Звернення:
За тендером : Бігова доріжка за кодом ДК 021:2015:37440000-4 Інвентар для фітнесу (номенклатурна позиція товару - 37441100-2 Бігові доріжки).
Тема:
Щодо порушення Замовником законодавства України
Зміст:
Шановний Замовнику!
В Законі України «Про публічні закупівлі» викладені загальні принципи та умови публічних закупівель, зокрема передбачено:
Стаття 5, п.1, пп.1, 4, 6 - закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Стаття 5, п. 4 - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вивчивши ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ на закупівлю товару Бігова доріжка за кодом ДК 021:2015:37440000-4 Інвентар для фітнесу (номенклатурна позиція товару - 37441100-2 Бігові доріжки), затверджене протоколом уповноваженої особи №20/05-02 від «20» травня 2025 року, вважаємо, що його умови порушують законодавство України.
ДОДАТОК 1 до тендерної документації містить наступні вимоги: Для підтвердження технічних характеристик запропонованого товару у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати Замовнику:
- Фотографії товару, який пропонує учасник в рамках даної закупівлі (кольорові, повинні бути належного рівня якості), які повно і чітко відображають товар, який відповідає всім технічним вимогам встановленим у Таблицях цього Додатку, повний загальний вид зі всіх сторін (спереду, ззаду, з правого та лівого боку).
- Учасник, у складі тендерної пропозиції надає довідку про наявність сервісного центру для можливості проведення гарантійного ремонту товару у разі настання гарантійного випадку із зазначенням інформації про його адресу розташування та контактні номери телефонів.
Щодо вимог фотографій - потенційний учасник може і не мати в наявності на час проведення відкритих торгів відповідного товару в наявності, але, в разі перемоги, має змогу його придбати у постачальників та виконати умови договору.
Щодо сервісних центрів - важко уявити, що замовник повезе за вказаною адресою габаритний товар. Вбачається, що цілком достатньо гарантійного листа від учасника з гарантіями проведення такого ремонту та, наприклад, документа від віробника з наданням таких повноважень щодо сервісу.
З метою штучного звуження кола потенційних учасників публічної закупівлі Замовник всупереч Закону України «Про закупівлі» встановив такі вимоги до предмета закупівлі, які перешкоджають взяти участь у закупівлях постачальникам, які зможуть поставити аналогічний за своїми якостями та функціональним призначенням товар іншого виробника.
Шляхом включення до оголошення дискримінаційних умов, посадові особи Замовника (навмисно або ні) необґрунтовано звужують коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі, порушуючи ст. 5 , ст.23 Закону України «Про закупівлі», порушуючи ст. 61 Закону України «Про запобігання корупції», порушуючи ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо від Замовника дотримуватись законодавства України та викласти Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі таким чином, що не встановлює жодних дискримінаційних вимог до учасників. В іншому разі будемо подавати скаргу в Антимонопольний комітет України.
Дата оприлюднення звернення:
20.05.2025 16:29
Доброго дня шановний учаснику. Дякуємо за поставлене питання.
Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Так, технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Додатком 1 та 2 тендерної документації Замовника передбачено, що учасники процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надають:
- Фотографії товару, який пропонує учасник в рамках даної закупівлі (кольорові, повинні бути належного рівня якості), які повно і чітко відображають товар, який відповідає всім технічним вимогам встановленим у Таблицях цього Додатку, повний загальний вид зі всіх сторін (спереду, ззаду, з правого та лівого боку).
- довідку про наявність сервісного центру для можливості проведення гарантійного ремонту товару у разі настання гарантійного випадку із зазначенням інформації про його адресу розташування та контактні номери телефонів.
Звертаємо Вашу увагу, що вищенаведені вимоги були встановлені виключно для підтвердження технічних характеристик запропонованого товару та виконання гарантійних зобов’язань Учасників.
Щодо фотографії товару. На думку замовника, дана вимога жодним чином не обмежує коло учасників процедур закупівлі, а надає змогу Замовнику попередньо візуально оглянути товар, який у подальшому буде ним придбаний. Більше того, на фотографіях Замовник зможе попередньо ознайомитись з загальними технічними параметрами запропонованого учасником товару (наприклад наявність дисплею, типу рами, тощо).
Замовник з розумінням ставиться до ситуації коли товар, знаходиться в процесі доставки до Учасника, в такому випадку пропонуємо Вам надати фотографії товару, що будуть зроблені безпосередньо виробником/постачальником/перевізником та у подальшому надані учасником під час подання тендерної пропозиції.
Разом з тим, ананалізуючи Ваше питання, можна дійти до висновку, що Ви маєте намір поставити товар, не маючи його в наявності на момент проведення закупівлі та навіть не володіючи інформацією, яку саме бігову доріжку (тип, модель) Ви плануєте поставити. З огляду на це постає логічне питання, яким чином учасник буде зазначати чіткі технічні параметри запропонованого Товару не володіючи інформацією про конкретний товар який буде ним у подальшому поставлений.
З огляду на вищевикладене та з метою виконання технічних вимог до предмета закупівлі, повідомляємо що підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Щодо виконання гарантійних зобов’язань. Додатком 2 до тендерної документації передбачено, що на товар дії гарантія. Загальна гарантія - не менше 2 років, на електроніку-не менше 1 року, на бігове полотно - не менше 6 місяців, на двигун - не менше 2 років.
При цьому, учасники процедури закупівлі у складі своєї пропозиції мають надати довідку про наявність сервісного центру для можливості проведення гарантійного ремонту товару у разі настання гарантійного випадку із зазначенням інформації про його адресу розташування та контактні номери телефонів.
На нашу думку, наявність сервісного центру наддасть можливість замовнику безпосередньо мати інформацію про те, де поставлений товар можливо відремонтувати у разі настання гарантійних випадків, отримувати інформацію про хід проведення робіт безпосередньо у майстра.
При цьому, тендерна документація не обмежує коло учасників та не зобов’язує мати власний сервісний центр.
Щодо доставки товару та його повернення у випадку настання гарантійного випадку, повідомляємо про наступне. Порядок дій Сторін у разі настання страхового випадку, визначений пунктом 2.3. проекту договору, відповідно до умов якого, якщо протягом гарантійного терміну товар виявиться неякісним або таким, що не відповідає умовам цього Договору, Постачальник зобов’язаний його замінити за власний рахунок або сплатити його вартість.
З огляду на це, обов’язки щодо доставки товару до сервісного центру, у тому числі матеріальні та організаційні будуть покладені на Постачальника.
Враховуючи вищевикладене та з метою не допущення недобросовісних дій Постачальників в частині виконання гарантійних зобов’язань, повідомляємо про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
21.05.2025 11:47