Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості № 1178) (в редакції станом на дату початку проведення торгів), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Навчального центру імені Василя Вишиваного Національної гвардії України (військова частина 3007) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи (Протокол від 20.05.2025 року № 220), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЛОГІСТИК ЗАХІД» (далі ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД»), повідомлення про намір укласти договір від 12 червня 2025 року, договір від 26.06.2025 року №423/КЕС/ЗФ на суму 50 549 594,04 грн з ПДВ (далі – Договір), пояснення та документи, надані Замовником (26.06.2025, 02.07.2025, 03.07.2025) на запити Держаудитслужби (24.06.2025, 27.06.2025, 01.07.2025, 02.07.2025) через електронну систему закупівель.
1. В ході моніторингу встановлено, що відповідно вимог підпункту 3.1 частини 3 Додатку №1 тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційних критеріям, визначеним статтею 16 Закону учасниками необхідно надати документи та інформацію які підтверджують наявність фінансової спроможності, зокрема: чистий дохід від реалізації продукції хоча б за один із двох попередніх звітних періодів (2023, 2024 роки) суб’єкта господарювання повинен становити не менше 10 млн.грн (форма №2-м, рядок 2000).
На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД» у складі тендерної пропозиції надав інформаційну довідку від 30.05.2025 № 37 про те, що в попередніх фінансових періодах фінансова діяльність по підприємству не проводилась.
Крім того, учасником ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД» у складі тендерної пропозиції надано звіт про фінансові результати за 2024 рік форма №2-мс, згідно якого чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), рядок 2000 не містить фінансових показників.
При цьому, ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД», у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист від 30.05.2025 №08, яким підтверджує виконання робіт без отримання авансового платежу.
На запит Держаудитслужби, Замовник 02.07.2025 надав пояснення, що «У складі тендерної пропозиції надана Довідка АТ «КБ «Глобус» про наявність грошового залишку на поточному рахунку учасника; надано інформаційну довідку (вих. № 05 від 30.05.2025 року), якою підтверджується наявність фінансової спроможності учасника закупівлі. Також на виконання вимог Додатку 1 до тендерної документації надано фінансову звітність мікропідприємства. Крім того, учасником у складі тендерної пропозиції був наданий гарантійний лист про надання гарантії забезпечення виконання договору, а також на виконання вимог тендерної документації надано оформлену банківську гарантію виконання договору».
Надане пояснення не спростовує факту виявлених невідповідностей, оскільки, зазначена в поясненні довідка від 02.06.2025 №97-15/839, видана АТ «КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК «ГЛОБУС», не підтверджує виконання вимог підпункту 3.1 частини 3 Додатку №1 тендерної документації зокрема, чистий дохід від реалізації продукції хоча б за один із двох попередніх звітних періодів (2023, 2024 роки) суб’єкта господарювання не менше 10 млн. грн (форма №2-м, рядок 2000).
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/ або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Оскільки, учасником ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД» надав інформаційну довідку від 30.05.2025 № 37 про те, що в попередніх фінансових періодах фінансова діяльність по підприємству не проводилась, повідомлення з вимогою про усунення відповідно відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 не оприлюднюється, позаяк Учасник не підтвердить чистий дохід від реалізації продукції за один із двох попередніх звітних періодів (2023, 2024 роки) суб’єкта господарювання в сумі не менше 10 млн. гривень.
Отже, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД», як таку що не відповідає вимогам тендерної документації, чим порушено вимоги абзацу два підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи принципи здійснення публічних закупівель, зокрема відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця спрощеної закупівлі, враховуючи оприлюднені в складі пропозиції ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД» документи, існує ризик несвоєчасного забезпечення виконання усіх умов укладеного державного контракту, зокрема фактичного його виконання у визначені строки та виконання неналежної якості робіт для потреб ЗСУ під час правового режиму воєнного стану в країні.
2. Відповідно до частини 4 Додатку №1 тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційних критеріям, визначеним статтею 16 Закону інформацію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій в табличній формі.
Якщо техніка не є власністю учасника, то на таку техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування, Учасник додатково надає: дійсні та чинні, договори: оренди (лізингу), суборенди та ін. (договори, що посвідчують право користування, що мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт (послуг).
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД» надано довідку від 30.05.2025 № 24, яка містить перелік власного обладнання та залучених машин та механізмів відповідно до договору про надання транспортних послуг від 23.01.2025 № 23/01-25п укладеного між
ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Золочівагробуд» (далі – Договір №23/01-25п).
Однак, наданий у складі тендерної пропозиції учасника Договір № 23/01-25п, не підтверджує наявність транспортних засобів та механізмів, зазначених у довідці, зокрема не містить переліку механізмів, машин тощо.
На запит Держаудитслужби, наданий через електронну систему закупівель Замовник 02.07.2025 надав поясненні, що: «Наявність будівельних машин і механізмів, обладнання, устаткування, технології підтверджується Довідкою про обладнання (вих. № 24 від 30.05.2025 року), відповідно до якої ряд будівельних машин та механізмів залучається за договором про надання транспортних послуг № 23/01-25п від 23.01.2025 року. Згідно з положеннями цього Договору, Виконавець бере на себе зобов’язання надавати послуги в обсягах та на умовах, визначених цим Договором, транспортними засобами та механізмами на підставі поданого замовлення. Здача-приймання наданих послуг оформлюється Актом приймання – передачі наданих послуг. Таким чином, Учасник підтверджує спроможність виконати роботи, які становлять предмет закупівлі, із залученням техніки на договірних засада».
Однак, пояснення замовника не підтверджує факт наявності транспортних засобів та механізмів, передбачених Додатком №1 тендерної документації, потрібних для виконання робіт.
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/ або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Разом з цим, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей № 1178 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у його пропозиції, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї пропозиції.
3. Крім того в ході моніторингу встановлено, що між Замовником та ТОВ «ЛОГІСТИК ЗАХІД» укладено Договір на виконання робіт з капітального ремонту приміщень 1-го, 2-го та 3-го поверхів будівлі казарми (будівля №8 за генпланом) військового містечка 1 Навчального центру імені Василя Вишиваного Національної гвардії України у місті Золочів, Львівської області», вартістю 50 549 594,04 грн з ПДВ, який разом з додатками до нього в електронній системі закупівель оприлюднено 27.06.2025 року.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машиночитаному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону передбачено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Згідно із підпунктом 1 пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону.
До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машиночитаному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону).
Відповідно до абзацу 5 пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893 передбачено, що договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машиночитаному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Однак, 27.06.2025 року Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір від 26.06.2025 року №423/КЕС/ЗФ разом з додатками до нього («Договірна ціна», «Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва», «Календарний графік виконання будівельних робіт», «Графік фінансування робіт»), «Підсумкова відомість ресурсів», «Локальні кошториси на будівельні роботи» лише у форматі PDF, чим порушив вимоги пунктів 10 та 11 статті 10 Закону.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Держаудитслужба 02.07.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень щодо оприлюдення інформації про закупівлю у форматі, непередбаченому вимогами пункту 9 Положення № 835 та вимогами пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
03.07.2025 Замовник надав пояснення через електронну систему закупівель, яке не спростовує порушення законодавства.