Документи, які підтверджують наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1 Скановані документи: аналогічний(і) договір(и) з додатком(ами) при наявності за предметом закупівлі або за кодом закупівлі та скановану(і) додаткову(і) угоду(и) при наявності;
2. Сканований(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) досвід повного виконання наданого договору: скановані оригінали накладної(их), або акту(ів) приймання-передачі, або лист від замовника по договору з підтвердженням інформації щодо виконання його в повному обсязі учасником.
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2025 10:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Скарга на тендерну документацію, у порядку визначеному статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей
Комунальним підприємством «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету ДК 021:2015 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні». Функціональне ліжко. Монітор пацієнта. НК 024:2023 34870 «Електричне лікарняне ліжко», НК 024:2023 33586 «Система моніторингу фізіологічних показників одного пацієнта». (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33192100-3 «Медичні функціональні ліжка», ДК 021:2015 33195100-4 «Монітори» )., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-05-16-002569-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація).
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до абзацу 1 пункту 60 Особливостей, Якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни, після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим пункту 59 цих особливостей, положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися, не підлягають оскарженню.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Атлас реабілітації і медицини» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних до потенційних учасників процедури закупівлі та обмеження участі в процедурі закупівлі.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.»
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, що затверджена Протоколом уповноваженої особи від 16 травня 2025 року № 402, встановлено, що в цілому та вимогами, які встановлені до учасників торгів, ТОВ «Атлас реабілітації і медицини» позбавлене можливості взяти участь у зазначеній закупівлі у зв’язку з наявністю в тендерній документації необґрунтованих вимог, які штучно обмежують конкуренцію та мають дискримінаційний характер.
Вважаємо, що такими прийнятими діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст.5 Закону «Про публічні закупівлі».
Уважно вивчивши тендерну документацію, вважаємо, що вона містить вимоги та положення які є протиправними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, а саме:
Щодо позиції – Монітор пацієнта
1. Відповідно до пункту 3.5 Додатку 2 до тендерної документації, Заповнений Додаток № 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації разом із зазначеними документами у цьому додатку щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого Учасником товару.
Відповідність технічних характеристик, запропонованого Учасником товару, встановленим медико-технічним вимогам (опис предмета закупівлі), викладеним у даному додатку до Тендерної документації, повинна бути обов’язково підтверджена заповненою таблицею відповідності з посиланням на відповідний(і) розділ(и), та/або сторінку(и) технічного документу виробника (експлуатаційної документації: настанови (інструкції) з експлуатації (застосування), або технічного опису чи технічних умов, або ін. документів українською мовою) в якому міститься ця інформація разом з додаванням сканованих документів.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, наявна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме щодо позицій Функціональне ліжко та Монітор пацієнта, та сукупні вимоги до них.
Слід зазначити, що враховуючи саме сукупні вимоги до позиції 2 (Монітор пацієнта), відсутні щонайменше два виробники, монітори пацієнта яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації.
Звертаємо особливу увагу на те, що, оскільки закупівля щодо предмета закупівлі здійснюється Замовником в цілому (без поділу на лоти), то безпосередньо потенційний учасник (виробник) повинен запропонувати монітор пацієнта, який повинен відповідати всім сукупним вимогам ТД.
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 1) дискримінаційними є наступні вимоги:
1. Згідно пункту 1.2 медико технічних параметрів Габарити, повинні відповідати: Не менш 320х не менш 262х не менш175, вага не більше 4 кг.
Зазначена вимога щодо мінімального розміру пристрою (зокрема, не менш ніж 175 мм глибини) є штучно завищеною та не обґрунтованою з точки зору клінічного застосування. Фактично вона виключає з участі вітчизняних та іноземних виробників, чиї апарати є сучасними, компактними та легкими, що відповідає світовим тенденціям у галузі медичного обладнання. Такий підхід свідчить про дискримінаційне формулювання вимог під конкретного виробника або модель, а саме Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Габарити 328 мм (Ш) ? 285 мм (В) ? 158 мм (Г), вага < 4,5 кг (у стандартній конфігурації, без акумулятора).
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, що додаються до скарги як докази.
2. Згідно пункту 1.7 медико технічних параметрів Пам’ять, повинна відповідати: -Цифрових трендів: не менш180 годин -НІАД: не менш 2.400 записів -Тривоги: 3000 записів
Данні показники є нераціонально великими, які на практиці майже не використовується. Тим більш такі збільшені значення «Цифрових трендів: не менш180 годин -НІАД: не менш 2.400 записів -Тривоги: 3000 записів» вказує на дискримінацію і позбавляє інших потенційних учасників з якісними апаратами можливості відповідати даній вимозі і відповідно участі у даній закупівлі. Також такий підхід свідчить про формулювання вимог під конкретну модель, а саме Monitor pacient Proview 12Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Цифрових трендів: не менш120 годин -НІАД: не менш 1200 записів -Тривоги: До 200 наборів даних.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
3. Згідно пункту 1.8.1 медико технічних параметрів Відведення, повинна відповідати: 3/5/6/12 - відведень
Зазначена вимога щодо обов’язкової наявності 12-відведень у складі функціоналу монітора пацієнта є дискримінаційною та безпідставно звужує коло потенційних учасників. Більшість сучасних моніторів пацієнта середнього та навіть високого класу мають підтримку 3/5/6-відведень ЕКГ, що повністю забезпечує якісний та безпечний моніторинг життєво важливих параметрів пацієнтів відповідно до клінічних потреб у відділеннях інтенсивної терапії, реанімації, анестезіології тощо.
12-відведень є характерною функцією для електрокардіографів, а не моніторів пацієнта. Її вимога як обов’язкова для монітора є ознакою потенційного заточення технічного завдання під конкретну модель Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Відведення: не менше ніж 3/5/6-відведень.
або
Відведення: 3/5/6-відведень, 12-відведень — опційно.
Це дозволить розширити коло учасників та забезпечити ефективне проведення закупівлі.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
4. Згідно пункту 1.8.6 медико технічних параметрів Діапазон ЧСС, повинна відповідати: --дорослі: від 10 до 300 удар/хв -новонароджені / діти: від 10 до 350 удар/хв
Встановлений у вимогах діапазон вимірювання ЧСС, починаючи з 10 уд/хв, не є клінічно обґрунтованим і перевищує потреби стандартного моніторингу пацієнтів. У клінічній практиці значення ЧСС менше 15 уд/хв є несумісними з життям, і в такому випадку ключовим є не розширення діапазону вимірювання монітора, а спрацювання тривоги або термінова реанімація.
Таким чином, встановлення порогу в 10 уд/хв є технічно надлишковим і потенційно дискримінаційним, оскільки не відповідає практичним потребам і не впливає на функціональність пристрою, при цьому звужує коло учасників закупівлі. Й тим самим, заточення технічного завдання під конкретну модель Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон ЧСС:
дорослі: не гірше ніж від 15 до 300 уд/хв
новонароджені / діти: не гірше ніж від 15 до 350 уд/хв
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
5. Згідно пункту 1.10.1 медико технічних параметрів Метод, повинна відповідати: автоматична осцилометрія
Формулювання вимоги «автоматична осцилометрія» є надмірно деталізованим і технічно некоректним у контексті сучасних моніторів пацієнта. Практично всі сучасні медичні монітори використовують осцилометричний метод у автоматичному режимі для неінвазивного вимірювання артеріального тиску (НІАД).
Таким чином, зазначення окремо слова «автоматична» не несе змістовного навантаження, оскільки всі сучасні осцилометричні системи працюють у автоматичному режимі, або ж із можливістю запуску вручну — за потреби.
Дана вимога може бути інтерпретована як спроба звузити коло потенційних учасників без медико-технічного обґрунтування. Також такий підхід свідчить про формулювання вимог під конкретну модель, а саме Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Метод:
Осцилометрія
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
6. Згідно пункту 1.10.4 медико технічних параметрів Діапазон систолічного тиску, повинна відповідати: -Дорослі: 30-270 мм рт.ст. -Діти: 30-235 мм рт.ст. -Новонароджені: 30-135 мм рт.ст
Встановлення нижньої межі вимірювання систолічного артеріального тиску на рівні 30 мм рт. ст. є технічно надмірним і необґрунтованим з клінічної точки зору. Показники систолічного тиску нижче 40 мм рт. ст. є критичними та рідко зустрічаються у практиці, а також часто супроводжуються відсутністю пульсу, що унеможливлює осцилометричне вимірювання.
Таким чином, вимога щодо діапазону від 30 мм рт. ст. є надлишковою і створює дискримінаційні умови, обмежуючи участь сучасних та високоякісних моделей моніторів, які працюють у клінічно обґрунтованих діапазонах. Також, заточення технічного завдання під конкретну модель а саме - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон систолічного тиску Дорослі: 40–270 мм рт. ст. Діти: 40–230 мм рт. ст. Новонароджені: 40–135 мм рт. ст.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
7. Згідно пункту 1.10.5 медико технічних параметрів Діапазон Діастолічного тиску, повинна відповідати: - Дорослі: 10-220 мм рт.ст. -Діти 10-220 мм рт.ст. -Новонароджені: 10-110 мм рт.ст.
Встановлення верхньої межі діастолічного тиску на рівні 220 мм рт. ст. для дорослих і дітей є клінічно необґрунтованим та перевищує реальні значення, що зустрічаються у практиці. У більшості клінічних ситуацій діастолічний тиск не перевищує 120–130 мм рт. ст., навіть при гіпертонічному кризі.
Таким чином, встановлення надвисоких верхніх меж (220 мм рт. ст.) не має практичного сенсу, але створює штучну невідповідність для сучасних високоякісних пристроїв, обмежуючи конкуренцію.
Зазначений діапазон 10–215 мм рт. ст. для дорослих повністю покриває клінічно значимі значення. Те ж саме стосується діапазонів для дітей і новонароджених: запропоновані значення реалістичні, клінічно обґрунтовані та безпечні. Такий підхід свідчить про формулювання вимог під конкретну модель Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон Діастолічного тиску Дорослі: 10–215 мм рт. ст. Діти: 10–180 мм рт. ст. Новонароджені: 10–100 мм рт. ст.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
8. Згідно пункту 1.10.9 медико технічних параметрів Час вимірювання, повинна відповідати: від 20 с до 45 с (типове значення).
Зазначений діапазон часу вимірювання встановлений таким чином, що обмежує участь у тендері виробників, пристрої яких демонструють кращу швидкість реагування — наприклад, від 20 до 35 секунд. Установлення верхньої межі часу вимірювання як "типового значення" до 45 с не є обґрунтованим з медичної точки зору, оскільки швидше вимірювання забезпечує більш оперативне прийняття клінічних рішень, що є перевагою, а не недоліком.
Запропоноване скаржником обладнання має час вимірювання 20–35 с (залежно від частоти серцевих скорочень/рухових артефактів), що є цілком прийнятним для клінічної практики, відповідає міжнародним стандартам та забезпечує вищу ефективність.
Вимога вказує на дискримінацію, оскільки вона створена під конкретну модель (Monitor pacient Proview 12), що має час вимірювання ближчий до 45 с, тим самим безпідставно виключаючи інші моделі з ринку, які за своїми параметрами є навіть кращими.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Час вимірювання Не більше 45 секунд.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
9. Згідно пункту 1.11.1 медико технічних параметрів Діапазон вимірів, повинна відповідати: -50 до 360 мм рт.ст.
Дана вимога явно вказує на параметри конкретного виробника та модель, а саме Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI, оскільки значення до 360 мм рт.ст. виходить за межі клінічно обґрунтованих стандартів. Водночас, більшість якісних та сертифікованих на території України моніторів пацієнта, мають діапазон вимірювання систолічного артеріального тиску до 300 мм рт. ст., що є загальноприйнятим клінічним стандартом і повністю відповідає вимогам клінічного використання.
Встановлення діапазону до 360 мм рт. ст. не обґрунтовано клінічною доцільністю, оскільки гіпертонічні стани понад 300 мм рт. ст. є надзвичайно рідкісними та не потребують рутинного моніторингу.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон вимірів: 0 до 300 мм рт.ст.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
10. Згідно пункту 1.12.3 медико технічних параметрів Сумісна з температурними датчиками серії, повинна відповідати: типа YSI 400 або еквівалент.
Зазначена вимога щодо сумісності виключно з температурними датчиками типу YSI 400 звужує коло потенційних учасників та є дискримінаційною. Такий підхід свідчить про формулювання вимог під конкретного виробника або модель, а саме Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Більшість сучасних моніторів пацієнта, які відповідають медичним та технічним стандартам, можуть працювати з іншими типами температурних датчиків, зокрема YSI-10K, YSI-2.252K тощо. Указані типи є загальноприйнятими, широко застосовуються в клінічній практиці та забезпечують точність та надійність вимірювання температури.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Сумісна з температурними датчиками серії: YSI-10K та YSI-2.252K або еквівалент.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
11. Згідно пункту 1.14 медико технічних параметрів Спостереження за інфузійної системою (DM) опція.
Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки передбачає наявність опції "спостереження за інфузійною системою (DM)", яка не є обов’язковою або критичною для забезпечення належного моніторингу стану пацієнта згідно стандартів надання медичної допомоги. Дана функція присутня лише у продукції обмеженого кола виробників, що свідчить про звуження конкуренції до конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI. Та створення штучних бар’єрів для участі.
Просимо внести зміни до тендерної документації, шляхом видалення зазначеної характеристики.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
12. Згідно пункту 1.15.1 медико технічних параметрів Діапазон вимірів, повинна відповідати: Від 0 до 190 мм рт.ст., от 0 до 25%.
Вказане значення діапазону вимірювання CO? до 190 мм рт. ст. є надмірно завищеним та штучно обмежує коло учасників.
Більшість високоякісного медичного обладнання, яке відповідає міжнародним стандартам (включаючи ISO та IEC), має діапазон вимірювання CO? до 150 мм рт. ст., що є клінічно достатнім для моніторингу пацієнтів.
Така вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та створена під конкретного виробника та конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон вимірів: від 0 до 150 мм рт. ст. (0-20%).
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
13. Згідно пункту 1.16.1 медико технічних параметрів Діапазон вимірів, повинна відповідати: Від 0 до 190 мм рт.ст., от 0 до 25%.
Вказане значення діапазону вимірювання CO? до 190 мм рт. ст. є надмірно завищеним та штучно обмежує коло учасників.
Більшість високоякісного медичного обладнання, яке відповідає міжнародним стандартам (включаючи ISO та IEC), має діапазон вимірювання CO? до 150 мм рт. ст., що є клінічно достатнім для моніторингу пацієнтів.
Така вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та створена під конкретного виробника та конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон вимірів: від 0 до 150 мм рт. ст. (0-20%).
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
14. Згідно пункту 1.18 медико технічних параметрів Wi-Fi (опція), повинна відповідати: - 2.5G, 5G;.
Зазначена вимога щодо обов’язкової підтримки Wi-Fi частот 2.5G і 5G є надмірно деталізованою та штучно обмежує конкуренцію. Підтримка саме 5G Wi-Fi (5 GHz), хоча й є сучасною функцією, не є критично необхідною для функціонування монітора пацієнта в клінічному середовищі, особливо з огляду на наявність альтернативних способів передачі даних (через LAN, USB або Wi-Fi 2.4 GHz), які забезпечують належну якість зв'язку та повністю задовольняють потреби медичного закладу.
Крім того, формулювання "2.5G" є некоректним, оскільки стандартів Wi-Fi з такою частотою не існує. Найбільш поширеними є 2.4 GHz та 5 GHz.
Така вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та створена під конкретного виробника та конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
15. Згідно пункту 1.18 медико технічних параметрів Wi-Fi (опція), повинна відповідати: - сканер штрих-коду.
Сканер штрих-коду не є критично необхідною функцією для моніторингу життєвих показників пацієнта, і його наявність не впливає на функціональність чи ефективність самого монітора.
Вимога обмежує конкуренцію, оскільки більшість якісних моніторів пацієнта провідних світових виробників не мають вбудованого сканера штрих-коду як стандартної опції.
Така вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та створена під конкретного виробника та конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
16. Згідно пункту 1.18 медико технічних параметрів Wi-Fi (опція), повинна відповідати: - Підтримка 1D штрих-код (USB-роз'єм).
Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі. Підтримка 1D штрих-кодів через USB-роз’єм не є обов’язковою функцією для ефективного моніторингу життєвих показників пацієнта і не впливає на якість чи функціональність самого монітора.
Ця функція не входить до обов’язкових стандартів медичного обладнання цього типу.
Така вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та створена під конкретного виробника та конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
У більшості клінічних випадків ідентифікація пацієнтів здійснюється іншими методами, які не вимагають використання штрих-кодів.
Вимога штрих-кодування орієнтована виключно на вузьке коло виробників, які інтегрували таку функцію, і створює необґрунтовану перевагу.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
Просимо внести зміни до тендерної документації.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Повідомляємо, що наразі існують інші виробники, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ «Атлас реабілітації і медицини», та мають можливість запропонувати згаданий вище монітор пацієнта, однак з дещо іншими технічними характеристиками, який відповідає загальновстановленим стандартам.
Зокрема, перелік технічних характеристик до монітора пацієнта, які пропонує Скаржник наведений у скарзі та буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, що додаються до скарги як докази.
Таким чином, наявність встановлених Замовником дискримінаційних сукупних вимог до предмету закупівлі у чинній редакції тендерної документації (так як відсутні щонайменше два виробники, які можуть запропонувати монітори пацієнта саме з такими сукупними вимогами) позбавляє потенційного учасника ТОВ «Атлас реабілітації і медицини» можливості взяти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ «Атлас реабілітації і медицини» має можливість поставити монітор пацієнта згідно переліку предмета закупівлі, який відповідає встановленим вимогам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Щодо позиції – Функціональне ліжко
2. Відповідно до пункту 3.5 Додатку 2 до тендерної документації, Заповнений Додаток № 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації разом із зазначеними документами у цьому додатку щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого Учасником товару.
Відповідність технічних характеристик, запропонованого Учасником товару, встановленим медико-технічним вимогам (опис предмета закупівлі), викладеним у даному додатку до Тендерної документації, повинна бути обов’язково підтверджена заповненою таблицею відповідності з посиланням на відповідний(і) розділ(и), та/або сторінку(и) технічного документу виробника (експлуатаційної документації: настанови (інструкції) з експлуатації (застосування), або технічного опису чи технічних умов, або ін. документів українською мовою) в якому міститься ця інформація разом з додаванням сканованих документів.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, наявна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме щодо позицій Функціональне ліжко та Монітор пацієнта, та сукупні вимоги до них.
Слід зазначити, що враховуючи саме сукупні вимоги до позиції 1 (Функціональне ліжко), відсутні щонайменше два виробники, функціональні ліжка яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації.
Звертаємо особливу увагу на те, що, оскільки закупівля щодо предмета закупівлі здійснюється Замовником в цілому (без поділу на лоти), то безпосередньо потенційний учасник (виробник) повинен запропонувати функціональне ліжко, яке повинно відповідати всім сукупним вимогам ТД.
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 1) дискримінаційними є наступні вимоги:
1. Згідно пункту 3 медико технічних параметрів Регулювання положення тазово-сідничної секції, наявність функції або значення параметру: за допомогою електро-приводу.
Зазначена вимога повністю відповідає лише технічним характеристикам Функціонального ліжка TM-D 4062, виробник — TUR-MED HASTANE MALZEMELERI SAN. ve TIC. LTD. STI. (Туреччина). Інші виробники не оснащують свої вироби електроприводом саме на тазово-сідничну секцію, оскільки ця функція не є критичною для медичного процесу.
У відкритих джерелах та технічних рекомендаціях МОЗ України та міжнародних організацій відсутні вимоги щодо обов’язковості окремого електроприводного регулювання тазово-сідничної секції. Це свідчить про відсутність об’єктивної потреби у такій функції для забезпечення медичних стандартів. Більшість ліжок оснащені регулюванням положення ліжка в цілому (включно з ножною секцією) або мають комбіновану систему регулювання. Тобто замовлену функцію можна забезпечити іншими способами без втрати функціональності.
Дана вимога надає перевагу окремим учасникам. Вимога щодо електроприводу для окремої секції є прикладом такої непропорційної специфікації, що унеможливлює участь більшості ринкових гравців.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, з метою усунення дискримінації та забезпечення участі максимальної кількості потенційних учасників, просимо виключити з тендерної документації пункт:
«Регулювання положення тазово-сідничної секції за допомогою електроприводу».
Це дозволить забезпечити чесну конкуренцію, уникнути обмеження доступу до участі та досягти ефективного витрачання бюджетних коштів.
Зазначена характеристика функціонального ліжка, яке пропонує скаржник міститься в посібнику користувача, що додається до скарги як докази.
2. Згідно пункту 20 медико технічних параметрів Ширина ліжка, наявність функції або значення параметру: не менше 1070 мм.
Стандартна ширина ліжок, які використовуються в медичних закладах, зазвичай коливається в межах 900–1050 мм, що є цілком достатнім для безпечного розміщення пацієнта.
Вимога ширини не менше 1070 мм штучно звужує коло потенційних учасників та відповідає обмеженому переліку продукції окремих постачальників, зокрема моделі TM-D 4062, виробництва TUR-MED (Туреччина).
Зменшення ширини ліжка понад 1020 мм не забезпечує суттєвої переваги для пацієнтів, однак може призвести до труднощів з розміщенням у стандартних палатах та транспортними коридорами медичних установ.
Така вимога суперечить принципам економії та ефективності.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, з метою розширення конкуренції та усунення дискримінаційних ознак, пропонуємо внести зміну до тендерної вимоги наступним чином:
«Ширина ліжка не менше 1020 мм»
Цей параметр дозволить забезпечити відповідність медичним потребам без обмеження конкурентного середовища.
Зазначена характеристика функціонального ліжка, яке пропонує скаржник міститься в посібнику користувача, що додається до скарги як докази.
3. Згідно пунктів 21-22 медико технічних параметрів Довжина матрацової платформи та Ширина матрацової платформи, наявність функції або значення параметру: не менше 1900 мм та не менше 900 мм відповідно.
Вважаємо зазначені вимоги необґрунтованими, суб’єктивними та такими, що обмежують конкуренцію.
Зазначені розміри не мають обґрунтованого технічного чи клінічного підтвердження як мінімально необхідні. Вимоги є, що може бути використана для певного виробника. Розмір ложа у кожного виробника розробляються відповідно до габаритів ліжка та відповідно до розмірів матраців до цих ліжок. Фактично, багато функціональних ліжок оснащені телескопічними/ розсувними платформами або комплектуються матрацами стандартних розмірів, що забезпечують комфорт пацієнтів незалежно від довжини або ширини основної платформи.
Такі параметри властиві лише обмеженій кількості моделей функціональних ліжок. Вони створюють дискваліфікацію ряду учасників, чиї моделі повністю відповідають потребам медичних установ, але мають інші стандартні габарити.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, з метою усунення дискримінації та забезпечення участі максимальної кількості потенційних учасників, просимо виключити з тендерної документації пункти:
«Довжина матрацової платформи не менше 1900 мм»
«Ширина матрацової платформи не менше 900 мм».
Це дозволить потенційним учасникам запропонувати функціональні, відповідні вимогам ліжка без штучних обмежень.
Зазначена характеристика функціонального ліжка, яке пропонує скаржник міститься в посібнику користувача, що додається до скарги як докази.
4. Згідно пункту 25 медико технічних параметрів Максимальний кут регулювання ножної секції, наявність функції або значення параметру: не менше 40°.
Вважаємо зазначену вимогу необґрунтованою, суб’єктивною та такою, що обмежує конкуренцію.
Кут регулювання у 35° також забезпечує достатнє функціональне позиціонування пацієнтів і використовується у переважній більшості сертифікованих моделей медичних ліжок в Україні та країнах ЄС.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, з метою розширення конкуренції та усунення дискримінаційних ознак, пропонуємо внести зміну до тендерної вимоги наступним чином:
«Максимальний кут регулювання ножної секції — не менше 35°»
Цей параметр дозволить забезпечити відповідність медичним потребам без обмеження конкурентного середовища.
Зазначена характеристика функціонального ліжка, яке пропонує скаржник міститься в посібнику користувача, що додається до скарги як докази.
5. Згідно пункту 26 медико технічних параметрів Авто-регресія в тазовій зоні, наявність функції або значення параметру: не менше 75мм.
Вважаємо зазначену вимогу необґрунтованою, суб’єктивною та такою, що обмежує конкуренцію.
Наявність системи авто-регресії вже включає в себе всі конструктивні рішення, які забезпечують безпечне зміщення спинної та тазової секцій для зниження тиску та тертя. Технічні характеристики самої системи, зокрема конкретні міліметри зміщення, варіюються між виробниками та не мають єдиного стандарту.
Ні в ДСТУ, ні в міжнародних стандартах (IEC, ISO) не встановлено норму, згідно з якою відстань авто-регресії в тазовій зоні має бути саме не менше 75 мм. Це робить вимогу суб’єктивною і необов’язковою.
Така вимога дає невиправдану перевагу окремим виробникам, зокрема TM-D 4062, виробництва TUR-MED (Туреччина).
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, з огляду на дублювання, відсутність стандарту та можливу дискримінацію:
Пропонуємо виключити пункт «Авто-регресія в тазовій зоні не менше 75 мм» з тендерної документації, залишивши лише загальну вимогу «Система авто-регресії».
Цей параметр дозволить забезпечити відповідність медичним потребам без обмеження конкурентного середовища.
Зазначена характеристика функціонального ліжка, яке пропонує скаржник міститься в посібнику користувача, що додається до скарги як докази.
6. Згідно пунктів 27-28 медико технічних параметрів Висота бічної огорожі та Висота головної та ножної панелі-бильця, наявність функції або значення параметру: не менше 370 мм та не менше 425 мм відповідно.
Вважаємо зазначені вимоги необґрунтованими, суб’єктивними та такими, що обмежують конкуренцію.
У чинних медико-технічних регламентах, стандартах ДСТУ та рекомендаціях МОЗ не передбачено чітко встановлених мінімальних значень висоти бічних огорож або панелей бильця. Рекомендації щодо конструкції ліжок базуються на безпеці пацієнта, що може бути забезпечено різними технічними рішеннями, а не лише через висоту.
Встановлення жорстких вимог щодо висоти елементів ліжка без обґрунтування призводить до відсікання більшості виробників, чиї ліжка відповідають клінічним потребам, мають необхідні сертифікати якості, але мають інші (часто більш ергономічні) конструктивні рішення.
Зазначені параметри повністю або частково відповідають лише вузькому переліку моделей, наприклад, TM-D 4062 (TUR-MED, Туреччина), що свідчить про можливе порушення принципу добросовісної конкуренції.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, з метою усунення дискримінації та забезпечення участі максимальної кількості потенційних учасників, просимо виключити з тендерної документації пункти:
«Висота бічної огорожі не менше 370 мм».
«Висота головної та ножної панелі-бильця не менше 425 мм».
Це дозволить потенційним учасникам запропонувати функціональні, відповідні вимогам ліжка без штучних обмежень.
Зазначена характеристика функціонального ліжка, яке пропонує скаржник міститься в посібнику користувача, що додається до скарги як докази.
7. Згідно пункту 29 медико технічних параметрів Висота підліжкового просвіту, наявність функції або значення параметру: не менше 175мм.
Вважаємо зазначену вимогу необґрунтованою, суб’єктивною та такою, що обмежує конкуренцію.
У відкритому доступі відсутні нормативні документи, які б визначали, що для функціональних медичних ліжок обов’язковою є висота підліжкового просвіту саме не менше 175 мм.
Зазначений параметр повністю відповідає лише моделі Функціональне ліжко TM-D 4062, виробник — TUR-MED HASTANE MALZEMELERI SAN. ve TIC. LTD. STI. (Туреччина). Це свідчить про обмеження конкуренції та потенційне порушення принципів недискримінації учасників.
Більшість функціональних медичних ліжок, що використовуються у клінічній практиці, мають просвіт від 150 мм, що є достатнім для стандартного прибирання, доступу мобільних підйомників, транспортування обладнання тощо.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, з метою розширення конкуренції та усунення дискримінаційних ознак, пропонуємо внести зміну до тендерної вимоги наступним чином:
«Висота підліжкового просвіту не менше 150 мм»
Це дозволить забезпечити конкуренцію, економію бюджетних коштів і уникнути обмеження прав учасників ринку.
Зазначена характеристика функціонального ліжка, яке пропонує скаржник міститься в посібнику користувача, що додається до скарги як докази.
8. Згідно пункту 34 медико технічних параметрів Максимальне можливе навантаження, наявність функції або значення параметру: не менше 300 кг.
Вважаємо зазначену вимогу необґрунтованою, суб’єктивною та такою, що обмежує конкуренцію.
Більшість функціональних медичних ліжок, що використовуються в лікарнях, розраховані на максимальне навантаження 220–250 кг, що охоплює як середньостатистичних пацієнтів, так і пацієнтів з підвищеною вагою.
Параметр «не менше 300 кг» характерний лише для обмеженого кола преміальних або спеціалізованих моделей, зокрема TM-D 4062, що значно звужує коло конкурентоспроможних учасників і може свідчити про заточення під конкретного виробника.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, з метою розширення конкуренції та усунення дискримінаційних ознак, пропонуємо внести зміну до тендерної вимоги наступним чином:
«Максимальне можливе навантаження не менше 230 кг»
Це дозволить залучити ширше коло учасників та обрати функціональні ліжка, які відповідають реальним клінічним потребам без надмірної вартості.
Цей параметр дозволить забезпечити відповідність медичним потребам без обмеження конкурентного середовища.
Зазначена характеристика функціонального ліжка, яке пропонує скаржник міститься в посібнику користувача, що додається до скарги як докази.
9. Згідно пункту 41 медико технічних параметрів Ортопедична тракційна рама, наявність функції або значення параметру: можливість.
Вважаємо зазначену вимогу необґрунтованою, суб’єктивною та такою, що обмежує конкуренцію.
У тендерній документації Замовником передбачено вимогу:
«Ортопедична тракційна рама»
Водночас у пункті «Комплектація виробу повинна бути» чітко вказано: «Ліжко функціональне електричне, Ручний пульт дистанційного управління, Інфузійна стійка з регулюванням по висоті, Матрац»
Таким чином, ортопедична тракційна рама не входить до переліку обов’язкової комплектації, що підтверджує необов’язковість її наявності для стандартного функціонального ліжка.
Ортопедична тракційна рама — спеціалізована опція, що не входить до базової комплектації:
Ортопедична тракційна рама є додатковим компонентом, який, згідно з технічними умовами виробників, має встановлюватися виключно на етапі виробництва ліжка. Більшість стандартних функціональних ліжок не передбачають можливості доукомплектації тракційною рамою після виготовлення.
Якщо лікувальний заклад дійсно має потребу в ортопедичній тракції, це має бути окремий лот, або відповідне ліжко повинно бути замовлене як спеціалізоване ортопедичне, а не стандартне функціональне. В іншому випадку вимога є штучною і нераціональною.
Встановлення можливості ортопедичної тракційної рами у складі стандартного функціонального ліжка унеможливлює участь більшості виробників, які виготовляють базові моделі без такої опції. Це призводить до штучного звуження конкуренції.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, з метою усунення дискримінації та забезпечення участі максимальної кількості потенційних учасників, просимо виключити з тендерної документації пункт:
«Ортопедична тракційна рама».
Цей параметр дозволить забезпечити відповідність медичним потребам без обмеження конкурентного середовища.
Зазначена характеристика функціонального ліжка, яке пропонує скаржник міститься в посібнику користувача, що додається до скарги як докази.
Повідомляємо, що наразі існують інші виробники, які мають свої уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ «Атлас реабілітації і медицини», та мають можливість запропонувати згадане вище функціональне ліжко, однак з іншими технічними характеристиками, який відповідає загальновстановленим стандартам.
Зокрема, перелік технічних характеристик до функціонального ліжка, які пропонує Скаржник наведений у скарзі, та посібнику користувача, що додається до скарги як доказ.
Таким чином, наявність встановлених Замовником дискримінаційних сукупних вимог до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні Виробники, які можуть запропонувати функціональні ліжка саме з такими сукупними вимогами) позбавляє потенційного учасника ТОВ «Атлас реабілітації і медицини» можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ «Атлас реабілітації і медицини» має можливість поставити функціональне ліжко згідно переліку предмета закупівлі, яке відповідає встановленим вимогам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отже, замовник порушив вимоги статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
1. Відповідно до пункту 3.5 Додатку 2 до тендерної документації, Заповнений Додаток № 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації разом із зазначеними документами у цьому додатку щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого Учасником товару.
Відповідність технічних характеристик, запропонованого Учасником товару, встановленим медико-технічним вимогам (опис предмета закупівлі), викладеним у даному додатку до Тендерної документації, повинна бути обов’язково підтверджена заповненою таблицею відповідності з посиланням на відповідний(і) розділ(и), та/або сторінку(и) технічного документу виробника (експлуатаційної документації: настанови (інструкції) з експлуатації (застосування), або технічного опису чи технічних умов, або ін. документів українською мовою) в якому міститься ця інформація разом з додаванням сканованих документів.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, наявна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме щодо позицій Функціональне ліжко та Монітор пацієнта, та сукупні вимоги до них.
Слід зазначити, що враховуючи саме сукупні вимоги до позиції 2 (Монітор пацієнта), відсутні щонайменше два виробники, монітори пацієнта яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації.
Звертаємо особливу увагу на те, що, оскільки закупівля щодо предмета закупівлі здійснюється Замовником в цілому (без поділу на лоти), то безпосередньо потенційний учасник (виробник) повинен запропонувати монітор пацієнта, який повинен відповідати всім сукупним вимогам ТД.
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 1) дискримінаційними є наступні вимоги:
1. Згідно пункту 1.2 медико технічних параметрів Габарити, повинні відповідати: Не менш 320х не менш 262х не менш175, вага не більше 4 кг.
Зазначена вимога щодо мінімального розміру пристрою (зокрема, не менш ніж 175 мм глибини) є штучно завищеною та не обґрунтованою з точки зору клінічного застосування. Фактично вона виключає з участі вітчизняних та іноземних виробників, чиї апарати є сучасними, компактними та легкими, що відповідає світовим тенденціям у галузі медичного обладнання. Такий підхід свідчить про дискримінаційне формулювання вимог під конкретного виробника або модель, а саме Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Габарити 328 мм (Ш) ? 285 мм (В) ? 158 мм (Г), вага < 4,5 кг (у стандартній конфігурації, без акумулятора).
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, що додаються до скарги як докази.
2. Згідно пункту 1.7 медико технічних параметрів Пам’ять, повинна відповідати: -Цифрових трендів: не менш180 годин -НІАД: не менш 2.400 записів -Тривоги: 3000 записів
Данні показники є нераціонально великими, які на практиці майже не використовується. Тим більш такі збільшені значення «Цифрових трендів: не менш180 годин -НІАД: не менш 2.400 записів -Тривоги: 3000 записів» вказує на дискримінацію і позбавляє інших потенційних учасників з якісними апаратами можливості відповідати даній вимозі і відповідно участі у даній закупівлі. Також такий підхід свідчить про формулювання вимог під конкретну модель, а саме Monitor pacient Proview 12Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Цифрових трендів: не менш120 годин -НІАД: не менш 1200 записів -Тривоги: До 200 наборів даних.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
3. Згідно пункту 1.8.1 медико технічних параметрів Відведення, повинна відповідати: 3/5/6/12 - відведень
Зазначена вимога щодо обов’язкової наявності 12-відведень у складі функціоналу монітора пацієнта є дискримінаційною та безпідставно звужує коло потенційних учасників. Більшість сучасних моніторів пацієнта середнього та навіть високого класу мають підтримку 3/5/6-відведень ЕКГ, що повністю забезпечує якісний та безпечний моніторинг життєво важливих параметрів пацієнтів відповідно до клінічних потреб у відділеннях інтенсивної терапії, реанімації, анестезіології тощо.
12-відведень є характерною функцією для електрокардіографів, а не моніторів пацієнта. Її вимога як обов’язкова для монітора є ознакою потенційного заточення технічного завдання під конкретну модель Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Відведення: не менше ніж 3/5/6-відведень.
або
Відведення: 3/5/6-відведень, 12-відведень — опційно.
Це дозволить розширити коло учасників та забезпечити ефективне проведення закупівлі.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
4. Згідно пункту 1.8.6 медико технічних параметрів Діапазон ЧСС, повинна відповідати: --дорослі: від 10 до 300 удар/хв -новонароджені / діти: від 10 до 350 удар/хв
Встановлений у вимогах діапазон вимірювання ЧСС, починаючи з 10 уд/хв, не є клінічно обґрунтованим і перевищує потреби стандартного моніторингу пацієнтів. У клінічній практиці значення ЧСС менше 15 уд/хв є несумісними з життям, і в такому випадку ключовим є не розширення діапазону вимірювання монітора, а спрацювання тривоги або термінова реанімація.
Таким чином, встановлення порогу в 10 уд/хв є технічно надлишковим і потенційно дискримінаційним, оскільки не відповідає практичним потребам і не впливає на функціональність пристрою, при цьому звужує коло учасників закупівлі. Й тим самим, заточення технічного завдання під конкретну модель Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон ЧСС:
дорослі: не гірше ніж від 15 до 300 уд/хв
новонароджені / діти: не гірше ніж від 15 до 350 уд/хв
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
5. Згідно пункту 1.10.1 медико технічних параметрів Метод, повинна відповідати: автоматична осцилометрія
Формулювання вимоги «автоматична осцилометрія» є надмірно деталізованим і технічно некоректним у контексті сучасних моніторів пацієнта. Практично всі сучасні медичні монітори використовують осцилометричний метод у автоматичному режимі для неінвазивного вимірювання артеріального тиску (НІАД).
Таким чином, зазначення окремо слова «автоматична» не несе змістовного навантаження, оскільки всі сучасні осцилометричні системи працюють у автоматичному режимі, або ж із можливістю запуску вручну — за потреби.
Дана вимога може бути інтерпретована як спроба звузити коло потенційних учасників без медико-технічного обґрунтування. Також такий підхід свідчить про формулювання вимог під конкретну модель, а саме Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Метод:
Осцилометрія
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
6. Згідно пункту 1.10.4 медико технічних параметрів Діапазон систолічного тиску, повинна відповідати: -Дорослі: 30-270 мм рт.ст. -Діти: 30-235 мм рт.ст. -Новонароджені: 30-135 мм рт.ст
Встановлення нижньої межі вимірювання систолічного артеріального тиску на рівні 30 мм рт. ст. є технічно надмірним і необґрунтованим з клінічної точки зору. Показники систолічного тиску нижче 40 мм рт. ст. є критичними та рідко зустрічаються у практиці, а також часто супроводжуються відсутністю пульсу, що унеможливлює осцилометричне вимірювання.
Таким чином, вимога щодо діапазону від 30 мм рт. ст. є надлишковою і створює дискримінаційні умови, обмежуючи участь сучасних та високоякісних моделей моніторів, які працюють у клінічно обґрунтованих діапазонах. Також, заточення технічного завдання під конкретну модель а саме - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон систолічного тиску Дорослі: 40–270 мм рт. ст. Діти: 40–230 мм рт. ст. Новонароджені: 40–135 мм рт. ст.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
7. Згідно пункту 1.10.5 медико технічних параметрів Діапазон Діастолічного тиску, повинна відповідати: - Дорослі: 10-220 мм рт.ст. -Діти 10-220 мм рт.ст. -Новонароджені: 10-110 мм рт.ст.
Встановлення верхньої межі діастолічного тиску на рівні 220 мм рт. ст. для дорослих і дітей є клінічно необґрунтованим та перевищує реальні значення, що зустрічаються у практиці. У більшості клінічних ситуацій діастолічний тиск не перевищує 120–130 мм рт. ст., навіть при гіпертонічному кризі.
Таким чином, встановлення надвисоких верхніх меж (220 мм рт. ст.) не має практичного сенсу, але створює штучну невідповідність для сучасних високоякісних пристроїв, обмежуючи конкуренцію.
Зазначений діапазон 10–215 мм рт. ст. для дорослих повністю покриває клінічно значимі значення. Те ж саме стосується діапазонів для дітей і новонароджених: запропоновані значення реалістичні, клінічно обґрунтовані та безпечні. Такий підхід свідчить про формулювання вимог під конкретну модель Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон Діастолічного тиску Дорослі: 10–215 мм рт. ст. Діти: 10–180 мм рт. ст. Новонароджені: 10–100 мм рт. ст.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
8. Згідно пункту 1.10.9 медико технічних параметрів Час вимірювання, повинна відповідати: від 20 с до 45 с (типове значення).
Зазначений діапазон часу вимірювання встановлений таким чином, що обмежує участь у тендері виробників, пристрої яких демонструють кращу швидкість реагування — наприклад, від 20 до 35 секунд. Установлення верхньої межі часу вимірювання як "типового значення" до 45 с не є обґрунтованим з медичної точки зору, оскільки швидше вимірювання забезпечує більш оперативне прийняття клінічних рішень, що є перевагою, а не недоліком.
Запропоноване скаржником обладнання має час вимірювання 20–35 с (залежно від частоти серцевих скорочень/рухових артефактів), що є цілком прийнятним для клінічної практики, відповідає міжнародним стандартам та забезпечує вищу ефективність.
Вимога вказує на дискримінацію, оскільки вона створена під конкретну модель (Monitor pacient Proview 12), що має час вимірювання ближчий до 45 с, тим самим безпідставно виключаючи інші моделі з ринку, які за своїми параметрами є навіть кращими.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Час вимірювання Не більше 45 секунд.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
9. Згідно пункту 1.11.1 медико технічних параметрів Діапазон вимірів, повинна відповідати: -50 до 360 мм рт.ст.
Дана вимога явно вказує на параметри конкретного виробника та модель, а саме Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI, оскільки значення до 360 мм рт.ст. виходить за межі клінічно обґрунтованих стандартів. Водночас, більшість якісних та сертифікованих на території України моніторів пацієнта, мають діапазон вимірювання систолічного артеріального тиску до 300 мм рт. ст., що є загальноприйнятим клінічним стандартом і повністю відповідає вимогам клінічного використання.
Встановлення діапазону до 360 мм рт. ст. не обґрунтовано клінічною доцільністю, оскільки гіпертонічні стани понад 300 мм рт. ст. є надзвичайно рідкісними та не потребують рутинного моніторингу.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон вимірів: 0 до 300 мм рт.ст.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
10. Згідно пункту 1.12.3 медико технічних параметрів Сумісна з температурними датчиками серії, повинна відповідати: типа YSI 400 або еквівалент.
Зазначена вимога щодо сумісності виключно з температурними датчиками типу YSI 400 звужує коло потенційних учасників та є дискримінаційною. Такий підхід свідчить про формулювання вимог під конкретного виробника або модель, а саме Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Більшість сучасних моніторів пацієнта, які відповідають медичним та технічним стандартам, можуть працювати з іншими типами температурних датчиків, зокрема YSI-10K, YSI-2.252K тощо. Указані типи є загальноприйнятими, широко застосовуються в клінічній практиці та забезпечують точність та надійність вимірювання температури.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Сумісна з температурними датчиками серії: YSI-10K та YSI-2.252K або еквівалент.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
11. Згідно пункту 1.14 медико технічних параметрів Спостереження за інфузійної системою (DM) опція.
Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки передбачає наявність опції "спостереження за інфузійною системою (DM)", яка не є обов’язковою або критичною для забезпечення належного моніторингу стану пацієнта згідно стандартів надання медичної допомоги. Дана функція присутня лише у продукції обмеженого кола виробників, що свідчить про звуження конкуренції до конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI. Та створення штучних бар’єрів для участі.
Просимо внести зміни до тендерної документації, шляхом видалення зазначеної характеристики.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
12. Згідно пункту 1.15.1 медико технічних параметрів Діапазон вимірів, повинна відповідати: Від 0 до 190 мм рт.ст., от 0 до 25%.
Вказане значення діапазону вимірювання CO? до 190 мм рт. ст. є надмірно завищеним та штучно обмежує коло учасників.
Більшість високоякісного медичного обладнання, яке відповідає міжнародним стандартам (включаючи ISO та IEC), має діапазон вимірювання CO? до 150 мм рт. ст., що є клінічно достатнім для моніторингу пацієнтів.
Така вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та створена під конкретного виробника та конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон вимірів: від 0 до 150 мм рт. ст. (0-20%).
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
13. Згідно пункту 1.16.1 медико технічних параметрів Діапазон вимірів, повинна відповідати: Від 0 до 190 мм рт.ст., от 0 до 25%.
Вказане значення діапазону вимірювання CO? до 190 мм рт. ст. є надмірно завищеним та штучно обмежує коло учасників.
Більшість високоякісного медичного обладнання, яке відповідає міжнародним стандартам (включаючи ISO та IEC), має діапазон вимірювання CO? до 150 мм рт. ст., що є клінічно достатнім для моніторингу пацієнтів.
Така вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та створена під конкретного виробника та конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
Діапазон вимірів: від 0 до 150 мм рт. ст. (0-20%).
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
14. Згідно пункту 1.18 медико технічних параметрів Wi-Fi (опція), повинна відповідати: - 2.5G, 5G;.
Зазначена вимога щодо обов’язкової підтримки Wi-Fi частот 2.5G і 5G є надмірно деталізованою та штучно обмежує конкуренцію. Підтримка саме 5G Wi-Fi (5 GHz), хоча й є сучасною функцією, не є критично необхідною для функціонування монітора пацієнта в клінічному середовищі, особливо з огляду на наявність альтернативних способів передачі даних (через LAN, USB або Wi-Fi 2.4 GHz), які забезпечують належну якість зв'язку та повністю задовольняють потреби медичного закладу.
Крім того, формулювання "2.5G" є некоректним, оскільки стандартів Wi-Fi з такою частотою не існує. Найбільш поширеними є 2.4 GHz та 5 GHz.
Така вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та створена під конкретного виробника та конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
15. Згідно пункту 1.18 медико технічних параметрів Wi-Fi (опція), повинна відповідати: - сканер штрих-коду.
Сканер штрих-коду не є критично необхідною функцією для моніторингу життєвих показників пацієнта, і його наявність не впливає на функціональність чи ефективність самого монітора.
Вимога обмежує конкуренцію, оскільки більшість якісних моніторів пацієнта провідних світових виробників не мають вбудованого сканера штрих-коду як стандартної опції.
Така вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та створена під конкретного виробника та конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
Просимо внести зміни до тендерної документації.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
16. Згідно пункту 1.18 медико технічних параметрів Wi-Fi (опція), повинна відповідати: - Підтримка 1D штрих-код (USB-роз'єм).
Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі. Підтримка 1D штрих-кодів через USB-роз’єм не є обов’язковою функцією для ефективного моніторингу життєвих показників пацієнта і не впливає на якість чи функціональність самого монітора.
Ця функція не входить до обов’язкових стандартів медичного обладнання цього типу.
Така вимога є необґрунтованою, дискримінаційною та створена під конкретного виробника та конкретної моделі - Monitor pacient Proview 12 Medical Econet GmbI.
У більшості клінічних випадків ідентифікація пацієнтів здійснюється іншими методами, які не вимагають використання штрих-кодів.
Вимога штрих-кодування орієнтована виключно на вузьке коло виробників, які інтегрували таку функцію, і створює необґрунтовану перевагу.
Зазначена характеристика монітору пацієнта, що пропонує скаржник міститься в буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, які додаються до скарги як докази.
Просимо внести зміни до тендерної документації.
Це дозволить забезпечити конкуренцію без втрати якості та функціональності обладнання.
Повідомляємо, що наразі існують інші виробники, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ «Атлас реабілітації і медицини», та мають можливість запропонувати згаданий вище монітор пацієнта, однак з дещо іншими технічними характеристиками, який відповідає загальновстановленим стандартам.
Зокрема, перелік технічних характеристик до монітора пацієнта, які пропонує Скаржник наведений у скарзі та буклеті зі специфікацією та керівництві користувача, що додаються до скарги як докази.
Таким чином, наявність встановлених Замовником дискримінаційних сукупних вимог до предмету закупівлі у чинній редакції тендерної документації (так як відсутні щонайменше два виробники, які можуть запропонувати монітори пацієнта саме з такими сукупними вимогами) позбавляє потенційного учасника ТОВ «Атлас реабілітації і медицини» можливості взяти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ «Атлас реабілітації і медицини» має можливість поставити монітор пацієнта згідно переліку предмета закупівлі, який відповідає встановленим вимогам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Комунальним підприємством «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» Дніпропетровської обласної ради» під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом ДК 021:2015 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні». Функціональне ліжко. Монітор пацієнта. НК 024:2023 34870 «Електричне лікарняне ліжко», НК 024:2023 33586 «Система моніторингу фізіологічних показників одного пацієнта». (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33192100-3 «Медичні функціональні ліжка», ДК 021:2015 33195100-4 «Монітори» )., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-05-16-002569-a.
3. Зобов’язати Комунальне підприємство «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» Дніпропетровської обласної ради» внести зміни до тендерної документації за закупівлею по предмету «ДК 021:2015 33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні». Функціональне ліжко. Монітор пацієнта. НК 024:2023 34870 «Електричне лікарняне ліжко», НК 024:2023 33586 «Система моніторингу фізіологічних показників одного пацієнта». (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33192100-3 «Медичні функціональні ліжка», ДК 021:2015 33195100-4 «Монітори» )., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-05-16-002569-a.
Автор:
44899263, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АТЛАС РЕАБІЛІТАЦІЇ І МЕДИЦИНИ"
01011, Україна, Київська область, Київ, Україна, 01011, місто Київ, вул.Лєскова, будинок 3, офіс 12
Відповідно до рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.06.2025 року № 8709-р/пк-пз, уповноваженою особою КП «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» ДОР» прийнято рішення про виконання поставлених перед нею зобов’язань, а саме: внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Функціональне ліжко. Монітор пацієнта. НК 024:2023 34870 "Електричне лікарняне ліжко", НК 024:2023 33586 "Система моніторингу фізіологічних показників одного пацієнта". (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33192100-3 "Медичні функціональні ліжка", ДК 021:2015 33195100-4 "Монітори").", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-16-002569-a.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
3 264 000
грн.
Період подання пропозицій
до
17.06.2025 23:00
Замовник:
Комунальне підприємство "Регіональний медичний центр родинного здоров'я" Дніпропетровської обласної ради"