Звернення:
За тендером : Капітальний ремонт приміщень спортивного залу Броварського ліцею № 4 ім. С.І. Олійника Броварської міської ради Броварського району Київської області за адресою: вул. Сергія Москаленка, буд. 3-А м. Бровари, Київська обл.
Тема:
дискримінаційна вимога
Зміст:
Замовник визначає кількість та номенклатуру будівельних машин і механізмів, які застосовуються учасником При цьому, варто відмітити, що одну і туж роботу можливо виконати із застосуванням різних будівельних машин та механізмів у зв’язку з чим не є зрозумілою мета вказаної Тендерної вимоги. Більше того, Додатком 3 Підсумкова відомість ресурсів, визначено розрахунки витрат праці (розділ І). По даній закупівлі надана відомість ресурсів із витратами труда, які не можуть співпасти в разі застосування підрядником своїх розрахункових параметрів ЗВВ, що буде відхиленням по техзавданню. При цьому, не враховано, що на розрахунок витрат праці впливає наявність машин та механізмів у власності чи їх оренда. Відповідно у разі застосування інших машин та механізмів зміниться кількість людино-годин, що містяться в розділі 1 додатку 3 Підсумкова відомість ресурсів, що призведе до невідповідності пропозиції учасника тендерній документації Крім того, використання різних машин та механізмів впливає на розрахунок витрат енергоносіїв.
Тобто, навіть коли потенційний учасник має у вчасності або залучену по договору оренди машини, техніку, обладнання; розраховує ціну пропозиції закупівлі (договірну ціну) згідно з Технічним завданням та у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281, застосовуючи свої розрахункові параметри ЗВВ – тендерна пропозиція не буде відповідати в частині показника Підсумкової відомості ресурсів: Витрати праці робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин; Витрати праці робітників, що зайняті керуванням і обслуговуванням автотранспорту при перевезенні грунту та будівельного сміття.
Наявність даних дискримінаційних вимоги у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід виконання робіт, маючи підтвердні документи щодо орендних машин, обладнання, устаткування, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційним вимогам щодо надання «Учасник визначає ціни, з урахуванням всіх видів та обсягів робіт, що повинні бути виконані, а також вартість устаткування, матеріалів та обладнання відповідно до обсягів робіт, що зазначено в Додатку 3. «Відомість обсягів робіт»., Додаток 3. «Відомість ресурсів»
Відповідно до вимог Додатку 3, Учасник надає: кошторисну документацію, у складі: договірної ціни – твердої, пояснювальної записки, зведеного кошторисного розрахунку вартості робіт, локального кошторису, підсумкової відомості ресурсів.*Договірна ціна складається відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами та доповненнями). **до кошторисного розрахунку не включаються кошти на утримання служби замовника та кошти на технічний та авторський нагляд.
***кошторисна документація має бути розроблена у програмного комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.****кошторисна документація має бути підписана та скріплена печаткою учасника та сертифікованого інженера-проектувальника.», що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити Пропозицію.
Таким чином, Замовником передбачено виконання робіт, за допомогою, використання конкретних машин та механізмів, та, фактично створено «комфортні» умови для окремого учасника, який або готував кошторисну документацію, або отримав доступ до неї, так як подання тендерної пропозиції зводиться до необхідності подання абсолютно ідентичного кошторису до того, що був затверджений Замовником. Потенційні Учасники, за таких умов не зможуть взяти участь у закупівлі. Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги. За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають у власності машини та механізми визначені у Додатку 3, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Просимо внести зміни в тендерну документацію та надати відомість ресурсів без даних розділу 1 , без розділу 2 та без зазначення витрат енергоносіїв, також додати інформацію щодо відповідності кошторисних розрахунків учасника з вимогами тендерної документації: "Застосування учасниками своїх розрахункових параметрів ЗВВ, а також при використанні орендованих будівельних машин і механізмів, може не співпадати по розділу І витрати труда та розділу ІІ будівельні машини і механізми відомості ресурсів, не відповідність по цих розділах наданих пропозицій не будуть вважатися відхиленням по техзавданню".
Дата оприлюднення звернення:
22.05.2025 01:42
Доброго дня! У відповідь на Ваше запитання повідомляємо наступне.
Предметом даної закупівлі є роботи по об’єкту «Капітальний ремонт фундаменту будівлі Броварського ліцею № 4 ім. С.І. Олійника Броварської міської ради Броварського району Київської області за адресою: вул. Сергія Москаленка, буд. 3-А м. Бровари, Київська обл.». Джерелом фінансування є кошти місцевого бюджету.
Закупівля оголошена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Предмет закупівлі визначено відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 2020 (далі – Порядок № 708). Згідно із пунктом 4 Порядку № 708 визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова).
Відповідно до розділу І «Загальні положення» Настанови ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що супроводжуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Слід зазначити, що перед оголошенням торгів на закупівлю робіт по об’єкту «Капітальний ремонт фундаменту будівлі Броварського ліцею № 4 ім. С.І. Олійника Броварської міської ради Броварського району Київської області за адресою: вул. Сергія Москаленка, буд. 3-А м. Бровари, Київська обл.» було розроблено та затверджено проектно-кошторисну документацію. Проектно-кошторисна документація пройшла експертизу, що засвідчує отриманий Експертний звіт (позитивний) № 0181-25Е від 30.04.2025.
Відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни). Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Як слідує із зазначено, ціна пропозиції учасника розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
У зв’язку із зазначеним вище, разом із оголошенням про проведення торгів оприлюднено тендерну документацію, що містить інформацію про відомість обсягів робіт та відомість ресурсів до неї без цін. Таким чином, тендерна документація є такою, що містить всю необхідну інформацію для закупівлі робіт даного виду. Виключення будь яких окремих положень із тендерної документації є недоцільним.
Поряд з цим, за результатами проведених торгів Броварський ліцей № 4 має намір укласти договір про закупівлю (підряду). Договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону (крім частин другої-п’ятої, сьомої-дев’ятої статті 41 Закону) та Особливостей.
Відповідно до статті 875 ЦК України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Підрядник зобов'язаний здійснювати будівництво та пов'язані з ним будівельні роботи відповідно до проектної документації, що визначає обсяг і зміст робіт та інші вимоги, які ставляться до робіт та до кошторису, що визначає ціну робіт (стаття 877 ЦК України).
Також наголошуємо на тому, що згідно із додатком 3 до тендерної документації договірна ціна складається учасником процедури закупівлі відповідно до Настанови (зі змінами та доповненнями).
Розділ V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни). Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови надає можливість учаснику процедури закупівлі вносити зміни у кошторисні норми або розрахунки але виключно в частині передбаченій нормативно-правовим актом.
Таким чином, тендерна документація не містить жодних дискримінаційних вимог. Водночас, Броварським ліцеєм № 4 найближчим часом буде внесено зміни до тендерної документації з метою уникнення непорозуміння у трактуванні її умов.
Дата оприлюднення відповіді:
23.05.2025 20:37