Звернення:
За тендером : Легкові автомобілі з відкритим кузовом
Тема:
Якісні характеристики предмету закупівлі
Зміст:
Звернення до замовника (в порядку ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Шановний Замовнику!
Наше підприємство є досвідченим учасником ринку продажів автомобілів, має намір взяти участь у даній процедурі закупівлі та спроможне задовольнити Ваші потреби в більш стислі терміни і запропонувати якісні автомобілі за конкурентоспроможною ціною для участі в процедурі закупівель. Однак, замовником в тендерній документації встановлено технічні характеристики, які необґрунтовано звужують коло можливих потенційних учасників та при цьому жодним чином не впливають на якість автомобіля та безпеку його експлуатації. З огляду на зазначене, з метою усунення порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», таких як максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, просимо внести наступні зміни до тендерної документації:
1. Щодо вимог до систем безпеки (наявність кількох видів подушок безпеки та системи допомоги при екстреному гальмуванні (підсилювач екстреного гальмування).
Відповідно до Технічних вимог тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги щодо подушок безпеки: Подушки безпеки (шторки) для 1 і 2 ряду; Дві фронтальні подушки безпеки; Подушка безпеки для колін водія; Бічні подушки безпеки водія та переднього пасажира; Вимикач подушки безпеки переднього пасажира. Зазначимо що кількість подушок безпеки не обов’язково показник високого рівня безпеки автомобіля, адже загальний рівень безпеки автомобіля визначають пасивні системи безпеки такі як, конструкція кузову (рами), яка поглинає енергію удару чим надає більшого захисту пасажирів всередині салону, та системами активними системами безпеки такими як антиблокувальна система гальм, система електронного розподілення гальмівних зусиль, система курсової стійкості, система допомоги при русі з гори та в гору, та система активного захисту від перевертання, що особливо актуально для автомобілів з відкритим кузовом (типу «пікап») які є предметом закупівлі даного тендеру. Тому така кількість подушок безпеки є необґрунтованою, надмірною, значно підвищує вартість предмета закупівлі та невиправдано звужує коло потенційних учасників закупівлі, оскільки більшістю світових виробників легкових автомобілей з відкритим кузовом випускаються автомобілі з подушками безпеки (шторки) для 1 і 2 ряду та двома фронтальними подушками безпеки, що визнається необхідною та достатньою вимогою для забезпечення безпеки водія та пасажирів.
Встановлені замовником вимоги щодо обов’язкової наявності окремої системи допомоги при екстреному гальмуванні (підсилювач екстреного гальмування) є його особистою вимогою, що не передбачена чинним законодавством, та встановлення якої в тендерній документації обмежує можливість участі в закупівлі постачальників, що можуть запропонувати якісні автомобілі, розроблені відповідно до новітніх технологій, гальмівні системи яких комплексно забезпечують безпечне та якісне гальмування автомобіля, які відповідають вимогам міжнародних, національних стандартів та нормативних документів, які діють в Україні щодо безпеки дорожнього руху, безпеки транспортних засобів, що використовуються для перевезення пасажирів, а також електричної, екологічної, пожежної безпеки та охорони праці: конструкція та технічний стан транспортного засобу, його складових та комплектуючих виробів відповідає відповідним вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів та мають сертифікати на відповідність цим вимогам. За цих умов замовником порушуються основні принципи закупівель, зокрема принципи добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Відтак, просимо виключити вимоги щодо наявності подушки безпеки для колін водія, а також бічних подушок безпеки водія та переднього пасажира, залишивши вимоги щодо наявності подушок безпеки (шторки) для 1 і 2 ряду, а також двох фронтальних подушок безпеки та виключити з Технічних вимог вимогу про обов’язкову наявність системи допомоги при екстреному гальмуванні (підсилювач екстреного гальмування).
2. Щодо вимоги про наявність виключно примусового блокування заднього міжколісного диференціалу. Примусове блокування диференціалу у порівнянні із автоматичним, має істотні недоліки. Автоматичне блокування диференціалу спрощує експлуатацію для водія та забезпечує необхідний рівень прохідності та безпеки, зменшує вплив людського фактору під час експлуатації автомобіля і мав найкращі характеристики роботи в складних погодних та дорожніх умовах, а також для запобігання пробуксовування провідних коліс при торканні автомобіля з місця, розгоні на слизькій дорозі.
Отже, автоматичне блокування заднього міжколісного диференціалу має беззаперечні переваги перед примусовим.
Виходячи з вищенаведеного, вважаємо таку вимог дискримінаційною, необґрунтованою, та враховуючи, що покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми закупівлі, визначеної в тендерній документації, просимо вимогу щодо наявності виключно примусового блокування заднього міжколісного диференціалу викласти в наступній редакції: «Примусове блокування заднього міжколісного диференціалу або автоматичне блокування заднього міжколісного диференціалу».
3. Щодо вимоги про максимальну масу причепу з гальмами «не менше 3400 кг», вважаємо її дискримінаційною, оскільки вказана вимога не ґрунтується на нормах чинного законодавства. Зокрема, чинним законодавством не встановлено вимог щодо мінімальної маси причепу з гальмами для автомобілей з відкритим кузовом. Не визначено таких обов’язкових технічних характеристик і для автомобілей, що використовуються у лісівництві та іншій діяльність у лісовому господарстві (КВЕД 02.10., що є основним видом діяльності Замовника). Встановлення вказаних вимог Замовником є необґрунтованим та одночасно дискримінаційним щодо учасників, які поставляють автомобілі із масою причепу з гальмами менше 3400 кг. Замовник не обґрунтував доцільності встановлення такої вимоги, яка є підставою для зловживань з боку замовника. Виходячи з вищенаведеного, з метою недопущення дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедури закупівель, просимо Вас внести відповідні зміни до тендерної документації щодо вимоги про максимальну масу причепу з гальмами, зазначивши її у наступній редакції: «Максимальна маса причепу з гальмами, кг – не менше 2600».
Відповідно до статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Принцип пропорційності передбачає, що вимоги, які висуваються до потенційних учасників процедур закупівель, мають бути необхідними та достатніми по відношенню до предмета закупівлі (виконання договору). Відповідно до п. 3) ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч. 4 статті 5 цього Закону. У свою чергу, згідно з ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На підставі вищенаведених норм закону, для забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності використання грошових коштів, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням, просимо внести зміни в тендерну документацію. Запропоновані зміни розширять коло потенційних учасників, підвищивши конкурентне зниження ціни на аукціоні та ефективність закупівлі.
З повагою, потенційний учасник процедури закупівлі
Дата оприлюднення звернення:
25.05.2025 16:30
Вітаємо. 1. Щодо вимог до кількості подушок безпеки та системи допомоги при екстреному гальмуванні.
Встановлені у тендерній документації вимоги щодо комплектації автомобілів подушками безпеки, зокрема наявність фронтальних, бічних, подушки для колін водія та шторок, а також системи допомоги при екстреному гальмуванні (підсилювача екстреного гальмування), обґрунтовані специфікою експлуатації закуповуваних транспортних засобів у підвищено небезпечних умовах - пересічена місцевість, лісові дороги, бездоріжжя, а також в умовах обмеженої видимості, слизького або сипкого дорожнього покриття, значна вантажність тощо).
Наявність системи допомоги при екстреному гальмуванні істотно підвищує ефективність гальмування в екстрених ситуаціях, що сприяє запобіганню дорожньо-транспортним пригодам та зменшенню ризиків травматизму працівників.
Зазначені вимоги не суперечить чинному законодавству України, відповідає міжнародним практикам комплектації автомобілів, та є обґрунтованою з точки зору безпеки.
Ці елементи пасивної та активної безпеки передбачені для мінімізації ризиків травматизму працівників у випадку дорожньо-транспортної пригоди та забезпечення належного рівня безпеки під час експлуатації. Вимоги не є дискримінаційними та відповідають принципам пропорційності, передбаченим ч. 4 ст. 5 Закону.
2. Щодо вимоги про наявність примусового блокування заднього міжколісного диференціалу.
Вимога щодо наявності саме примусового блокування заднього міжколісного диференціалу зумовлена практичним досвідом експлуатації автомобілів у важкопрохідних умовах, де забезпечення контролю над блокуванням має критичне значення.
Автоматичні системи не забезпечують належної ефективності при експлуатації техніки у важкому бездоріжжі.
3. Щодо вимоги про максимальну масу причепу з гальмами не менше 3400 кг.
Зазначена вимога встановлена з огляду на потребу транспортування важкої причіпної техніки, обладнання та матеріалів, що використовуються у виробничій діяльності Замовника. Зменшення цього показника унеможливить ефективне використання автомобілів за цільовим призначенням.
Встановлений параметр не суперечить чинному законодавству та не є дискримінаційним, оскільки передбачає функціональну придатність автомобіля до виконання покладених на нього завдань.
Підстав для внесення змін до тендерної документації у запропонованій Вами редакції не вбачається.
Дата оприлюднення відповіді:
27.05.2025 15:55