Звернення:
За тендером : Код ДК 021:2015- 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту спеціалізованих автомобілів комунального некомерційного підприємства «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради)
Тема:
Дискримінаційні вимоги Тендерної документації
Зміст:
16 травня 2025 року Комунальне некомерційне підприємство «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради», код ЄДРПОУ 42788499, (надалі – Замовник) оголосило процедуру публічної закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ідентифікатором UA-2025-05-16-004770-a щодо закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015- 50110000-9 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту спеціалізованих автомобілів комунального некомерційного підприємства «Міський центр невідкладної медичної допомоги» Одеської міської ради).
Однією з обов’язкових умов для потенційного учасника, визначених тендерною документацією, є статус авторизованого СТО, яке належить до дилерської мережі MERCEDES-BENZ або співпраця учасника з таким дилером в Одеському регіоні задля здійснення відзивних кампаній по 5 транспортним засобам марки MERCEDES-BENZ, а саме в частині зміни подушки безпеки водія та переднього пасажира. У зв’язку з цим від учасника вимагається надання гарантійного листа від офіційного дилера MERCEDES-BENZ в Одеському регіоні, в якому має підтверджуватись співпраця з учасником щодо технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів марки MERCEDES-BENZ із посиланням на номер публічної закупівлі, вказівкою номеру та дати договору, строком дії Договору про таку співпрацю.
Як потенційний учасник торгів та представник дилерської мережі, уважно ознайомившись з оголошенням та тендерною документацією, вважаю за необхідне повідомити про наступне.
Відзивна компанія – це процедура, в рамках якої Виробник автомобілів виявляє несправність через певні технологічні чи виробничі процеси в конкретній моделі або партії товару і пропонує шляхом оголошення її безкоштовне усунення на своїх сервісних станціях (через дилерську мережу). Таким чином Виробник проявляє відповідальність за власний продукт, виправляючи критичні недоліки, які можуть впливати в тому числі на безпеку керування транспортним засобом, навіть після закінчення гарантійного строку.
З цього приводу хочу звернути Вашу увагу, що відзивні компанії проводяться не на комерційній основі, а безоплатно для Покупця за рахунок Виробника, а отже Замовник даних відкритих торгів може здійснити відзивні кампанії по транспортним засобам марки MERCEDES-BENZ шляхом безпосереднього звернення до офіційного дилера MERCEDES-BENZ в Одеському регіоні без включення даних робіт до переліку послуг закупівлі та не на підставі договору на обслуговування транспортних засобів з учасником торгів.
На тверде переконання потенційного учасника торгів, роботи з модифікації транспортних засобів Замовника не повинні бути частиною договору на обслуговування поряд з іншими роботами і тим паче не можуть відображатись в рахунках на оплату, що мають бути сплачені за бюджетні кошти.
Таким чином, умова щодо належності учасника до дилерської мережі MERCEDES-BENZ або співпраці з таким дилером задля здійснення відзивних кампаній по транспортним засобам марки MERCEDES-BENZ обмежує коло потенційних учасників, які можуть запропонувати вигідніші умови проведення ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів Замовника. Водночас, відсутність зазначених вище умов в рамках закупівлі не позбавляє права Замовника звернутись до дилера MERCEDES-BENZ на підставі права власності на транспортні засоби і на безоплатній основі провести зміну подушок безпеки водія та переднього пасажира.
На підставі викладеного та з метою розширення кола потенційних учасників закупівлі, просимо виключити:
- пункт 12 Додатку 2 «Перелік документів, що вимагаються Замовником у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації;
- пункт 5 Додатку 3 «Технічні вимоги» до тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
20.05.2025 12:58
Замовник розглянувши Ваше звернення щодо виключення з тендерної документації Замовника пункту 12 Додатку 2 «Перелік документів, що вимагаються Замовником у складі тендерної пропозиції» та пункту 5 Додатку 3 «Технічні вимоги» до тендерної документації повідомляє наступне.
Дійсно умови тендерної докуметації містять вимоги, щоб СТО учасника було авторизовано та належало до дилерської мережі MERCEDES-BENZ або співпрацювало з таким дилером в Одеському регіоні у зв’язку із необхідністю обов’язкового здійснення відзивних кампаній по 5 транспортним засобам марки MERCEDES-BENZ (позиція 19-22, 31 таблиці 1) щодо зміни подушки безпеки водія та переднього пасажира. Для підтвердження вказаної вимоги Учасник має бути офіційним дилером MERCEDES-BENZ в Одеському регіоні або надати гарантійний лист від офіційного дилера MERCEDES-BENZ в Одеському регіоні, в якому має підтверджуватись співпраця з учасником щодо технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів марки MERCEDES-BENZ із посиланням на номер цієї публічної закупівлі, вказівкою номеру та дати договору, строком дії Договору про таку співпрацю.
Поняття відзивна компанія та порядок її проведення, зокрема на якій основі (платній чи безоплатній основі) вона проводиться не врегульовано чинним законодавством України. А тому, з урахуванням відсутності нормативного правового регулювання в цій частині ствердження про те, що відзивні компанії проводяться не на комерційній основі, а безоплатно, як констатація факту, є передчасним та таким, що не грунтується на нормах матеріального права, що регулюють господарські правовідносини.
Як вбачається з вашого розуміння поняття «Відзивна компанія», то – це процедура, в рамках якої Виробник автомобілів виявляє несправність через певні технологічні чи виробничі процеси в конкретній моделі або партії товару і пропонує здійснити ці усунення на своїх сервісних станціях (через дилерську мережу). Тобто, ви не заперечуєте, що виявлена Виробником несправність у своїй продукції, що має системний характер, може усуватись Виробником через свою дилерську мережу.
Замовник оголошуючи закупівлю UA-2025-05-16-004770-a має легітимну мету здійснити на професійні основі технічні обслуговування 32 транспорних засобів з яких 5 - марки MERCEDES-BENZ, що мають недоліки, які мають бути усунені Виробником через свою дилерську мережу в Одеському регіоні.
Відповідно до вимог ч. 3 ст.183 ГК України унормовано, що укладення сторонами договору за державним замовленням (державного контракту) здійснюється в порядку, передбаченому статтею 181 цього Кодексу, з урахуванням особливостей, передбачених законодавством.
Стеттею 181 ГК України встановлено, що господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 627 ЦК України відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Зміст договору в розумінні ч. 1 ст. 628 ЦК України становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Частина друга зазначеної статті ЦК України передбачає, що сторони мають право укласти договір, в якому містяться елементи різних договорів (змішаний договір).
З правового аналізу вищевказаних норм вбачається, що Замовник як учасник договірних правовідносин має диспозитивні права щодо формування змісту договору, зокрема предмету договору.
Норми господарського та цивільного права у відносинах державних закупівель не містять імперативної норми про те, що відзивні кампанії по транспортним засобам мають відбуватись виключно за окремими правочинами. А від так диспозитивний характер договірного права дозволяє Замовнику самостійно приймати рішення в який спосіб реалізувати своє права на відзивну кампанію по транспортним засобам за для досягненння мети належного їх технічного обслуговування.
Також звертаємо увагу на те, що норми господарського та цивільного права не містять обмежувальних норм щодо можливості існування відповідного кількісного складу суб’єктів господарювання, які можуть набувати статус особи, що співпрацює офіційним дилером марки MERCEDES-BENZ в Одеському регіоні. Правовідносини співпраці з таким дилером виникають на підставі договору з урахуванням загальних положень цивільного законодавства, згідно яких сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору. А від так умова щодо належності учасника до дилерської мережі MERCEDES-BENZ або співпраці з таким дилером задля здійснення відзивних кампаній по транспортним засобам марки MERCEDES-BENZ не обмежує коло потенційних учасників, які можуть запропонувати вигідніші умови проведення ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів Замовника.
На підставі вищевикладеного вважаємо, що Ваша вимога щодо виключення з тендерної документації Замовника пункту 12 Додатку 2 «Перелік документів, що вимагаються Замовником у складі тендерної пропозиції» та пункту 5 Додатку 3 «Технічні вимоги» не містить належного правового обґрунтування існування порушення Вашого цивільного права, а тому правові підстави для задоволення такої вимоги відсутні.
Дата оприлюднення відповіді:
22.05.2025 14:31