Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 23 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.05.2025 № 8/ВТ, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЖЕБП «Наше місто 21» (далі – ТОВ «ЖЕБП «Наше місто 21»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 22.05.2025 № 9/ВТ, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 22.05.2025, договір про закупівлю від 29.05.2025 № 21-2025, пояснення та документи Замовника, отримані 10.06.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатка 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД Замовником визначено, що на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном
Учасником ТОВ «ЖЕБП «Наше місто 21» на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази у складі тендерної пропозиції надано довідку від 21.05.2025 № 01-02/33/1 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази необхідної для надання послуг, в якій міститься інформація про наявність у нього, зокрема: трактор колісний Т-150К; екскаватор ATLAS- 1304LC; ЗИЛ 133ГЯ вантажний-спеціальний Автокран 10-20Т-07; ГАЗ 3307 спеціалізований вантажний автопідйомник переобладнаний; ГАЗ 2705 вантажний фургон малотоннажний-в; КАМАЗ 5410 вантажний-спеціалізований самоскид, які перебувають в оренді, а також: стропи, перфоратор, молоток відбійний, зварювальний апарат, які є власністю учасника.
Проте учасником ТОВ «ЖЕБП «Наше місто 21»» у складі тендерної пропозиції на підтвердження інформації зазначеної в довідці від 21.05.2025 № 01-02/33/1, зокрема: на трактор колісний Т-150К; екскаватор ATLAS- 1304LC; ЗИЛ 133ГЯ вантажний-спеціальний Автокран 10-20Т-074 ГАЗ 3307 спеціалізований вантажний автопідйомник переобладнаний; ГАЗ 2705 вантажний фургон малотоннажний-в; КАМАЗ 5410 вантажний-спеціалізований самоскид надано договори позички транспортного засобу від 04.01.2022 № 4, від 01.06.2022 № 12, від 01.06.2022 № 7, від 02.01.2023 № 17, від 01.06.2022 № 6 та від 01.06.2022 № 8, які є нечинними на дату подання тендерної пропозиції учасником (21.05.2025), а також не надано документи, що підтверджують право власності на стропи, перфоратор, молоток відбійний, зварювальний апарат, чим недотримано вимоги 1.1 пункту 1 Додатка 1 до ТД.
Також відповідно до підпункту 1.2. пункту 1 Додатка 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД Замовником визначено, що на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у складі тендерної пропозиції повинен надати: довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1.
До довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ).
Учасником ТОВ «ЖЕБП «Наше місто 21» на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у складі тендерної пропозиції надано довідку від 21.05.2025 № 01-02/33/2, в якій повідомляє про наявність у нього чотирнадцяти працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема: тракториста Деордієнка Анатолія Івановича.
Також учасником ТОВ «ЖЕБП «Наше місто 21» у складі тендерної пропозиції на підтвердження можливості використання праці працівників, які зазначені в довідці від 21.05.2025 № 01-02/33/2 надано копії наказів про прийняття на роботу та копії трудових книжок.
Проте учасником ТОВ «ЖЕБП «Наше місто 21»» у складі тендерної пропозиції на тракториста Деордієнка Анатолія Івановича не надано документи, що підтверджують можливість використання праці зазначеного працівника учасником, чим недотримано вимоги 1.2 пункту 1 Додатка 1 до ТД.
Також у пункті 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником зазначено, що учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог, зокрема: тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Відповідно до підпункту 4.5. пункту 4 Додатка 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД Замовником визначено, перелік інших документів та/або інформації, зокрема: кваліфікований електронний підпис (КЕП), накладений на тендерну пропозицію відповідно до пункту 1 Розділу 3 тендерної документації.
Водночас, відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до пункту 44 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» удосконалений електронний підпис – електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Учасник ТОВ «ЖЕБП «Наше місто 21» подав свою тендерну пропозицію з накладенням електронного підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений» та тип підпису «удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника електронного підпису, який не є кваліфікованим, що не відповідає вимогам пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та підпункту 4.5. пункту 4 Додатка 1 до ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЖЕБП «Наше місто 21» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 22.05.2025 № 9/ВТ, оприлюднений в електронній системі закупівель 22.05.2025), проте невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ЖЕБП «Наше місто 21»» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідності в інформації та/або документах учасника ТОВ «ЖЕБП «Наше місто 21»» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості зазначеному учаснику виправити вищезазначені невідповідності.
На запит Південного офісу Держаудитслужби щодо вищевказаної невідповідності Замовник надав пояснення, яке не спростовує факту встановленої невідповідності.