Закупівля Послуги технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів у житлових будинках Дарницького району м. Києва від Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дарницького району м. Києва».
Послуги з технічного обслуговування димових каналів
Код ДК 021:2015
90915000-4 -
Послуги з чищення печей і димарів
Кількість
685
Одиниця виміру
Одиниця
Адреса постачання
Україна, м. Київ, Дарницький район, житлові будинки
Дата постачання по
31.12.2025 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Умови оплати – відстрочка платежу. Замовник зобов’язується оплатити 100% вартості наданих послуг, протягом 30 календарних днів з дати підписання Сторонами Акту наданих послуг за умови наявності необхідних коштів на рахунку Замовника.
1. Інформацію про наявність матеріально-технічної бази, техніки і інструментів необхідних для надання послуг, а саме:
1.1. Довідка за Формою 1 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для надання послуг за предметом закупівлі із зазначенням права користування (власність, оренда, суборенда).
Форма 1
№ Найменування обладнання Строк експлуатації,роки Стан обладнання Власне /орендоване
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
2.1. Довідка за Формою 2, в якій зазначається перелік достатньої кількості кваліфікованих працівників, які мають кваліфікацію пічник або чистильник димоходів, лежаків та топок або контролер пічного господарства.
Форма 2
№ Прізвище, ім’я та по-батькові Посада Кваліфікація Вік Досвід роботи на посаді
2.2. Копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та працівниками зазначеними у довідці складеної відповідно до
п.п 2.1 п. 2 цього Додатку, а саме: копії наказів про прийняття на роботу або копії трудових книжок таких працівників або цивільно-правовий договір.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
3.1.Довідка Учасника за Формою 3, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного Договору*.
Форма 3
№ Назва контрагента Предмет договору Номер, дата укладання, сума та строк дії договору Обсяг фактично наданих послуг/виконаних робіт Адреса та контактні телефони контрагента
*Аналогічним Договором вважається Договір, що виконаний у будь який період за 2020 – 2024 роки, предметом якого є надання послуг з технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів в житлових будинках.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
14.05.2025 17:07
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Відповідно до пункту 11 «Технічних вимог, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі» (надалі – Технічні вимоги), що є складовою частиною Технічного завдання, розміщеному в Додатку № 4 до тендерної документації (а також відповідно до пункту 19 додатку 7 до ТД), зазначено:
11. Для технічного обслуговування димових і вентиляційних каналів Учасник повинен надати оригінал або завірену належним чином копію висновку Держенергонагляду щодо відповідності суб’єкта господарювання вимогам з забезпечення належного виконання робіт з технічного обслуговування димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків, форма якого наведена у додатку 16 до «Правил технічної експлуатації систем газопостачання» затверджених наказом Міністерства енергетики України від 21.10.2024 № 402.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною для ТОВ «ЗАУБЕР».
По-перше. Невідповідність вимог.
ТОВ «ЗАУБЕР» працює на ринку надання послуг з технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів житлових будинків та інших об’єктів господарювання з 2020 року та активно бере участь у процедурах закупівель, а також має досвід успішного виконання аналогічних договорів за результатами процедур закупівель/спрощених закупівель, зокрема, але не виключно, із Керуючими компаніями з обслуговування житлового фонду Дніпровського, Шевченківського, Голосіївського та Дарницького районів.
Згідно пункту 1 Технічних вимог зазначено:
Технічне обслуговування димових і вентиляційних каналів повинно виконуватись на підставі Правил, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 № 285 «Про затвердження Правил безпеки систем газопостачання», та інших відповідних нормативних документів.
Згідно п.6.1 Розділу V Правил безпеки систем газопостачання, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 285 від 15.05.2015 року, перевірка і прочищення димових та вентиляційних каналів повинні виконуватися спеціалізованою організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.
Відповідно до Правил безпеки систем газопостачання Замовником в пункті 10 Технічних вимог зазначено:
10. Для технічного обслуговування димових і вентиляційних каналів Учасник повинен надати оригінал або завірену належним чином копію чинної на дату подання тендерної пропозиції декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, в якій підтверджено відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки, зокрема:
- Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
- Обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів, та надати копію декларації в складі тендерної пропозиції.
В своїй діяльності ТОВ «ЗАУБЕР» керується нормами чинного законодавства та відповідно здійснює її на підставі наступних документів дозвільного характеру:
1) Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, під час виконання робіт підвищеної небезпеки (Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та Обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів). Декларація зареєстрована у територіальному органі Держпраці 21.10.2020 року № 32-20-5393. Термін дії Декларації – безстрокова (Доказ №1).
2) Дозволу № 88.21.32 від 22.02.2021 року, що виданий Головним управлінням Держпраці у Київській області на виконання робіт: Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах; Спорудження магістральних газопроводів, нафтопроводів і продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів тощо), систем газопостачання природного та зрідженого газу (http://dozvil.ndiop.kiev.ua/dozvil/get/?id=149209) (Доказ №2).
Але, незважаючи на те, що згідно Технічних вимог (Додаток 4 до ТД, пункт 1) послуги, що є предметом даної закупівлі повинні виконуватись на підставі Наказу №285 від 15.05.2015 «Про затвердження Правил безпеки систем газопостачання», вже в 11 пункті цих же Технічних вимог (а також відповідно до пункту 19 додатку 7 до ТД) Замовник вимагає надати оригінал/копію Висновку Держенергонагляду, отримання якого не передбачено даним Наказом №285 від 15.05.2015.
По-друге. Неможливість отримати висновок до кінцевого строку подання пропозицій.
Даний Висновок Держенергонагляду, який Замовник вимагає надати для відповідності Технічним вимогам, неможливо отримати до кінцевого строку подання тендерних пропозицій даної закупівлі.
Згідно пункту 6 розділу 7 частини V «Правил технічної експлуатації систем газопостачання», затверджених наказом Міністерства енергетики України від 21.10.2024 № 402 (на які посилається Замовник) зазначено:
Рішення про видачу висновку відповідності чи повідомлення суб’єкта господарювання про відмову в його видачі приймається протягом тридцяти календарних днів з дня отримання Держенергонаглядом, документів, зазначених у пункті 2 цієї глави.
Отже, жоден учасник, який матиме бажання взяти участь в даній закупівлі, не зможе отримати даний висновок з моменту оголошення закупівлі (16 травня 2025 року) до кінцевого строку подання тендерних пропозицій (до 22 травня 2025 року). Таким чином, тільки учасники, які оформили такий Висновок відповідності заздалегідь, зможуть взяти участь у даній процедурі закупівлі, що є дискримінаційною вимогою до інших учасників, зокрема Скаржника.
По-третє. Правова колізія, згідно якої документи, які вимагаються для отримання висновку на даний момент не передбачені чинним законодавством.
Згідно пункту 2 розділу 7 частини V «Правил технічної експлуатації систем газопостачання» затверджених наказом Міністерства енергетики України від 21.10.2024 № 402 зазначено:
Для одержання висновку відповідності суб’єкт господарювання подає особисто (надсилає поштовим відправленням, в електронній формі, у тому числі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у випадках, передбачених законодавством, через центр надання адміністративних послуг) до Держенергонагляду, заяву на отримання висновку відповідності суб’єкта господарювання вимогам з забезпечення належного виконання робіт з технічного обслуговування димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків, форма якої наведена у додатку 17 до цих Правил (далі — заява), до якої додається належним чином завірена копія дійсного атестата відповідності КСЗІ ІКС, отриманого суб’єктом господарювання за результатами державної експертизи, в порядку встановленому законодавством, який засвідчує, що зазначена КСЗІ ІКС забезпечення автоматизації, керування та моніторингу перевірки та прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків належить суб’єкту господарювання і відповідає вимогам нормативно-правових актів з питань щодо технічного захисту інформації, і зареєстрована в Адміністрації Держспецзв’язку.
Порядок проведення експертизи ІКС затверджений наказом Адміністрації державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93 (далі – наказ Спецзв’язок України №93 від 16.05.2007).
Але 20.04.2025 року набув чинності Закон України №4336-IX від 27.03.2025 «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об'єктів критичної інформаційної інфраструктури» (надалі – ЗУ №4336-IX), яким вже не передбачено поняття атестату відповідності та експертного висновку.
Але без наявності атестату відповідності та експертного висновку ІКС Державна інспекція енергетичного нагляду України не видає висновок щодо відповідності суб’єкта господарювання вимогам з забезпечення належного виконання робіт з технічного обслуговування димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків (Доказ №5).
А це означає, що Висновок Держенергонагляду, що вимагається відповідно до пункту 11 Технічних вимог, на сьогодні неможливо отримати фізично.
По-четверте. Штучна монополія, що склалась на ринку.
Згідно пункту 10 розділу 7 частини V «Правил технічної експлуатації систем газопостачання» затверджених наказом Міністерства енергетики України від 21.10.2024 № 402 «Держенергонагляд оприлюднює інформацію про видачу, відмову та анулювання висновків відповідності на своєму офіційному вебсайті».
Розглянувши інформацію, що розміщена на офіційній сторінці Державної інспекції енергетичного нагляду України (https://sies.gov.ua/rynok-pryrodnoho-hazu/informatsiia-pro-vydachu-vidmovu-ta-anuliuvannia-vysnovkiv-vidpovidnosti), а саме сторінку «Інформація про видачу, відмову та анулювання висновків Держенергонагляду щодо відповідності суб’єкта господарювання вимогам з забезпечення належного виконання робіт з технічного обслуговування димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків» можна побачити, що на момент подання даної скарги зазначено про видачу тільки одного такого висновку на всю Україну – Висновок №1 від 10.03.2025 року, виданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Спеціалізована організація «СПЕЦГАЗ» (ЄДРПОУ 43124566) (Доказ №4).
Згідно відкритих джерел, а саме документів пропозиції ТОВ «СО «СПЕЦГАЗ» до закупівлі «Технічне обслуговування вентиляційних каналів», оголошеної КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Святошинського району міста Києва» (посилання на закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-10-012839-a), учасник завантажив архівний документ «14. Інформація про право підписання договору про закупівлю.zip», у складі якого міститься файл «7. Висновок_Спецгаз_250416_151013.pdf» (Доказ №3).
Даним висновком Держенергонагляду №1 від 10.03.2025 року підтверджується, що «Суб’єкт господарювання має у власності інформаційно-комунікаційну систему, яка має забезпечувати автоматизацію керування, моніторингу перевірки та прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків, на яку побудована комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Атестат відповідності комплексної системи захисту інформації зареєстрований в Адміністрації Держспецзв’язку від «21» лютого 2025 року за № 2333В».
Тобто на даний момент ТОВ «СО «СПЕЦГАЗ» в результаті отримання атестату відповідності та експертного висновку до нього за випадковим збігом обставин прямо в перший день набуття чинності Наказу Міністерства енергетики України від 21.10.2024 № 402 «Про затвердження Правил технічної експлуатації систем газопостачання» є штучним монополістом на ринку виконання робіт з технічного обслуговування димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об’єктів, житлових та громадських будинків, інформація про що відкрито оприлюднена на офіційному вебсайті Держенергонагляду.
А з урахуванням набуття чинності Закону України №4336-IX від 27.03.2025 «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об'єктів критичної інформаційної інфраструктури» жодна інша організація отримати атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (необхідний для подання в Держенергонагляд для отримання Висновку) не зможе, оскільки тепер отримання такого документу не передбачено законодавством, а передбачений повідомний (декларативний) принцип щодо прийняття власником або розпорядником системи рішення про здійснення авторизації з безпеки.
Адже згідно змін, що застосовані до статті 8 (абзац 4) Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах, що набули чинності 20.04.2025 року після набуття чинності Закону України №4336-IX від 27.03.2025 «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об'єктів критичної інформаційної інфраструктури», зокрема зазначено:
Складовою такого порядку авторизації з безпеки має бути встановлення повідомного (декларативного) принципу щодо прийняття власником або розпорядником системи, об’єкта критичної інформаційної інфраструктури (крім тих, в яких обробляється інформація, що становить державну таємницю) рішення про здійснення авторизації з безпеки з урахуванням відповідних профілів безпеки, а також строки та порядок підтвердження дотримання вимог відповідно до базового, цільового та галузевого (за наявності) профілів безпеки протягом життєвого циклу відповідної системи, об’єкта критичної інформаційної інфраструктури.
З урахуванням такої штучної монополії, що склалась на ринку, дана закупівля за своєю сутністю не буде закупівлею у розумінні Закону. Фактично Замовник, оголосивши процедуру «відкриті торги з особливостями» і при цьому додавши до тендерної документації вимогу наявності Висновку відповідності Держенергонагляду, що офіційно наявний тільки у одного учасника ринку, підриває довіру до самого інституту публічних закупівель.
Нехтуючи всіма принципами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник дає можливість конкретному єдиному Учаснику стати переможцем закупівлі за повною ціною очікуваної вартості закупівлі, при цьому імітуючи процедуру проведення відкритих торгів. Таким чином, можна констатувати своє власне розуміння Замовником добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням тощо.
Згідно пункту 3 частини 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зазначено, зокрема: «Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону», а саме: «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників».
Виходячи з усіх вищенаведених доводів, ТОВ «ЗАУБЕР» вважає, що вимоги пункту 11 Технічних вимог, що є складовою частиною Технічного завдання, розміщеному в Додатку № 4 до тендерної документації (продубльовано пунктом 19 додатку 7 до ТД), є дискримінаційними та такими, що порушують основні принципи публічних закупівель.
Враховуючи вищевикладене, маємо тверду впевненість, що такі вимоги штучно обмежують конкуренцію та були включені до складу тендерної документації з метою надання конкурентної переваги окремому учаснику, та перешкоджають Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками.
1. Згідно оголошення про проведення даної закупівлі; пункту 4.3. Розділу І тендерної документації та форми тендерної пропозиції (Додаток 3 до ТД) зазначено обслуговування:
56836 одиниця вентиляційних каналів в житлових будинках з газовими плитами,
685 одиниця для вентканалів в житлових будинках з газовими колонками,
685 одиниця для димових каналів,
ВСЬОГО - 58 206 одиниць
Згідно Технічного завдання (Додаток 4 до ТД) та Додатку 1 до проекту Договору (Додаток 5 до ТД) зазначено обслуговування іншої кількості каналів, а саме:
57513 - загальна кількість вентиляційних каналів в житлових будинках з газовими плитами, та вентканалів в житлових будинках з газовими колонками,
677 одиниця для димових каналів,
ВСЬОГО – 58 190 одиниць
Не зрозуміло, обслуговування якої саме кількості димових та вентиляційних каналів має відбуватись згідно вимог Замовника.
2. Також згідно пункту 3 Технічних вимог (Додаток 4 до ТД) зазначено:
З метою забезпечення безпеки газопостачання житлового фонду, громадських будівель району та надання якісних житлово-комунальних послуг мешканцям будинків, з технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів де встановлені газові прилади, періодичній перевірці і прочищенню підлягають:
- будинки з газовими та електричними плитами (обхід, перевірка наявності тяги у вентиляційних каналах) - 1 раз на рік;
- будинки з газовими колонками (обхід, перевірка наявності тяги у димових та вентиляційних каналах. Димові канали підлягають перевірці і прочищенню одночасно з вентиляційними) - 2 рази на рік;
- димові і вентиляційні канали - за необхідністю (заявки мешканців).
Але згідно форми тендерної пропозиції (Додаток 3 до ТД) зазначено, що періодичність обслуговування для «Послуги з технічного обслуговування димових каналів» - 1 (очевидно мається на увазі – 1 раз на рік), а також, що Учасник не повинен відступати від даної форми.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації з метою усунення розбіжностей у вимогах тендерної документації.
Згідно п. 7 Технічних вимог (Додаток 4 до ТД) зазначено, зокрема:
В разі аварійного припинення газопостачання квартир, Учасник протягом доби проводить обстеження димових та вентиляційних каналів та надає акти повторної перевірки. Для оперативного і безпечного відновлення газопостачання, за письмовим зверненням замовника, Учасник повинен виконати технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання. Для виконання технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання Учасник повинен мати чинний дозвіл на технічне обслуговування систем газопостачання та надати його в складі тендерної пропозиції. Повторна перевірка димовентканалів та обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання виконується Учасником без додаткової оплати до повного відновлення газопостачання всіх квартир будинку.
По-перше, не зрозуміло, який саме дозвіл учасник повинен подати у складі своєї тендерної пропозиції, адже у «Переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу (Група А)», визначеному у Додатку 2 Постанови КМУ №1107 у діючій редакції від 24.12.2022 такий вид робіт для отримання Дозволу на технічне обслуговування систем газопостачання не передбачено, тобто отримання такого Дозволу через територіальні органи Держпраці є неможливим.
На даний момент з дозвільних документів зі схожими вимогами можна отримати лише декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на: «Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме: Системи газопостачання природним і зрідженим газом суб’єктів господарювання, а також газовикористовуюче обладнання потужністю понад 0,1 МВт. (п. 4. група Б додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки).
Але предмет закупівлі, а саме «Послуги технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів у житлових будинках Дарницького району м. Києва», не є складовою технічного обслуговування систем газопостачання, також обслуговування димових та вентиляційних каналів не зазначено у виключному переліку Наказу Міністерства енергетики та захисту довкілля № 342 від 27.05.2020 «Про затвердження Переліку видів робіт, які входять до технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання в житлових будинках».
ТОВ «ЗАУБЕР» вважає, що вимоги пункту 7 Технічних вимог (Додатку № 4 до ТД), є дискримінаційними та такими, що порушують основні принципи публічних закупівель. Такі вимоги штучно обмежують конкуренцію та були включені до складу тендерної документації з метою надання конкурентної переваги окремому учаснику/учасникам, та перешкоджають Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками.
Абсолютно ідентична вимога вже виставлялась Замовником в закупівлі даних послуг у 2023 році UA-2023-02-02-017209-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-02-017209-a) «Послуги з технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів», була оскаржена ТОВ «ЗАУБЕР» та за результатами розгляду скарги згідно Рішення 1795-р/пк-пз від 15.02.2023 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель була визнана дискримінаційною. А дії Замовника в частині встановлення у Документації даної вимоги - такими, що порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Послуги технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів у житлових будинках Дарницького району м. Києва
Звернення:
За тендером : Послуги технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів у житлових будинках Дарницького району м. Києва
Тема:
щодо технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання
Зміст:
Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання - це технічне обслуговування газових мереж та обладнання від запірного пристрою на вводі в будинок до точки приєднання житлового (нежитлового) приміщення, а саме до запірних пристроїв, включно перед місцями підключення газовими приладами (пристроями), газоспоживаючим обладнанням, теплових агрегатів. Схематичне зображення внутрішньобудинкових систем газопостачання у багатоквартирному будинку наведено у додатку 1 до Порядку технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання у багатоквартирному будинку затвердженого НАКАЗом МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ від 29.09.2023 № 292.
Перелік видів робіт, які входять до технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання в житлових будинках, затверджений наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 27 травня 2020 року № 342, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 липня 2020 року за № 704/34987.
В даний перелік не входять послуги з технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів, на які оголошено торги.
Враховуючи вищезазначене, вилучіть інформацію щодо технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання та вимогу надання дозвільного документу на це обслуговування.
Дата оприлюднення звернення:
16.05.2025 10:44
Доброго дня! Дякуємо за звернення. В тендерну документацію буде внесено зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
19.05.2025 10:32
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
3 341 909.37
грн.
Період подання пропозицій
до
26.05.2025 00:00
Замовник:
Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дарницького району м. Києва»