При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.05.2025 14:56
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.05.2025 14:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.05.2025 14:56
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.05.2025 14:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.05.2025 14:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.05.2025 14:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.05.2025 14:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
15.05.2025 14:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
15.05.2025 14:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
15.05.2025 14:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХЕРСОНСЬКА ДИТЯЧА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Поштовий індекс
73013
Країна
Україна
Область або регіон
Херсонська область
Населений пункт
Херсон
Адреса
вулиця Українська, 81
Лікарські засоби різні
Тендер:
UA-2025-05-15-009012-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-05-15-009012-a.b1
Дата:
21.05.2025 14:08
Стан:
Порушення усунуто
Скарга щодо встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХЕРСОНСЬКА ДИТЯЧА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги у порядку визначеному Особливостями) «ДК 021:2015: 33690000-3 Лікарські засоби різні (33696200-7 Реактиви для аналізів крові)», ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-15-009012-a (далі – Закупівля).
ТОВ «РЕАЛ ДІАГНОСТИК» має намір взяти участь у процедурі Закупівлі, але тендерна документація містить вимоги до предмету закупівлі, які порушують принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Додаток 1 До тендерної документації розділ 3 «Підтвердження відповідності необхідним технічні, якісні, кількісні характеристики та інші предмета закупівлі» пункт 9 містить таке посилання: «У разі якщо технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, то потрібно вважати, що таке посилання містить вираз "або еквівалент" та є необхідним, обґрунтованим, зазначеним в т.ч. задля того, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками». Пункт 5 містить вимогу, що «У разі, коли у переліку предмету закупівлі зазначено вказівку на виробника товару чи матеріалу або його складових, торгову марку, комерційне найменування, то учасник має право за власним вибором пропонувати на тендер зазначений товар, або його еквівалент. Якщо учасник пропонує інший товар (аналог або еквівалент) ніж передбачений цією документацію, даний товар за своїми властивостями повинен повністю відповідати товару, що є предметом закупівлі за усіма показниками. Характеристики еквіваленту мають бути не гіршими ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, в підтвердження на кожний наданий еквівалент учасник надає інструкцію в якій буде зазначено хімічний склад живильного середовища/реагенту/реактиву (учасник у випадку пропозиції аналогічного товару повинен надати таблицю із порівняльною характеристикою товару, який визначений у тендерній документації та товару, який пропонується таким учасником).
Але Замовником не встановлені межі можливого відхилення щодо характеристик запропонованого товару, та які саме характеристики будуть вважатися «не гіршими».
В той же час усі технічні вимоги на всі позиції повністю скопійовані Замовником з інструкцій на товари конкретних виробників (копії інструкцій додаються), а саме:
1-4 позиції виробника Astra Biotech GmbH, Німеччина;
5-10, 12, 13, 15, 16 позиції виробника ТОВ «Еквітестлаб», Україна;
11, 14 позиція виробника ТОВ «Лабораторія Гранум», Україна;
17 позиція виробника Монобайнд, Inc., США,
що в свою чергу унеможливлює потенційним учасникам запропонувати до закупівлі товар будь-якого іншого виробника.
1. Наголошуємо, що у кожного виробника є унікальні характеристики товару, наприклад: конкретний склад набору та об’єми реагентів у складі, ці параметри в сукупності не можуть бути однаковими у двох виробників. Тому для забезпечення конкуренції та усунення дискримінації необхідно виключити з технічних вимог на всі позиції конкретні об’єми та концентрації реагентів з «Комплектації» та «Складу набору» товару, або встановити межі відхилення від встановлених вимог таким чином, щоб потенційні учасники могли запропонувати товари як мінімум двох виробників.
2. У відповідності до ст. 23 пункту 4 Закону України Про публічні закупівлі: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"». Вважаємо, що Замовник в тендерній документації належно не обґрунтував вказання торгової марки «EQUI» (виробника ТОВ «Еквітестлаб») в позиціях 5-10, 12, 13, 15, 16, та торгової марки «СпЛ» (виробника ТОВ «Лабораторія Гранум») в позиції 11. Тому необхідно виключити з вказаних позицій конкретну назву торгової марки виробника на товар.
3. По позиції 14 «Ig А, М, G – ІФА» еквівалентних товарів на ринку України не існує. Тому для забезпечення конкуренції та усунення дискримінації необхідно поділити предмет закупівлі та виокремити цю позицію в окремий лот, оскільки потенційні учасники зможуть запропонувати товар виключно одного виробника (ТОВ «Лабораторія Гранум»), що унеможливлює конкуренцію та дискримінує потенційних учасників.
4. По кожній позиції предмету закупівлі, окрім вказаних вище, наявні й інші технічні вимоги, яким повністю в сукупності відповідає товар лише одного виробника.
В Додатку 1 до цієї Скарги ми пропонуємо таку редакцію технічних вимог, щоб їм відповідала продукція мінімум двох виробників.
ТОВ «РЕАЛ ДІАГНОСТИК» як компанія, яка має партнерські відносини з іншими виробниками (або представниками виробників): ПрАТ «НВК «Діапроф-Мед» (Україна), ТОВ «ХЕМА» (Україна), ТОВ «Вітротест Біореагент» (Україна), ТОВ «Альбамед» (уповноважений представник виробника Monlab SL, Іспанія), може запропонувати продукцію, яка відповідає всім необхідним стандартам якості (копії інструкцій та декларацій про відповідність додаються).
Враховуючи вищевикладене, в тендерну документацію необхідно внести зміни та виключити дискримінаційні вимоги щодо технічних характеристик товарів. Пропонуємо викласти технічні вимоги так, як вказано в Додатку 1 до цієї Скарги, таким чином потенційні учасники зможуть запропонувати товар як мінімум двох виробників.
Отже, Замовником встановлено в тендерній документації такі технічні характеристики товару, щоб закупити конкретну продукцію визначених виробників, без будь-якої конкуренції, прозорості та економії. Встановлені в тендерній документації вимоги порушують наші права та законні інтереси, оскільки є дискримінаційними та обмежують нас, як потенційного учасника, в можливості прийняти участь у Закупівлі.
Додаток 1 До тендерної документації розділ 3 «Підтвердження відповідності необхідним технічні, якісні, кількісні характеристики та інші предмета закупівлі» пункт 9 містить таке посилання: «У разі якщо технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, то потрібно вважати, що таке посилання містить вираз "або еквівалент" та є необхідним, обґрунтованим, зазначеним в т.ч. задля того, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками». Пункт 5 містить вимогу, що «У разі, коли у переліку предмету закупівлі зазначено вказівку на виробника товару чи матеріалу або його складових, торгову марку, комерційне найменування, то учасник має право за власним вибором пропонувати на тендер зазначений товар, або його еквівалент. Якщо учасник пропонує інший товар (аналог або еквівалент) ніж передбачений цією документацію, даний товар за своїми властивостями повинен повністю відповідати товару, що є предметом закупівлі за усіма показниками. Характеристики еквіваленту мають бути не гіршими ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, в підтвердження на кожний наданий еквівалент учасник надає інструкцію в якій буде зазначено хімічний склад живильного середовища/реагенту/реактиву (учасник у випадку пропозиції аналогічного товару повинен надати таблицю із порівняльною характеристикою товару, який визначений у тендерній документації та товару, який пропонується таким учасником).
Але Замовником не встановлені межі можливого відхилення щодо характеристик запропонованого товару, та які саме характеристики будуть вважатися «не гіршими».
В той же час усі технічні вимоги на всі позиції повністю скопійовані Замовником з інструкцій на товари конкретних виробників (копії інструкцій додаються), а саме:
1-4 позиції виробника Astra Biotech GmbH, Німеччина;
5-10, 12, 13, 15, 16 позиції виробника ТОВ «Еквітестлаб», Україна;
11, 14 позиція виробника ТОВ «Лабораторія Гранум», Україна;
17 позиція виробника Монобайнд, Inc., США,
що в свою чергу унеможливлює потенційним учасникам запропонувати до закупівлі товар будь-якого іншого виробника.
1. Наголошуємо, що у кожного виробника є унікальні характеристики товару, наприклад: конкретний склад набору та об’єми реагентів у складі, ці параметри в сукупності не можуть бути однаковими у двох виробників. Тому для забезпечення конкуренції та усунення дискримінації необхідно виключити з технічних вимог на всі позиції конкретні об’єми та концентрації реагентів з «Комплектації» та «Складу набору» товару, або встановити межі відхилення від встановлених вимог таким чином, щоб потенційні учасники могли запропонувати товари як мінімум двох виробників.
2. У відповідності до ст. 23 пункту 4 Закону України Про публічні закупівлі: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"». Вважаємо, що Замовник в тендерній документації належно не обґрунтував вказання торгової марки «EQUI» (виробника ТОВ «Еквітестлаб») в позиціях 5-10, 12, 13, 15, 16, та торгової марки «СпЛ» (виробника ТОВ «Лабораторія Гранум») в позиції 11. Тому необхідно виключити з вказаних позицій конкретну назву торгової марки виробника на товар.
3. По позиції 14 «Ig А, М, G – ІФА» еквівалентних товарів на ринку України не існує. Тому для забезпечення конкуренції та усунення дискримінації необхідно поділити предмет закупівлі та виокремити цю позицію в окремий лот, оскільки потенційні учасники зможуть запропонувати товар виключно одного виробника (ТОВ «Лабораторія Гранум»), що унеможливлює конкуренцію та дискримінує потенційних учасників.
4. По кожній позиції предмету закупівлі, окрім вказаних вище, наявні й інші технічні вимоги, яким повністю в сукупності відповідає товар лише одного виробника.
В Додатку 1 до цієї Скарги ми пропонуємо таку редакцію технічних вимог, щоб їм відповідала продукція мінімум двох виробників.
ТОВ «РЕАЛ ДІАГНОСТИК» як компанія, яка має партнерські відносини з іншими виробниками (або представниками виробників): ПрАТ «НВК «Діапроф-Мед» (Україна), ТОВ «ХЕМА» (Україна), ТОВ «Вітротест Біореагент» (Україна), ТОВ «Альбамед» (уповноважений представник виробника Monlab SL, Іспанія), може запропонувати продукцію, яка відповідає всім необхідним стандартам якості (копії інструкцій та декларацій про відповідність додаються).
Враховуючи вищевикладене, в тендерну документацію необхідно внести зміни та виключити дискримінаційні вимоги щодо технічних характеристик товарів. Пропонуємо викласти технічні вимоги так, як вказано в Додатку 1 до цієї Скарги, таким чином потенційні учасники зможуть запропонувати товар як мінімум двох виробників.
Отже, Замовником встановлено в тендерній документації такі технічні характеристики товару, щоб закупити конкретну продукцію визначених виробників, без будь-якої конкуренції, прозорості та економії. Встановлені в тендерній документації вимоги порушують наші права та законні інтереси, оскільки є дискримінаційними та обмежують нас, як потенційного учасника, в можливості прийняти участь у Закупівлі.
Копії декларацій про відповідність на товар, який може запропонувати до закупівлі ТОВ «Реал Діагностик», що підтверджує проходження процедури оцінки відповідності.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "ХЕРСОНСЬКА ДИТЯЧА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації по «ДК 021:2015: 33690000-3 Лікарські засоби різні (33696200-7 Реактиви для аналізів крові)», ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-15-009012-a.
Автор:
39231218, ТОВ "Реал Діагностик"
03186, Україна, м. Київ, м. Київ, вул. Авіаконструктора Антонова, 15-А
Скарга щодо встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХЕРСОНСЬКА ДИТЯЧА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги у порядку визначеному Особливостями) «ДК 021:2015: 33690000-3 Лікарські засоби різні (33696200-7 Реактиви для аналізів крові)», ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-15-009012-a (далі – Закупівля).
ТОВ «РЕАЛ ДІАГНОСТИК» було подано скаргу щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації, ідентифікатор UA-2025-05-15-009012-a.b1. Рішенням №8660-р/пк-пз від 30.05.2025 АМКУ (далі – Рішення) дана скарга була задоволена та зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації.
23.06.25р. Протоколом № 59 Замовник вніс зміни до тендерної документації, проте насправді фактично Рішення АМКУ не було виконано, оскільки Замовник не взяв до уваги мотивувальну частину рішення та не вніс необхідних змін, що стосується встановлених в тендерній документації дискримінаційних вимог, і як наслідок – виконання Змовником Рішення АМКУ є лише формальним.
1. В своєму Рішенні АМКУ встановив, що:
- Замовником не надано порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників. Разом з тим, наданими Замовником документами не підтверджено наявності щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам Документації за технічними характеристиками.
- Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених технічних вимог Документації у вказаній редакції, а також не спростував інформацію, наведену Скаржником у Скарзі. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
- Крім того, Документація Замовника не містить визначення терміну "не гіршими", що дає можливість Замовнику тлумачити дане положення, застосовуючи суб’єктивні критерії оцінки на власний розсуд, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника з незалежних від нього підстав, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Оприлюднені Замовником файли «ДОДАТОК 1 УЧАСНИКАМ нова редакція.docx» та «ДОДАТОК 3 – МТВ нова редакція.docx» на виконання Рішення АМКУ так і не містять межі можливого відхилення щодо характеристик запропонованого товару, та які саме характеристики будуть вважатися «не гіршими», і Технічні вимоги Замовника Технічної специфікації сформовані таким чином, що в сукупності за всіма технічними характеристиками їм відповідає продукція лише одного виробника:
1.1. Пункт 2 Технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації (файл «ДОДАТОК 3 - МТВ нова редакція.docx»)) містить вимогу «Межі валідації - не гірше 1-0-100 пмоль/л». Межі можливого відхилення «не гірше» щодо характеристик запропонованого еквівалентного товару не визначені.
1.2. Пункти 5 – 10, 12, 13, 15 та 16 Технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації (файл «ДОДАТОК 3 - МТВ нова редакція.docx»)) в Технічних вимогах замовника містять конкретний склад набору, конкретні об’єми реагентів у складі набору, торгові марки розчинів, тощо.
Ці технічні характеристики в сукупності не можуть бути однаковими у двох виробників, що в свою чергу унеможливлює потенційним учасникам запропонувати Замовнику до закупівлі товар будь-якого іншого виробника, ніж ТОВ «Еквітестлаб», Україна. Вказані вище позиції товару Технічної специфікації саме з такими конкретними технічними характеристиками виробляються лише одним виробником – ТОВ «Еквітестлаб», Україна (інструкції з використання для підтвердження даного твердження додаються). Межі можливого відхилення «не гірше» щодо характеристик запропонованого еквівалентного товару не визначені.
Замовник видалив в технічній специфікації торгову марку «EQUI» вищевказаного виробника, але в Оголошенні про Закупівлю залишив всі посилання на торгові марки відповідних виробників. Пункт 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі від 11.06.2020 № 1082 встановлює, що у разі, якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Отже, Замовник не вніс необхідні зміни до Оголошення.
Для забезпечення конкуренції та усунення дискримінації необхідно виключити з технічних вимог конкретні об’єми та концентрації реагентів з «Комплектації» та «Складу набору» товару, або встановити межі відхилення від встановлених вимог таким чином, щоб потенційні учасники могли запропонувати товари як мінімум двох різних виробників та які відповідно будуть в відповідати всім в сукупності технічним вимогам тендерної документації Замовника.
Отже, фактично Замовником не було виконано рішення АМКУ.
Тобто, на підставі зазначеного вище, Замовником фактично не внесено відповідних змін до тендерної документації, якими було б усунуто вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
2. Як нами і було вказано в попередній скарзі (ідентифікатор UA-2025-05-15-009012-a.b1), по позиції 14 Технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації (файл «ДОДАТОК 3 - МТВ нова редакція.docx»)) еквівалентних товарів іншого виробника, ніж ТОВ «Лабораторія Гранум» - на ринку України не існує. Тому потенційні учасники зможуть запропонувати товар виключно одного виробника ТОВ «Лабораторія Гранум» (інструкція з використання для підтвердження даного твердження додається), що унеможливлює конкуренцію та дискримінує потенційних учасників.
Замовник вніс зміни до технічної специфікації по цій позиції Товару та вказав наступні технічні вимоги до нього: «Набори реагентів для визначення Ig А – 3 паков, Ig М – 3 паков, Ig G - 2 паков. Кількість визначень кожного – по 96». Наголошуємо, що тільки тест-система одного виробника ТОВ «Лабораторія Гранум» може бути запропонована по вказаній позиції. Тест-системи інших виробників існують тільки окремими позиціями, тобто окремо «Тест-система для визначення вмісту загального імуноглобуліну A», окремо «Тест-система для визначення вмісту загального імуноглобуліну M» та окремо «Тест-система для визначення вмісту загального імуноглобуліну G» (інструкції з використання для підтвердження даного твердження додаються).
Отже, Замовник на виконання Рішення АМКУ повинен був виокремити цю позицію в окремий лот або вказати в технічній специфікації замість однієї номенклатурної позиції «Ig А, М, G – ІФА» - ТРИ окремих номенклатурних позиції: «Ig А-ІФА», «Ig М-ІФА» та «Ig G–ІФА»
Відповідно, фактично Замовником не було виконано рішення АМКУ.
Нагадаємо, що за частиною 5 статті 164-14 КУпАП за невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, на керівника підприємства/організації/установи може бути накладено штраф в розмірі 2 000 – 5 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34 000 – 85 000 грн) протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Враховуючи вищевикладене, в тендерну документацію (із внесеними змінами від 23.06.25р. Протоколом № 59) необхідно внести зміни та виключити дискримінаційні вимоги щодо технічних характеристик товарів, оскільки Замовником встановлено в тендерній документації такі технічні характеристики товару, щоб закупити конкретну продукцію визначених виробників, без будь-якої конкуренції, прозорості та економії. Встановлені в тендерній документації вимоги порушують наші права та законні інтереси, оскільки є дискримінаційними та обмежують нас, як потенційного учасника, в можливості прийняти участь у Закупівлі.
БІЛЬШ ДОКЛАДНО ВИКЛАДЕНО В ДОКУМЕНТІ ДО СКАРГИ "Скарга №2 UA-2025-05-15-009012-a"
1.1. Пункт 2 Технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації (файл «ДОДАТОК 3 - МТВ нова редакція.docx»)) містить вимогу «Межі валідації - не гірше 1-0-100 пмоль/л». Межі можливого відхилення «не гірше» щодо характеристик запропонованого еквівалентного товару не визначені.
1.2. Пункти 5 – 10, 12, 13, 15 та 16 Технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації (файл «ДОДАТОК 3 - МТВ нова редакція.docx»)) в Технічних вимогах замовника містять конкретний склад набору, конкретні об’єми реагентів у складі набору, торгові марки розчинів, тощо.
Ці технічні характеристики в сукупності не можуть бути однаковими у двох виробників, що в свою чергу унеможливлює потенційним учасникам запропонувати Замовнику до закупівлі товар будь-якого іншого виробника, ніж ТОВ «Еквітестлаб», Україна. Вказані вище позиції товару Технічної специфікації саме з такими конкретними технічними характеристиками виробляються лише одним виробником – ТОВ «Еквітестлаб», Україна (інструкції з використання для підтвердження даного твердження додаються). Межі можливого відхилення «не гірше» щодо характеристик запропонованого еквівалентного товару не визначені.
Замовник видалив в технічній специфікації торгову марку «EQUI» вищевказаного виробника, але в Оголошенні про Закупівлю залишив всі посилання на торгові марки відповідних виробників. Пункт 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі від 11.06.2020 № 1082 встановлює, що у разі, якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Отже, Замовник не вніс необхідні зміни до Оголошення.
Для забезпечення конкуренції та усунення дискримінації необхідно виключити з технічних вимог конкретні об’єми та концентрації реагентів з «Комплектації» та «Складу набору» товару, або встановити межі відхилення від встановлених вимог таким чином, щоб потенційні учасники могли запропонувати товари як мінімум двох різних виробників та які відповідно будуть в відповідати всім в сукупності технічним вимогам тендерної документації Замовника.
2. Як нами і було вказано в попередній скарзі (ідентифікатор UA-2025-05-15-009012-a.b1), по позиції 14 Технічної специфікації (Додаток 3 до тендерної документації) еквівалентних товарів іншого виробника, ніж ТОВ «Лабораторія Гранум» - на ринку України не існує. Тому потенційні учасники зможуть запропонувати товар виключно одного виробника ТОВ «Лабораторія Гранум» (інструкція з використання для підтвердження даного твердження додається), що унеможливлює конкуренцію та дискримінує потенційних учасників.
Замовник вніс зміни до технічної специфікації по цій позиції Товару та вказав наступні технічні вимоги до нього: «Набори реагентів для визначення Ig А – 3 паков, Ig М – 3 паков, Ig G - 2 паков. Кількість визначень кожного – по 96». Наголошуємо, що тільки тест-система одного виробника ТОВ «Лабораторія Гранум» може бути запропонована по вказаній позиції.
Тест-системи інших виробників існують тільки окремими позиціями, тобто окремо «Тест-система для визначення вмісту загального імуноглобуліну A», окремо «Тест-система для визначення вмісту загального імуноглобуліну M» та окремо «Тест-система для визначення вмісту загального імуноглобуліну G» (інструкції з використання для підтвердження даного твердження додаються).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "ХЕРСОНСЬКА ДИТЯЧА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ внести зміни до Оголошення та тендерної документації зі змінами по предмету закупівлі «ДК 021:2015: 33690000-3 Лікарські засоби різні (33696200-7 Реактиви для аналізів крові)», ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-15-009012-a.
Автор:
39231218, ТОВ "Реал Діагностик"
03186, Україна, м. Київ, м. Київ, вул. Авіаконструктора Антонова, 15-А