Звернення:
За тендером : Спектроаналізатор SPECTRAN V6 PLUS 2000XA-6
Тема:
Пропозиції та зауваження до проєкту державного контракту , що викладений в Додатку № 2 до Оголошення
Зміст:
Шановні панове,
Ми, як потенційний учасник цієї закупівлі та Виконавець державного контракту на поставку засобів радіоелектронної розвідки тактичного рівня, вдячне за можливість співпраці. Ми ретельно проаналізували проєкт Контракту, що викладений в Додатку №2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, врахувавши вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, постанов Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 та від 16.05.2023 № 494, а також положення Цивільного та Господарського кодексів України. З огляду на виявлення низки потенційних ризиків для Виконавця, ми пропонуємо зміни до умов Контракту, які забезпечать справедливий баланс інтересів сторін і врахують обмеження банків щодо надання гарантій в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64. Наші пропозиції спрямовані на мінімізацію фінансових, операційних і податкових ризиків, а також включають графік платежів для гнучкого авансування.
Пропозиції та зауваження до умов Контракту:
1. Умови попередньої оплати та банківської гарантії (п. 2.11, 14.8) Пункт 2.11 Контракту передбачає можливість авансу до 50% вартості товару за умови надання банківської гарантії на повну суму авансу протягом 15 банківських днів, як зазначено в п. 14.8.1. Однак в умовах воєнного стану банки обмежують видачу гарантій на суми,що може ускладнити виконання цієї вимоги для контрактів із великою вартістю, відповідно до п. 5 постанови КМУ від 16.05.2023 № 494. Крім того, п. 14.8.5 нечітко розподіляє витрати на оформлення гарантії, що створює ризик непередбачених витрат для Виконавця. Жорсткий строк надання гарантії також може призвести до штрафів через затримки, спричинені банківськими процедурами, що не залежать від Виконавця, як передбачено ст. 617 ЦКУ.
Для вирішення цих питань пропонуємо передбачити авансування
товару без банківської гарантії, що полегшить виконання вимог у межах банківських можливостей. Пропонована редакція п. 2.11:
«Відповідно до вимог абзаців 4, 5 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (зі змінами), абзацу 3 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.2023 № 494 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель службою державного замовника» (зі змінами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2025 № 177), розрахунки за товари можуть здійснюватися Службою державного замовника за погодженням з Міністерством оборони України шляхом проведення попередньої оплати у розмірі до 10% (десяти) відсотків від вартості (ціни) Товару за Контрактом на строк до _202 ( строк поставки, зазначений у специфікації (Додаток 1 до Контракту).
Попередня оплата у розмірі до 10% (десяти) відсотків від вартості Товару за Специфікацією (Додаток 1) за Контрактом здійснюється Замовником на підставі рахунку, наданого Виконавцем, без вимоги надання банківської гарантії повернення авансового платежу.
Попередня оплата проводиться протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дня прийняття Замовником рішення про здійснення попередньої оплати, за умови погодження такого рішення Міністерством оборони України та наявності (надходження) бюджетних асигнувань (коштів) на рахунку Замовника, шляхом перерахування коштів на рахунок, відкритий на ім’я Виконавця в органах державної казначейської служби, з подальшим використанням зазначених коштів Виконавцем виключно на цілі, визначені цим Контрактом, з наданням відповідних підтвердних документів.
Товар поставляється не пізніше строку поставки Товару, зазначеного у Специфікації.»
Ці зміни дозволяють Виконавцю зменшують фінансові ризики та забезпечують чіткість у розподілі витрат, відповідаючи принципам справедливості, передбаченим ст. 627 ЦКУ.
2.Пункт 4.1 Контракту встановлює строки поставки відповідно до Специфікації, але п. 4.2 дозволяє їх коригування лише за 10 календарних днів до дати поставки з документальним підтвердженням.
В умовах воєнного стану, коли можливі перебої в логістиці, обмеження імпорту чи бойові дії, це створює ризик штрафів для Виконавця, навіть якщо затримки не залежать від нього, як передбачено ст. 617 ЦКУ. Крім того, п. 13.2 не включає воєнний стан до форс-мажорних обставин, що ускладнює захист Виконавця від санкцій за затримки, хоча ст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» дозволяє підтверджувати воєнні обставини як форс-мажор.
Для зниження цих ризиків пропонуємо уточнити п. 4.2, дозволивши коригування строків поставки у разі воєнних обставин без штрафів, спираючись на ч. 2 ст. 652 ЦКУ:
«У разі настання обставин, пов’язаних із воєнним станом (зокрема, перебої в логістиці, обмеження імпорту/експорту, бойові дії), Виконавець може звернутися до Замовника з проханням про коригування строків поставки не пізніше ніж за 5 календарних днів до дати поставки, зазначеної у Специфікації, з наданням підтверджуючих документів.
Замовник розглядає звернення протягом 3 робочих днів і не застосовує санкції до прийняття рішення.»
Крім того, для розширення захисту пропонуємо доповнити п. 13.2 переліком воєнних обставин, які можуть бути підтверджені Торгово-промисловою палатою України:
До форс-мажорних обставин належать, зокрема, перебої в логістиці через бойові дії, обмеження на переміщення товарів, пошкодження інфраструктури, підтверджені Торгово-промисловою палатою України відповідно до ст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні».
Для спрощення реагування в умовах воєнного стану пропонуємо скоротити строк повідомлення про форс-мажор у п. 13.6 до 5 робочих днів:
«Сторона, яка підпала під дію форс-мажорних обставин, повідомляє іншу Сторону письмово не пізніше 5 робочих днів з дати їх настання.»
Ці зміни забезпечують гнучкість у виконанні зобов’язань і захист від штрафів за обставини, що не залежать від Виконавця, відповідаючи практиці ТПП України (лист від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1).
3. Пункт 7.2 встановлює значні штрафи для Виконавця: 0,1% вартості товару за кожен день прострочення (п. 7.2.1), 7% за прострочення понад 30 днів, 20% за порушення якості (п. 7.2.2) та пеню за неповернення авансу у розмірі подвійної облікової ставки НБУ (п. 7.2.5). Ці санкції можуть бути непропорційними в умовах воєнного стану, коли затримки чи дефекти можуть виникати через зовнішні фактори. Водночас п. 7.8 звільняє Замовника від відповідальності за несвоєчасну оплату, що порушує принцип рівності сторін, передбачений ст. 525 ЦКУ.
Для зниження ризиків пропонуємо обмежити пеню за прострочення поставки у п. 7.2.1 до 5% вартості партії, відповідно до ч. 2 ст. 551 ЦКУ, яка дозволяє зменшувати надмірні санкції:
«За порушення строків поставки стягується пеня у розмірі 0,1% вартості товару за кожен день прострочення, але не більше 5% вартості простроченої партії. За прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 7%.»
Щоб забезпечити взаємну відповідальність, пропонуємо доповнити п. 7.8 положенням про відповідальність Замовника за затримку оплати за наявності бюджетних асигнувань, відповідно до ст. 625 ЦКУ:
«У разі несвоєчасної оплати поставленого Товару за наявності бюджетних асигнувань Замовник сплачує пеню у розмірі 0,05% від суми заборгованості за кожен день прострочення, але не більше 5%.»
Додатково, для уникнення необґрунтованих штрафів за якість пропонуємо уточнити п. 7.2.2:
«Штраф за порушення якості чи комплектності (20% вартості) застосовується лише після підтвердження дефектів комісією відповідно до п. 5.5 Контракту.»
Ці зміни знижують ризик надмірних санкцій і забезпечують справедливість, відповідаючи принципам ст. 627 ЦКУ.
4. Пункт 3.4 визначає перехід права власності після підписання Акту приймання-передачі, але не встановлює процедуру первинного огляду, що може призвести до суперечок щодо якості. Відсутність чітких строків підписання Актів у п. 3.5 створює ризик затримки оплати, якщо Замовник затягує процес. Крім того, п. 3.8 дозволяє Замовнику відмовитися від приймання товару без механізму оскарження, що може бути використано для необґрунтованих претензій.
Для усунення цих ризиків пропонуємо доповнити п. 3.4 процедурою первинного огляду, як передбачено п. 19 постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178:
«Під час приймання Замовник проводить первинний огляд Товару на відповідність умовам Контракту та Специфікації. Результати фіксуються в Акті приймання-передачі, який підписується протягом 3 робочих днів з дати поставки.»
У п. 3.5 пропонуємо встановити строк підписання Актів, спираючись на ст. 837 ЦКУ:
«Акти приймання-передачі підписуються Сторонами протягом 3 робочих днів з дати поставки. У разі відмови Замовника від підписання Виконавець може вимагати обґрунтування протягом 2 робочих днів.»
Для захисту від необґрунтованих відмов пропонуємо доповнити п. 3.8:
«У разі відмови від приймання через порушення якості чи упаковки Замовник надає письмове обґрунтування протягом 2 робочих днів. Виконавець може ініціювати перевірку спільною комісією протягом 5 робочих днів.
Ці зміни забезпечують чіткість процедур і захист від затримок оплати, відповідаючи ст. 534 ЦКУ
5.Пункт 2.1 покладає на Виконавця відповідальність за розрахунок ціни, включаючи податки, але не враховує можливі зміни ставок, передбачені ст. 188 ПКУ. Пункт 7.11 вимагає реєстрації податкових накладних на Отримувача, що може бути ускладнено через ненадання даних Замовником. Пункт 7.12 покладає на Виконавця штрафи за невчасну реєстрацію накладних, що створює ризик через дії Замовника.
Для захисту Виконавця пропонуємо доповнити п. 2.1:
« У разі зміни ставок податків чи зборів, передбачених ст. 188 ПКУ, Сторони можуть змінити ціну Контракту пропорційно, відповідно до п. 19 постанови КМУ № 1178.»
У п. 7.11 пропонуємо викласти в наступній редакції:
«п. 7.11Виконавець здійснює реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних Податкові накладні, за даним Державним контрактом, на отримувача, відповідно до вимог статті 187.7 Податкового кодексу України.»
Ці зміни знижують податкові ризики, відповідаючи ст. 617 ЦКУ та ст. 201 ПКУ.
Запропоновані зміни спрямовані на захист інтересів Виконавця, забезпечення гнучкості у виконанні Контракту та врахування реалій воєнного стану. Графік платежів дозволяє отримувати аванси в межах банківських можливостей, а уточнення умов знижують фінансові, операційні та податкові ризики. Просимо розглянути наші пропозиції та внести відповідні зміни до проєкту Контракту, що викладений в Додатку №2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, . Ми готові до консультацій для узгодження деталей.
Дякуємо заздалегідь за Вашу відповідь!
Дата оприлюднення звернення:
23.05.2025 16:16
Шановний Учасник. Дякуємо за надані пропозиції та зауваження до проєкту державного контракту, що викладений в Додатку № 2 до Оголошення. Проєкт державного контракту, що викладений в Додатку № 2 до Оголошення залишається не змінним.
Дата оприлюднення відповіді:
26.05.2025 09:24