Звернення:
За тендером : Послуги з проведення лабораторних досліджень питної води (децентралізоване водопостачання, підземні джерела (артезіанські свердловини) в сфері дотримання вимог санітарного законодавства
Тема:
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Зміст:
Просимо привести додаток №2 ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ в відповідність згідно вимог законодавства.
- замовник обмежує конкурентну спроможність виконавця вказуючи в таблиці №1 «Перелік основних видів послуг» метод визначення показника, а не перелік показнків;
- в пункті 5 таблиці №1 до показника вимірювань продиктовано тип та марку обладнання, проте існують методи його досліджень іншими сертифікованими приладами;
- в пункті 10 таблиці №1 вказано не існуючий титрометричний метод визначення: запаху, прозорості, смаку, кольору;
- в пункті 13 таблиці №1 вказано тільки один титрометричний метод визначення амонійного азоту, хоча існує чинний в Україні метод визначення цього показника - фотоколориметричний.
У вимогах до виконавця послуг вказано лабораторні дослідження радіологічних показників, які не передбачено таблицею №1 «Перелік основних видів послуг».
В найменуванні предмета закупівлі вказана послуга з проведення лабораторних досліджень питної води, проте у вимогах до організації відбору зразків та доставки їх лабораторію вказано: ДСТУ 8051:2015 «Продукти харчові. Методи відбирання проб для мікробіологічних аналізів» та постанова Кабінету міністрів України від 14 червня 2002 р. № 833 «Про затвердження Порядку відбору зразків продукції тваринного, рослинного і біотехнологічного походження для проведення досліджень.».
Згідно статті 1 розділу І Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» Питна вода не вважається харчовим продуктом в системі питного водопостачання та в пунктах відповідності якості питної води.
Щодо оформлення результатів випробувань виключно у вигляді експертного висновку. Знову ж таки, замовник обмежує конкурентну спроможність виконавця, так як результати випробувань не заборонено оформлювати документами, зокрема протоколами, дозволеними Національної агенції з акредитації України ( НААУ), що відповідають вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019.
Вказана у вимогах до виконавця послуг позначка ILAC-MRA і логотип Національної агенції з акредитації України не є обов’язковими для ФВЦ.
В разі неприведення у відповідність тендерної документаціїї, буде подано скаргу в АМКУ
Дата оприлюднення звернення:
23.05.2025 14:37
Доброго дня! По зверненню з першого по шостий Замовником внесенно відповідні зміни до тендерної документації 26.05.2025 року.
По сьомому зверненню, щодо ідентифікації експертного висновку є обов’язковою згідно абзацу d пп. 7.8.2.1. п. 7.8.2. Загальних вимог до звітів (з випробування, калібрування або відбирання зразків) ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 кожен звіт повинен містити унікальну ідентифікацію, що всі складники звіту є частиною повного звіту, та чітку ідентифікацію закінчення звіту.
Також є обов’язковою однозначна ідентифікація зразка згідно абзацу g пп. 7.8.2.1. п. 7.8.2. Загальних вимог до звітів (з випробування, калібрування або відбирання зразків) ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019.
Звернення щодо обов’язкового оформлення експертного висновку за результатами випробувань з обов’язковою наявністю знаку ILAC-MRA встановлена для підвищення якості послуг узгоджених з міжнародними стандартами, що є якісною вимогою.
Звернення щодо використання знаку акредитації на експертному висновку, протоколі, тощо є обов’язковою згідно пп. 5.1. п. 5 Інструкції «Порядок використання знаків акредитації та посилання на акредитацію» ІН-15.08.02 Редакція 25, відповідно до п.5.2.1 документу EA-3/01 M:2021 усі акредитовані ООВ в обов’язковому порядку повинні видавати звіти/сертифікати, які містять знак акредитації або посилання на акредитацію НААУ, коли видають документи за напрямками діяльності, охопленими сферою акредитації.
Відповідно до пп. 5.2. для акредитованих ООВ, окрім визначених в п.5.3, винятком може бути випадок, якщо було визначено в юридичному договорі між замовником та ООВ, що він видає неакредитований звіт/сертифікат, але ООВ повинен інформувати клієнта та пояснити, що такі звіти/сертифікати не підпадають під дію EA MLA, ILAC MRA або IAF MLA.
Однак, описана вище можливість не може бути застосована для звітів/сертифікатів, що містять діяльність з оцінки відповідності, де акредитація є обов’язковою за законодавством або за умовами контракту або для пред’явлення третій стороні ІН-15.08.02 (редакція 25) від 17.05.2024 Сторінка 8 з 13 (наприклад, громадськості чи органам влади). У таких випадках використання знаку акредитації або посилання на акредитацію є обов’язковим, якщо інакше не визначено в законодавчих чи нормативних вимогах.
Результати, визначені в звітах/сертифікатах, виданих акредитованими ООВ без посилання на акредитацію, не можуть претендувати на презумпцію відповідності стандартам, що використовуються для акредитації ООВ.
Враховуючи вище наведене Замовником не будуть вноситись зміни в тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
26.05.2025 14:54