Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 27 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, наявність обґрунтування підстави для проведення закупівлі без застосування відкритих торгів, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності умов договору вимогам законодавства, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв'язку Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, інформацію, опубліковану в електронній системі закупівель про предмет закупівлі, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, затверджене начальником управління, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.05.2025 б/н, протокол розкриття тендерних пропозицій, договір про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом від 01.01.2025 № 01, укладений Замовником з комунальним підприємством «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міської ради (далі – КП «Чернігівське тролейбусне управління») (далі – Договір), додаткову угоду до Договору від 22.05.2025 № 1, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 20.06.2025.
Відповідно до положень пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Замовником закупівля послуг спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів здійснена шляхом застосування закупівлі без використання електронної системи на підставі вимог підпункту 5 пункту 13 Особливостей, зокрема: послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до вимог пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, у разі здійснення замовником закупівлі, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Водночас, абзацом 40 пункту 13 Особливостей передбачено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, договір про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом Замовником з КП «Чернігівське тролейбусне управління» укладено від 01.01.2025, а звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, в електронній системі закупівель оприлюднено Замовником 22.05.2025, тобто з порушенням строків оприлюднення інформації про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та абзацу 40 пункту 13 Особливостей.
На запит Управління Замовником надано пояснення, які не спростовують викладених у висновку порушень.
Разом з тим, у ході моніторингу встановлено, що на порушення вимог абзацу 40 пункту 13 Особливостей, Замовником в електронній системі закупівель разом з Договором не оприлюднено додаток № 3 «Завдання Перевізнику щодо обсягу доходів від продажу проїзних документів та чистого доходу від надання додаткових послуг, що виникають під час виконання зобов’язань з надання транспортних послуг», який відповідно до пункту 2 Договору, є невід’ємною його частиною.
Замовником під час надання відповіді на запит Управління 20.06.2025 оприлюднено додаток № 3 до Договору, чим недотримано абзац 40 пункту 13 Особливостей.
Таким чином, за результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та абзацу 40 пункту 13 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та абзацу 40 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, наявність обґрунтування підстави для проведення закупівлі без застосування відкритих торгів, відповідності умов договору вимогам законодавства, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.