Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 27 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Прилуцької дослідної станції Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від б/д, № б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Приватного транспортного малого підприємства «П.Г. Внєштранс» (далі – ПТМП «П.Г.Внєштранс», протокол прийняття рішення уповноваженою особою від 02.06.2025 № 1 (щодо визначення переможця), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 02.06.2025, договір 09.06.2025 № 09/06/25 укладений Замовником з ПТМП «П.Г.Внєштранс» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель 09.06.2025, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 20.06.2025.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей.
Враховуючи вищезазначене та згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі).
Згідно з даними електронної системи закупівель, на момент оголошення даної закупівлі (22.05.2025) була чинною редакція Особливостей, зі змінами, від 17.05.2025.
Проте, підпункт 3.1 пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» та підпункти 1.1-1.5 пункту 1 «Відміна замовником тендеру чи визнання його таким, що не відбувся» розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника сформована з урахуванням Особливостей, що діяла до 17.05.2025.
Таким чином, тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей.
Крім того, згідно з пунктом 17 Особливостей «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих Особливостей». У свою чергу, частина друга статті 41 Закону, яка передбачала, що переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, не застосовується відповідно до пункту 17 Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі).
Натомість, згідно з підпунктом 3.2 пункту 3 Розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником передбачено, що переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не зазначено чинні на момент проведення процедури закупівлі положення пункту 17 Особливостей, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей.
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей: «Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації».
Проте, тендерна документація Замовника не містить окремого додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, що є порушенням вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей.
Крім цього, пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до частини 1 статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів цивільного законодавства, у даному випадку відповідно до пункту 19 Особливостей. Враховуючи вищевикладене, визначений законодавством вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю повинен бути включений до проєкту договору про закупівлю у складі тендерної документації замовника. Проте, в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону, оприлюднений у складі тендерної документації Замовника проєкт договору про закупівлю послуг не містить підстави для зміни істотних умов, викладені у пункті 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту 7 додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлена вимога, у складі тендерної пропозиції учасника надати довідку довільної форми, чи використовує Учасник у своїй діяльності печатку.
Проте, в тендерні пропозиції учасника ПТМП «П.Г.Внєштранс» така довідка не надана, чим порушено вимогу пункту 7 додатку № 2 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 8 додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлена вимога: «У складі тендерної пропозиції учасника надати довідку довільної форми, в якій зазначається чи розповсюджується на Учасника дія Закону України «Про санкції» та Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"».
Проте, в тендерні пропозиції учасника ПТМП «П.Г.Внєштранс» така довідка не надана, чим порушено вимогу пункту 8 додатку № 2 до тендерної документації замовника.
Відповідно до пункту 4.2.2 тендерної документації, Замовником встановлена вимога: «Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією про досвід виконання аналогічного договору, який безпосередньо стосується предмета закупівлі співпраці з науковими установами, с/г підприємствами, що зазначений в даній тендерній документації, з підтверджуючим документами (копією договору, актів прийому-передачі, видаткових накладних або інших підтверджуючих документів)».
Проте, в тендерні пропозиції учасника ПТМП «П.Г.Внєштранс» така довідка не надана, чим порушено вимогу пункту 4.2.2 тендерної документації замовника.
Відповідно до пункту 7.1 тендерної документації, Замовником встановлена вимога: «Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю)».
Проте, в тендерні пропозиції учасника ПТМП «П.Г.Внєштранс» така довідка не надана, чим порушено вимогу пункту 7.1 тендерної документації замовника.
Положеннями абзацу першого пункту 43 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель не розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення вищезазначених невідповідностей в інформації та документах, як це передбачено абзацом першим пункту 43 Особливостей, та не надано ПТМП «П.Г.Внєштранс» можливості виправити невідповідності.
Натомість, Замовником було опубліковано протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.06.2025 № 1 про визначення ПТМП «П.Г.Внєштранс» переможцем закупівлі та 09.06.2025 з ПТМП «П.Г.Внєштранс» укладено Договір.
Під час проведення моніторингу на запити Управління, які оприлюднені через електронну систему закупівель, Замовником 20.06.2025 опубліковані пояснення, які не спростовують вищезазначені порушення.