Закупівля ДК 021:2015 - 66110000-4 Банківські послуги (Фінансовий лізинг щодо закупівлі спеціалізованої комунальної техніки (гусеничний бульдозер)) від КП Черкаська служба чистоти".
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.06.2025 № 66-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель /закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 29.05.2025 № 003100-18/6604-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-05-22-004122-a, 22.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-22-004122-a, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питань:
1) Як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі, зокрема, процедури закупівлі UA-2025-03-20-013646-a, яка не відбулася?;
2) Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх постачання саме АТ «УКРЕКСІМБАНК»?;
3) З яких підстав Додатки №2, №3, №4, №6, №7, №8, №10, №11, №12, №13, №15, №16, №18 до договору фінансового лізингу від 08.05.2025 №25-7LL0005 не містять інформації про об’єкт фінансового лізингу, вимоги до якого визначені Додатком 3 до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-03-20-013646-a?
4) З яких підстав укладено додаткова угода від 29.05.2025 №1 до договору фінансового лізингу від 08.05.2025 №25-7LL0005, якою виключено окремі пункти умови отримання об’єкту фінансового лізингу?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
За результатами розгляду запиту Держаудитслужби про надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 66110000-4 Банківські послуги (Фінансовий лізинг щодо закупівлі спеціалізованої комунальної техніки (гусеничний бульдозер))» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-22-004122-a) повідомляємо наступне:
ЩОДО ПЕРШОГО ПИТАННЯ ЗАПИТУ.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
На підставі комерційних пропозицій від трьох надавачів послуг отримана інформація про ціни на послугу фінансового лізингу (комерційні пропозиції додаються).
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі додається до пояснення.
ЩОДО ДРУГОГО ПИТАННЯ ЗАПИТУ.
Серед поданих (див. п. 1 ПОЯСНЕННЯ) комерційна пропозиція АТ "УКРЕКСІМБАНК" була з найнижчою ціною, тому він обраний Лізингодавцем. АТ "УКРЕКСІМБАНК" надав документи, які підтверджують його відповідність вимогам, що були визначені замовником у тендерній документації на закупівлю послуг за кодом ДК 021:2015 - 66110000-4 Банківські послуги (Фінансовий лізинг щодо закупівлі спеціалізованої комунальної техніки (гусеничний бульдозер)) (Ідентифікатор закупівлі - UA-2025-03-20-013646-a), та відповідно з АТ "УКРЕКСІМБАНК" був укладений договір фінансового лізингу.
ЩОДО ТРЕТЬОГО ПИТАННЯ ЗАПИТУ.
Додатки №2, №3, №4, №6, №7, №8, №10, №11, №12, №13, №15, №16, №18 до договору фінансового лізингу від 08.05.2025 №25-7LL0005 – були визначені ЗРАЗКАМИ документів. Останні оформлюються між Лізингоодержувачем та Лізингодавцем та набувають статусу окремих документів лише при настанні певних подій, визначених договором, за умови підписання їх сторонами. Зазначення інформації про об’єкт фінансового лізингу, вимоги до якого були визначені Додатком 3 до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-03-20-013646-a, не було передбачено проектом договору.
ЩОДО ЧЕТВЕРТОГО ПИТАННЯ ЗАПИТУ.
Додаткова угода від 29.05.2025 №25-7LL0005-0001 до договору фінансового лізингу від 08.05.2025 №25-7LL0005 буда укладена на виконання вимог підпункту 6 пункту 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, з метою приведення цього договору у відповідність до умов закупівлі та проекту договору, який був Додатком 4 до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-03-20-013646-a.
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-22-004122-a, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, із врахуванням пояснень від 05.06.2025, постала потреба в отриманні пояснень щодо причин укладання договору фінансового лізингу від 08.05.2025 №25-7LL0005, який відрізняється від проекту договору, що був визначений замовником у Додатку №4 до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-03-20-013646-a. Зокрема, в Додатку 1 до проекту договору відсутні пункти 5.2.6, 5.2.7, 5.2.8, що були включені до договору фінансового лізингу від 08.05.2025 №25-7LL0005.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
За результатами розгляду запиту Держаудитслужби про надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 66110000-4 Банківські послуги (Фінансовий лізинг щодо закупівлі спеціалізованої комунальної техніки (гусеничний бульдозер))» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-22-004122-a) повідомляємо наступне:
При підписанні договору фінансового лізингу від 08.05.2025 №25-7LL0005 Лізингодавець без узгодження з Лізингоодержувачем помилково додав в Додаток 1 до Договору пункти 5.2.6, 5.2.7, 5.2.8, які були відсутні в проекту договору, що був Додатком 4 до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-03-20-013646-a.
Після того, як Лізингоодержувач (КП «Черкаська служба чистоти» ЧМР) виявив цей факт було ініційовано підписання додаткової угоди з метою приведення цього договору у відповідність до умов закупівлі та проекту договору, який був Додатком 4 до тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-03-20-013646-a. Додаткова угода №25-7LL0005-0001 до договору фінансового лізингу від 08.05.2025 №25-7LL0005 була укладена 29.05.2025, та розміщена у електронній системі закупівель (додається до пояснення).