Звернення:
За тендером : код дк 021 2015 44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби попередньо ізольовані сталеві в ізоляції (ПЕ) та комплектуючі до них) (фінансування ЮНІСЕФ)
Тема:
ппу
Зміст:
Доброго дня. Ознайомившись з Тендерною Документацією вважаємо що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів, а саме: В тендерній документації зазначено що - Пінополіуретанова система для формування теплоізоляції труб та фасонних виробів не повинна містити озоноруйнівних речовин, зокрема фтору та хлор-вуглеводнів. Поліуретанову теплоізоляцію сформувати на основі циклопентанового вспінення , тому вважаємо що вимоги обмежують коло потенційних учасників лише тими, хто використовує пінополіуретанові системи з циклопентаном, тобто прописані під конкретного виробника , тому є дискримінаційними по відношенню до інших суб’єктів господарювання, та це є порушенням принципів здійснення закупівель.
Виробники Трубопроводів попередньо теплоізольованих спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж, посилаючись на пункт 7.1.13.2 ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007, зазначають, що цим ДСТУ не встановлені конкретні марки пінополіуретану та конкретний метод вспінення (циклопентан, водне та інше). У пункті 7.1.13 ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 наведена наступна інформація: " 7.1.13. Ізоляція труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ.
7.1.13.1 Ізоляція труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ повинна відповідати вимогам цього стандарту.
7.1.13.2 Ізоляцію труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ треба виконувати інжекцією в замкнений за допомогою торцевих технологічних заглушок простір між провідною трубою і оболонкою безфреонової пінополіуретанової системи, яка серійно виробляється згідно з технологічною документацією, затвердженою у встановленому порядку, і має документально підтверджену виробником прогнозовану довговічність експлуатації в трубах ПТПУ не менше 30 років при робочій температурі провідної труби не менше 140 °С. Інжекцію пінополіуретанової системи треба проводити за технологічною документацією, затвердженою у встановленому порядку.
7.1.13.3 Ізоляція труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ повинна відповідати характеристикам, наведеним у таблиці 7.
Таблиця 7".
Назва показника Значення показника
Метод контролювання
1. Густина теплової ізоляції, кг/м3, не менше 60 Згідно з 10.5
2. Стійкість до стиску при 10 % деформації в радіальному напрямку, МПа, не менше* 0,3 Згідно з ДСТУ Б В.2.7-38
3. Водовбирання при кип'ятінні протягом 90 хв, % за об'ємом, не більше 10 Згідно з 10.8
4. Міцність на зсув в осьовому напрямку при температурі 23 °С, МПа, не менше 0,12 Згідно з 10.10
5. Міцність на зсув в осьовому напрямку при температурі 140 °С, МПа, не менше 0,08 Згідно з 10.11
6. Міцність на зсув в тангенційному напрямку при температурі 23 °С, МПа, не менше 0,2 Згідно з 10.12
7. Міцність на зсув в тангенційному напрямку при температурі 140
°С, МПа, не менше 0,13 Згідно з 10.13
8. Радіальна повзучість при температурі 140 °С, мм, не більше, протягом 100 год 2,5 Згідно з 10.14
9. Радіальна повзучість при температурі 140 °С, мм, не більше, протягом 1000 год* 4,6 Згідно з 10.14
10. Об'ємний вміст закритих комірок, %, не менше 88 Згідно з 10.15
11. Ефективна теплопровідність при температурі 50 °С, ВТ/м К, не більше 0,033 Згідно з 10.9
* Цей показник є факультативним до 01.01.2009 року.
Примітка. Випробування за показниками 4-9 проводяться на зразках труб з ізоляцією.
Також ,як Виробник, зазначаємо, що при цьому технічні вимоги Документації передбачають відповідність предмета закупівлі вимогам ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007, ГСТУ 34.204-88-002 та інформуємо про те, що продукція "трубопроводи попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж" (труби, фасонні вироби та арматура) відповідає вимогам ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007 є сертифікованою , має коефіцієнт теплопровідності 0,027 Вт/мК, про що свідчать сертифікати та протоколи сертифікаційних випробувань теплоізольованої пінополіуретаном продукції. Також Учасник інформує що використовувє технологію всіпнення пінополіуретану на водній основі (Voracor CD345; Isocyanate Voracor CG691 Poiyol) яка не містить озоноруйнівних речовин, зокрема фтору та хлор-вуглеводів,відповідає вимогам щодо коефіцієнта теплопровідності замовника (коефіцієнт 0,027 Вт/(м*К)), відповідає усім технічним характеристикам згідно ДСТУ Б В.2.5-31:2007 та є рівноцінною циклопентанової технології всіпнення пінополіуретану.
Також наша компанія звертається до Вас у зв’язку з виявленим фактом штучного обмеження конкуренції в тендерній документації. У документації встановлено вимогу щодо застосування попередньоізольованих труб та фасонних виробів, виготовлених виключно з використанням спінювача на основі циклопентану, що автоматично виключає виробників, які використовують спінювач на водній основі. Ми вважаємо що є підстави для оскарження такого обмеження:
1. Порушення принципів конкуренції – виключення з участі постачальників, чия продукція відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.5-31:2007, але використовує альтернативний спінювач.
2. Досвід міжнародних тендерів – найбільші замовники, такі як ЮНОПС, у тендерній документації дозволяють використання спінювачів як на водній основі, так і на основі циклопентану, що відповідає міжнародним і національним стандартам.
3. Відсутність об’єктивних технічних причин – обидва типи спінювача забезпечують необхідну якість продукції, довговічність і відповідають вимогам українських стандартів. Що підтверджується протоколами іспитів.
Вимагаємо Замовнику внести зміни до тендерної документації та видалити вимогу щодо формування пінополіуретанової теплоізоляції на основі циклопентанового вспінення, замінивши її посиланням на відповідність поліуретанової теплоізоляції вимогам ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, що в свою чергу приведе до розширення кола Учасників, відповідного збільшення конкуренції серед Учасників торгів та не буде створювати можливість для корупційних діянь та зловживань.
Дата оприлюднення звернення:
23.05.2025 13:31
Щодо першого зауваження повідомляємо наступне:
Відповідно до Закону України від 11 січня 2001 року № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб`єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб`єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб`єкти господарювання мають можливість вибрати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб`єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Доводимо до Вашого відома, що на ринку є виробники (більше двох), які виготовляють продукцію із застосуванням циклопентанового вспінення. Враховуючи, що продукція (щонайменше двох виробників) відповідає зазначеній характеристиці, то обмеження конкуренції з боку Замовника в частині встановлення вказаних вище умов тендерної документації ВІДСУТНЄ.
Варто зазначити, що Закони України «Про захист економічної конкуренції» та «Про публічні закупівлі» не визначають, що наявність двох і більше виробників певної продукції є доказом відсутності дискримінації, проте відсутність такої норми не є перешкодою для урахування такого критерію під час оцінки доводів скаржника щодо встановлення замовником дискримінаційних умов. Такої правової позиції дотримується Верховний суд України у своїх рішеннях, а також Постійно діюча колегія АМКУ з розгляду скарг (постанови Верховного Суду - від 11 лютого 2020 року в справі №826/1459/17,- від 17 березня 2020 року №826/5632/18 - від 07.05.2020 року по справі №826/7059/18).
Таким чином, даними доводами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до Документації, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови Документації та не доведено, яким чином наведена вище умова Документації порушує чиїсь права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Вимоги.
Щодо зауважень 2 та 3:
Згідно з пунктами 31-32 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII:
- тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
- тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає Замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно статті 22 Закону № 922-VIII Тендерна документація безоплатно оприлюднюється Замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Крім того, тендерна документація повинна містити, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником не встановлюючи жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При цьому технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються: їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити, керуючись приписами статті 5 Закону, в якій визначено принципи здійснення публічних закупівель одним із яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а також частини 4 статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
З наведеного робимо наступний висновок:
Закон № 922-VIII не обмежує умови щодо торговельної марки, фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника (за певним виключенням), проте не забороняє визначати в технічній специфікації тендерної документації технології (способу) виготовлення предмета закупівлі. Отже, Замовник має право вибору технології виготовлення продукції, яка є предметом закупівлі, та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними характеристиками.
Пінополіуретанова теплоізоляція сформована на основі циклопентанового вспінення має наи?кращу текучість, наи?нижчии? коефіцієнт теплопровідності, якии? в свою чергу повільно зростає протягом всього періоду експлуатаціі? теплових мереж та забезпечує наи?нижчі тепловтрати, наи?більшии? опір насичення вологою та термін збереження теплоізоляцією своі?х фізико-механічних і теплоенергетичних характеристик не менше 30 років. Тобто прокладення трубопроводів пінополіуретановою ізоляцією циклопентаного вспінення призведе до зменшення втрат тепловоі? енергіі? приблизно на 10-15%. Відповідність продукції потенційного Учасника вимогам певних стандартів, які вказані у технічній документації, не забороняє Замовнику у такій документації встановлювати інші вимоги щодо предмета закупівлі, виходячи з потреб підприємства!
На завершення повідомляємо, що згідно Робочого проєкту передбачено, що «Пінополіуретанова система для формування теплоізоляції труб та фасонних виробів не повинна містити озоноруйнівних речовин. Пінополіуретанова теплоізоляція сформована на основі циклопентанового вспінення».
Підсумовуючи вищевказане, зазначаємо, що наведені Замовником аргументи щодо необхідності використання продукції, виготовленої саме із застосуванням циклопентанової системи вспінення, є обґрунтованими, відтак внесення змін до Технічної специфікації даної Тендерної документації НЕ передбачаються.
Дата оприлюднення відповіді:
23.05.2025 14:01