Звернення:
За тендером : Частковий технічний огляд устаткування
Тема:
Щодо приведення ТД у відповідність до чинного законодавства
Зміст:
Шановний Замовник! Звертаємо Вашу увагу на те, що Наказ Мінекономіки України від 27.11.2023 року №17954, зареєстрованого в Мінюст України 15.01.2024 за №76/41421, відповідно до якого Ви просите надати у своїй тендерній документації Додаток 1 пункт 14, цитуємо:"Чинний документ, що підтверджує акредитацію Учасника національним органом України з акредитації як органу з інспектування, що здійснює інспектування як третя сторона Сфера акредитації, яка є додатком до зазначеного документу. При цьому сфера акредитації повинна включати в себе технічний огляд, випробування, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки: вантажопідіймальні крани і машини.", на сьогоднішній день втратив чинність. Отже дана вимога втратила чинність вслід за Наказом 09.05.2025 року, і згідно діючого законодавства для надання послуг, які потребує Замовник, на даний момент не є обов'язковим наявність у Виконавця вищезгаданного документу. Просимо розглянути внесення змін до ТД у зв'язку з вищезгаданим та задля підтримання рівних, прозорих конкурентних умов серед учасників закупівлі відповідно до чинного законодавства.Дякуємо за увагу.
Дата оприлюднення звернення:
22.05.2025 20:06
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ" керується в своїй роботі роз’ясненнями Мінекономіки щодо Наказу 17954 «Про затвердження Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (далі – Наказ № 17954) Втрата чинності Наказом № 17954 має наслідком правову прогалину - відсутність норми права, що не забезпечує завершеність правового регулювання відповідних суспільних відносин.
Отже, має місце неврегульованість відносин щодо визначення вимог до суб’єктів господарювання, які здійснюють експертизу стану охорони праці, безпеки промислового виробництва, технічний огляд і технічне діагностування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Враховуючи викладене, щодо суб’єктів господарювання, які мають бажання підтвердити відповідність вимогам до експертних організацій, наразі відсутні відповідний механізм. Водночас, ураховуючи те, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи (стаття 58 Конституції України), та відсутність законодавчої вимоги щодо періодичного підтвердження суб’єктом господарювання відповідності зазначеним вимогам, суб’єкти господарювання, які до моменту втрати чинності наказом № 17954 задекларували відповідність зазначеним вимогам, здійснюють діяльність як експертні організації відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» та від 06.05.2004 № 687 «Про затвердження Порядку проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», що забезпечує безперервність правовідносин у критично важливій сфері безпеки праці.
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ" турбується про якість послуг, які планує отримати відповідно до технічного завдання до тендеру. Для підприємства важливо бути впевненим у якості послуг, у наявності кваліфікованих спеціалістів, повіреного інструменту, саме наявність Акредитації демонструє технічну компетентність органів з оцінки відповідності для виконання ними як третіми сторонами завдань, визначених у тендерній документації.
Дата оприлюднення відповіді:
26.05.2025 15:56