Закупівля ДК 021-2015 (CPV): 03410000-7 Деревина (Деревина дров"яна промислового використання твердих та хвойних порід) від Чехівський психоневрологічний інтернат .
Деревина дров'яна промислового використання хвойних порід
Код ДК 021:2015
03411000-4 -
Деревина хвойних порід
Кількість
250
Одиниця виміру
метри кубічні
Адреса постачання
19933, Україна, Черкаська область, с. Чехівка, вул. Центральна, 1
Дата постачання по
15.09.2025 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Кошти місцевого бюджету. Остаточний розрахунок за Товар Замовник здійснює шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника на умовах відстрочки платежу до 30 (тридцяти) робочих днів з моменту поставки Товару.
При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що
Вимога
забезпечення виконання договору у формі грошової застави
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Вимагається не пізніше дати укладення договору закупівлі товару внесення переможцем забезпечення виконання договору у формі грошової застави (Додаток 5) у розмірі 4 відсотків вартості договору. Валютою забезпечення виконання договору про закупівлю є гривня. Строк дії забезпечення виконання договору повинен відповідати строку дії договору про закупівлю.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Значення, яке очікується
4
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
20.05.2025 19:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Згідно з частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1. Вимогою замовника встановленою в Додатку 1 тендерної документації зокрема є п. 2.1 «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
учасник повинен підтвердити досвід повного виконання аналогічного(-их) договору(-ів) – постачання *аналогічного товару. Наданий(-і) учасником у складі тендерної пропозиції аналогічний(-ні) договір(-и) має(-ють) бути укладений(-ні) із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020 р., або так само який є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020 р.), та інформація про укладення якого міститься в електронній системі закупівель – підтвердити документально. Відсутність досвіду виконання аналогічного(-их) договору(-ів), укладеного(-них) із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020 р., або так само який є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020 р.), за умови наявності досвіду виконання аналогічного(-их) договору(-ів), укладеного(-их) з іншим(-и) суб’єктом(-и) (з наступним поданням у складі тендерної пропозиції в повному об’ємі визначеного цією тендерною документацією документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного(-их) договору(-ів), та дотримання вимог до такого документального підтвердження згідно цієї тендерної документації щодо його змісту тощо), не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
оригінал(-и) позитивного відгуку(-ів) від замовника(-ів) аналогічного товару, у якому обов’язково має бути зазначено інформацію про аналогічний договір, а також копію(-ї) договору(-ів) постачання товару за вищевказаним(-и) відгуками, завірену учасником, разом з копією(-ями) первинного(-их) документу(-ів), що підтверджує(-ють) виконання даного договору (приймання-передачу товару) (накладна/акт, тощо). (У відгуці(-ах) обов’язково повинна міститись інформація про фактичне виконання договору).
*Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір, що передбачає постачання деревини дров’яної промислового використання твердих та хвойних порід».
Отже, умовою прийняття участі у даних торгах є наявність у учасника аналогічного договору укладеного виключно через систему закупівель Prozorro (з Замовником в розумінні законодавства у сфері публічних закупівель) та певного пакету документів до нього (видаткові накладні або акти приймання-передачі, або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу товару в повному обсязі, та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надаються такі документи та відгук).
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до нас, так як у нас є аналогічний договір, проте інформація про укладення такого договору не міститься в електронній системі закупівель Prozorroна законних підставах. За таким договором контрагент не є Замовником в розумінні Закону.
Наголосимо, що виключно «Замовники» в розумінні Закону зобов’язані укладати договори через Prozorro.
Відтак, Замовник штучно обмежив участь у торгах тільки тими учасниками, що мають аналогічний договір виключно укладений в Prozorro та містить ідентифікатор закупівлі, а учасників, що мають договір не за Prozorro (укладений зі звичайним конрагентом – суб’єктом господарської діяльності) – обмежив в участі (у тому числі і нас).
Вказане є порушенням вимог чинного Законодавства України у сфері публічних закупівель та порушенням принципів проведення торгів та наших прав.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Однією із вимог частини 2 статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації замовником зазначаються відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону. Недискримінація учасників є одним з закріплених принципів проведення закупівель відповідно до ст. 5 Закону. Тендерною документацією передбачено надання учасниками закупівлі на підтвердження кваліфікації скановану копію аналогічного договору за предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації.
Враховуючи відсутність законодавчого закріплення розуміння визначення «аналогічного договору», аналогічним договором в розумінні тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду постачання ідентичної або тотожної продукції, а також договір з поставки продукції з подібними або схожими характеристиками між Суб'єктами господарювання - будь-якої фізичної чи юридичної особи, замовника чи групу таких осіб та/або суб’єктів, у тому числі будь-які тимчасові об’єднання підприємств, які пропонують постачання продуктів на ринку, а не підтвердження досвіду шляхом надання аналогічних договорів, що належать до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до Закону, що визначені в статті 2 такого.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни і виключити незаконну, дискримінаційну вимогу, що звужує коло потенційних учасників та замінити на формулювання: Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі тендерної пропозиції всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
- довідку в довільній формі про досвід виконання аналогічного договору, яка має містити найменування замовника, адреса, контактний телефон, номер та дата укладеного договору, ідентифікатор закупівлі (якщо наявний) в електронній системі закупівель, інформація про стан виконання договору.;
- копію не менше одного повністю виконаного аналогічного договору (з дотриманням вимог цієї тендерної документації щодо його змісту тощо), а так само разом з копіями оформлених належним чином сторонами аналогічного договору первинних облікових документів, що підтверджують фактичне постачання товару згідно такого аналогічного договору (видаткові накладні або акти приймання-передачі, або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу товару в повному обсязі, та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надаються такі документи (документ).
- відгук до кожного наданого аналогічного договору.
Щодо практики ПД АК АМК України з наведеної дискримінаційної вимоги
ПД АК АМК України у своєму рішенні № 8007-р/пк-пз від 06.05.2024 (додається до Скарги, Додаток № 1) зазначає наступне:
«Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.».
2. Вимогою замовника встановленою в Додатку 1 тендерної документації зокрема є п. 2.2 Наявність обладнання та матеріально-технічної бази (власної, або такої, що використовується на правах оренди, лізингу, тощо) необхідної для виконання умов договору про закупівлю:
Учасник має надати у своїй тендерній пропозиції довідку довільної форми, із зазначенням переліку наявного в учасника станом на дату подання тендерної пропозиції обладнання та матеріально-технічної бази необхідної для виконання умов договору про закупівлю.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та ПКМУ №1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 12 травня 2023 р. № 471 (надалі - ПКМУ). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі та ПКМУ
Згідно з п. 29 постанови №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердогопалива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільноготранспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей,електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються».
Згідно з п. 48 постанови №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, під час здійснення закупівлі товарів Замовник може не застосовувати до Учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені в ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». Застосування таких критеріїв є його правом.
Наведена позиція ПД АМК України викладена у рішенні № 1455-р/пк-пз від 30.01.2025.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
1. Вимогою замовника встановленою в Додатку 1 тендерної документації зокрема є п. 2.1 «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
учасник повинен підтвердити досвід повного виконання аналогічного(-их) договору(-ів) – постачання *аналогічного товару. Наданий(-і) учасником у складі тендерної пропозиції аналогічний(-ні) договір(-и) має(-ють) бути укладений(-ні) із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020 р., або так само який є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020 р.), та інформація про укладення якого міститься в електронній системі закупівель – підтвердити документально. Відсутність досвіду виконання аналогічного(-их) договору(-ів), укладеного(-них) із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020 р., або так само який є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020 р.), за умови наявності досвіду виконання аналогічного(-их) договору(-ів), укладеного(-их) з іншим(-и) суб’єктом(-и) (з наступним поданням у складі тендерної пропозиції в повному об’ємі визначеного цією тендерною документацією документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного(-их) договору(-ів), та дотримання вимог до такого документального підтвердження згідно цієї тендерної документації щодо його змісту тощо), не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
оригінал(-и) позитивного відгуку(-ів) від замовника(-ів) аналогічного товару, у якому обов’язково має бути зазначено інформацію про аналогічний договір, а також копію(-ї) договору(-ів) постачання товару за вищевказаним(-и) відгуками, завірену учасником, разом з копією(-ями) первинного(-их) документу(-ів), що підтверджує(-ють) виконання даного договору (приймання-передачу товару) (накладна/акт, тощо). (У відгуці(-ах) обов’язково повинна міститись інформація про фактичне виконання договору).
*Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір, що передбачає постачання деревини дров’яної промислового використання твердих та хвойних порід».
Отже, умовою прийняття участі у даних торгах є наявність у учасника аналогічного договору укладеного виключно через систему закупівель Prozorro (з Замовником в розумінні законодавства у сфері публічних закупівель) та певного пакету документів до нього (видаткові накладні або акти приймання-передачі, або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу товару в повному обсязі, та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надаються такі документи та відгук).
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до нас, так як у нас є аналогічний договір, проте інформація про укладення такого договору не міститься в електронній системі закупівель Prozorroна законних підставах. За таким договором контрагент не є Замовником в розумінні Закону.
Наголосимо, що виключно «Замовники» в розумінні Закону зобов’язані укладати договори через Prozorro.
Відтак, Замовник штучно обмежив участь у торгах тільки тими учасниками, що мають аналогічний договір виключно укладений в Prozorro та містить ідентифікатор закупівлі, а учасників, що мають договір не за Prozorro (укладений зі звичайним конрагентом – суб’єктом господарської діяльності) – обмежив в участі (у тому числі і нас).
Вказане є порушенням вимог чинного Законодавства України у сфері публічних закупівель та порушенням принципів проведення торгів та наших прав.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Однією із вимог частини 2 статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації замовником зазначаються відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону. Недискримінація учасників є одним з закріплених принципів проведення закупівель відповідно до ст. 5 Закону. Тендерною документацією передбачено надання учасниками закупівлі на підтвердження кваліфікації скановану копію аналогічного договору за предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації.
Враховуючи відсутність законодавчого закріплення розуміння визначення «аналогічного договору», аналогічним договором в розумінні тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду постачання ідентичної або тотожної продукції, а також договір з поставки продукції з подібними або схожими характеристиками між Суб'єктами господарювання - будь-якої фізичної чи юридичної особи, замовника чи групу таких осіб та/або суб’єктів, у тому числі будь-які тимчасові об’єднання підприємств, які пропонують постачання продуктів на ринку, а не підтвердження досвіду шляхом надання аналогічних договорів, що належать до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до Закону, що визначені в статті 2 такого.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни і виключити незаконну, дискримінаційну вимогу, що звужує коло потенційних учасників та замінити на формулювання: Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі тендерної пропозиції всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
- довідку в довільній формі про досвід виконання аналогічного договору, яка має містити найменування замовника, адреса, контактний телефон, номер та дата укладеного договору, ідентифікатор закупівлі (якщо наявний) в електронній системі закупівель, інформація про стан виконання договору.;
- копію не менше одного повністю виконаного аналогічного договору (з дотриманням вимог цієї тендерної документації щодо його змісту тощо), а так само разом з копіями оформлених належним чином сторонами аналогічного договору первинних облікових документів, що підтверджують фактичне постачання товару згідно такого аналогічного договору (видаткові накладні або акти приймання-передачі, або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу товару в повному обсязі, та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надаються такі документи (документ).
- відгук до кожного наданого аналогічного договору.
Щодо практики ПД АК АМК України з наведеної дискримінаційної вимоги
ПД АК АМК України у своєму рішенні № 8007-р/пк-пз від 06.05.2024 (додається до Скарги, Додаток № 1) зазначає наступне:
«Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.».
2. Вимогою замовника встановленою в Додатку 1 тендерної документації зокрема є п. 2.2 Наявність обладнання та матеріально-технічної бази (власної, або такої, що використовується на правах оренди, лізингу, тощо) необхідної для виконання умов договору про закупівлю:
Учасник має надати у своїй тендерній пропозиції довідку довільної форми, із зазначенням переліку наявного в учасника станом на дату подання тендерної пропозиції обладнання та матеріально-технічної бази необхідної для виконання умов договору про закупівлю.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та ПКМУ №1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 12 травня 2023 р. № 471 (надалі - ПКМУ). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі та ПКМУ
Згідно з п. 29 постанови №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердогопалива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільноготранспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей,електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються».
Згідно з п. 48 постанови №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, під час здійснення закупівлі товарів Замовник може не застосовувати до Учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені в ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». Застосування таких критеріїв є його правом.
Наведена позиція ПД АМК України викладена у рішенні № 1455-р/пк-пз від 30.01.2025.
Відповідно до ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ДК 021-2015 (CPV): 03410000-7 Деревина (Деревина дров'яна промислового використання твердих та хвойних порід)
Звернення:
За тендером : ДК 021-2015 (CPV): 03410000-7 Деревина (Деревина дров'яна промислового використання твердих та хвойних порід)
Тема:
Дискримінаційна вимога
Зміст:
Шановний Замовник! Вами встановлено вимогу надати аналогічні договори "Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір, що передбачає постачання деревини дров’яної промислового використання твердих та хвойних порід" Однією із вимог частини 2 статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації замовником зазначаються відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону. Недискримінація учасників є одним з закріплених принципів проведення закупівель відповідно до ст. 5 Закону. Тендерною документацією передбачено надання учасниками закупівлі на підтвердження кваліфікації скановану копію аналогічного договору за предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації.
Враховуючи відсутність законодавчого закріплення розуміння визначення «аналогічного договору», аналогічним договором в розумінні тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду постачання ідентичної або тотожної продукції, а також договір з поставки продукції з подібними або схожими характеристиками між Суб'єктами господарювання - будь-якої фізичної чи юридичної особи, замовника чи групу таких осіб та/або суб’єктів, у тому числі будь-які тимчасові об’єднання підприємств, які пропонують постачання продуктів на ринку, а не підтвердження досвіду шляхом надання аналогічних договорів, що належать до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до Закону, що визначені в статті 2 такого.
Прошу прибрати з тендерної документації дискримінаційну вимогу та внести відповідні зміни
Дата оприлюднення звернення:
21.05.2025 18:01
Шановний учаснику!
Дякуємо за звернення.
Повідомляємо, що вимога щодо надання аналогічного договору, в якому зазначено постачання деревини дров’яної промислового використання твердих та хвойних порід, не є дискримінаційною, а відповідає положенням частини 2 статті 22 та статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовником встановлено конкретизовану характеристику аналогічного договору виключно з урахуванням особливостей предмета закупівлі, а саме: закупівлі деревини дров’яної промислового використання твердих та хвойних порід, що потребує відповідного практичного досвіду у постачанні саме такої продукції.
Звертаємо увагу, що:
Закон не містить визначення терміну «аналогічний договір»,
Водночас надає право замовнику самостійно встановити зміст такої вимоги, виходячи з потреб та специфіки закупівлі (частина 2 статті 22 у поєднанні з частиною 3 статті 5 Закону).
Тому вимога є правомірною, об’єктивною і пропорційною, та не обмежує коло учасників, які мають відповідний досвід виконання договорів з постачання деревини зазначених порід.
Підстав для внесення змін не вбачається.
Дата оприлюднення відповіді:
23.05.2025 17:40
ДК 021-2015 (CPV): 03410000-7 Деревина (Деревина дров'яна промислового використання твердих та хвойних порід)
Тендер:
UA-2025-05-20-014491-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
За лотом
Дата оприлюднення з часом
02.06.2025 12:22
Кінець періоду оскарження з часом
13.06.2025 00:00
Стан
виконано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
не вірно вказаний предмет закупівлі та не вірна кількість