають споживачу посвідчення про якість палива в партії, колію посвідчення про якість палива в партії має бути відправлено споживачу швидкими електронними засобами зв'язку (з обов'язковим підтвердженням Г; одержання споживачем) не пізніше ніж 24 год з моменту закінчення відбирання проби від партії. Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару також не передбачено інформації про діючий висновок санітарно-епідеміологічної експертизи. Окрім цього, У статті 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 No 4004-XII визначено об’єкти державної санітарно- епідеміологічної експертизи. Об’єкти державної санітарно-епідеміологічної експертизи: • проєкти міждержавних, державних цільових, регіональних, місцевих і галузевих програм соціальноекономічного розвитку; • інвестиційні проєкти й програми у випадках і порядку, встановлених законодавством; • схеми, передпроєктна документація, що стосується районного планування і забудови населених пунктів, курортів тощо; • проєкти нормативно-технічної, інструкційно-методичної документації, що стосується здоров’я та середовища життєдіяльності людини; • продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні чинники, використання, передавання або збут яких може завдати шкоди здоров’ю людей; • документація на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо; • дієві об’єкти, у тому числі військового й оборонного призначення. Таким чином на ці об`єкти було необхідно отримувати висновок СЕС.
Проте 01.10.2023 року набув чинності ЗУ «Про систему громадського здоров'я» (далі – Закон). Відповідно до ч.2 Розділу 9 «Прикінцевих та перехідних положень» - з дня введення в дію цього Закону: Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., No 27, ст. 218 із наступними змінами) ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ. В новому законі вже не міститься інформації стосовно обов`язку отримувати висновок СЕС, відповідно Замовник не може вимагати від учасників отримувати ті документи, які на сьогоднішній день не передбачені нормами чинного законодавства, зокрема ЗУ «Про систему громадського здоров'я». Замовник також не може посилатись на норми того нормативного-правового документу, який вже втратив чинність, оскільки фактично такий документ немає ніякої юридичної сили. Підсумовуючи, можна впевнено заявити, що дії Замовника в цій частині є незаконними Враховуючи все вищевикладене, просимо зобов?язати Замовника виключити зі складу вимогу п.5 додатку 2. З метою забезпечення санітарних норм в шкільних закладах надати оригінал або копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний), або висновок(звіт/протокол) наукової санітарно-епідеміологічної експертизи(санітарно-гігієнічної оцінки) на відповідність санітарному законодавству щодо технічних умов за якими виробляється брикет паливний вугільний, який видається відповідними установами які мають необхідну аккредитацію
Дата оприлюднення звернення:
26.05.2025 21:58
Учасникам надано альтернативу, і у випадку, якщо під час
дії закону України «Про систему громадського здоров’я» не було оформлено
відповідний висновок ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється
брикет паливний вугільний, є можливість надати експертизи(санітарно-гігієнічної
оцінки) на відповідність санітарному законодавству щодо технічних умов за якими
виробляється брикет паливний вугільний, який видається інститутами НАМН
України та іншими акредитованими лабораторіями. Інформуємо, що
вищезазначена вимога зумовлена необхідністю закупівлі безпечної сировини
для опалювання навчальних закладів, оскільки при горінні можуть виділятися
шкідливі для здоров’я людини речовини.
Дата оприлюднення відповіді:
28.05.2025 08:57