Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 червня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав для застосування спрощеної закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон №922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1275); розгляду поданих пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору змісту пропозиції переможця спрощеної закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення Військовою частиною А3817 (далі – Замовник) спрощеної закупівлі; звіт про результати проведення спрощеної закупівлі; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 02.06.2025 №75 та №77, від 03.06.2025 №79, від 04.06.2025 №80 та від 05.06.2025 №84 та №85; оприлюднені листи-повідомлення про неможливість поставки товару учасником ТОВ «Руф Профіль Групп» (від 29.05.2025 №29/05/230), учасником ТОВ «Поліметал Україна» (лист без дати і номера) та учасником ФОП Черняковим Я.С. (від 04.06.2025 №13/2025); пропозиції ТОВ «Руф Профіль Групп» та ФОП Чернякова Я.С.; пропозицію ТОВ «Поліметал Україна», оприлюднене Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у пропозиції ТОВ «Поліметал Україна» та оприлюднений вказаним учасником документ на усунення таких невідповідностей; пропозицію ТОВ «ВВМ Явір»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені 11.06.2025 та 13.06.2025 примірники договору від 11.06.2025 №73; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю; оприлюднений під час моніторингу звіт про виконання договору про закупівлю.
Відповідно до частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану.
У підпункті 2 пункту 8 Особливостей №1275 визначено, що державні замовники можуть здійснювати оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн (крім закупівель товарів і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2025-05-16-010540-a Замовником проведено як спрощену закупівлю відповідно до Закону №922-VIII.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 10 Закону №922-VIII замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю – не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій.
Одночасно, згідно з пунктом 6 частини третьої статті 14 Закону №922-VIII в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються умови оплати закупівлі.
Згідно з вимогами пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
При цьому, у пункті 3 Порядку №1082 визначено, що у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Моніторингом встановлено, що у пункті 3.3. розділу 3 оприлюдненого Замовником документу «Документація для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель» (далі – Документація) зазначено, що розрахунки за фактично поставлений товар проводяться шляхом поетапної оплати замовником поставлених йому партій товарів протягом 5 банківських днів після пред’явлення постачальником видаткової накладної Постачальника, а за умовами пункту 4.2. оприлюдненого проєкту договору (Додаток №4 до Документації) – розрахунки за фактично поставлений товар проводяться шляхом поетапної оплати замовником поставлених йому партій товарів протягом 5 банківських днів після пред’явлення постачальником рахунку на їх оплату, але у разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за поставлений товар здійснюється впродовж 7 календарних днів з дня надходження фінансування на розрахунковий рахунок Замовника.
Водночас, в електроних полях в електронній системі закупівель у розділі «Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)» , а також в електронному документі «Ооголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2025-05-16-010540-a» Замовником зазначено наступні умови оплати: розрахунки за фактично поставлений товар проводяться шляхом поетапної оплати замовником поставлених йому партій товарів протягом 10 банківських днів після пред’явлення постачальником рахунку на їх оплату видаткова накладна постачальника.
Таким чином, Замовником при оприлюдненні оголошення про проведення досліджуваної спрощеної закупівлі вказано недостовірні дані щодо умов оплати закупівлі, чим порушено вимоги пункт 6 частини третьої статті 14 Закону №922-VIII та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а також відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону №922-VIII та Особливостей №1275 встановлено порушення вимог пункту 6 частини третьої статті 14 Закону №922-VIII та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; наявності підстав для застосування спрощеної закупівлі; розгляду поданих пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю змісту пропозиції переможця спрощеної закупівлі – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому встановлених порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.