Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 15 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.05.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів про закупівлю умовам тендерних пропозицій переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Глухівського дочірнього агролісогосподарського підприємства «Глухівський агролісгосп» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.02.2025 (протокол № 02), реєстри отриманих тендерних пропозицій, протоколи розкриття тендерних пропозицій від 06.06.2025, тендерні пропозиції приватного підприємства «ЛІСЕКСПОРТ ПЛЮС» (далі – ПП «ЛІСЕКСПОРТ ПЛЮС») по Лоту № 1 та по Лоту № 2, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 14.06.2025 № 5 по Лоту № 1 та по Лоту № 2, протокол визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю від 16.06.2025, повідомлення про намір укласти договір від 16.06.2025 по Лотах № 1 та № 2, договори про закупівлю по Лоту № 1 від 24.06.2025 № 004434/1 та по Лоту № 2 від 24.06.2025 № 004434/2, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 10.07.2025.
1. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник вносив зміни до тендерної документації, а саме: 26.05.2025 додатково до початкової редакції тендерної документації та додатків до неї, розміщених 20.05.2025, розмістив у новій редакції Додаток 6 до тендерної документації.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції тендерної документації додатково до її попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Однак, Замовник не оприлюднив разом із змінами до тендерної документації в окремому документі перелік змін, що вносились, чим порушив вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 04.07.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 10.07.2025 оприлюднив в електронній системі пояснення, в якому, зазначив: «Неоприлюднення в окремому документі змін в додатку 6 тендерної документації сталося тому, що у вищезгаданому додатку була допущена граматична помилка, яка жодним чином не впливала на зміст пропозиції. Уповноважена особа лише виправила граматичну помилку».
Однак, слід зазначити, що в новій редакції Додатку 6 до тендерної документації Замовником були змінені назви агролісгоспів: ДП «Шосткинський агролісгосп» був змінений на ДП« Глухівський агролісгосп», а також були змінені об’єми заготівлі під час надання лісозаготівельних послуг по Лотах № 1 та № 2 з 7329 куб. метрів на 5329 куб. метрів.
Таким чином, Замовник не спростував виявленого порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
2. Пунктом 41 Особливостей визначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 цих Особливостей.
В свою чергу відповідно до частини десятої статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Згідно з пунктом 49 особливостей рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що розкриття тендерних пропозицій по Лотах № 1 та № 2 відповідно до протоколів розкриття тендерних пропозицій/пропозицій відбулось 06.06.2025, при цьому протокол визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю сформовано Замовником в електронній системі закупівель 16.06.2025 (на 6-й робочий день з дня визначення найбільш економічно вигідних пропозицій по Лотах №1 та № 2).
Слід зазначити, що Замовником 16.06.2025 розміщено в електронній системі закупівель протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.06.2025 №5, згідно з яким ПП «ЛІСЕКСПОРТ ПЛЮС» визначено переможцем процедури закупівлі 14.06.2025.
Однак, абзацом другим пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893, визначено, що у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Отже, днем прийняття рішення про визначення ПП «ЛІСЕКСПОРТ ПЛЮС» переможцем процедури закупівлі є 16.06.2025 – дата формування Замовником протоколу визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель.
Враховуючи наведене, Замовник здійснював розгляд тендерних пропозицій ПП «ЛІСЕКСПОРТ ПЛЮС» по Лотах №1 та №2 шість робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідних пропозицій, чим порушив строки розгляду тендерних пропозицій, визначені частиною десятою статті 29 Закону.
3. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
На поданий запит Управління від 04.07.2025 Замовник надав в електронній системі закупівель запитувану інформацію 10.07.2025, з порушенням встановленого строку (понад три робочі дні з дня оприлюднення запиту), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення строків розгляду тендерних пропозицій, визначених частиною десятою статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів про закупівлю умовам тендерних пропозицій переможця – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.