Обгрунтування використання процедури
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає правові та економічні
засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави,
територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Пунктом 37 розділу X Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного
стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості
здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом,
визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників
від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 затверджено
«Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників,
передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму
воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі -
Особливості).
Абзацом 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей встановлено, що придбання
замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить
або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або
перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень,
може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих
торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи
послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом
господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути
документально підтверджена замовником.
В даному випадку відсутність конкуренції з технічних причин, що підтверджується
наступним.
Відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління
багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води,
централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та управління
побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з
постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових,
садибних, садових, дачних будинках регулюються Законом України «Про житловокомунальні послуги».
Обсяг наданих послуг з поводження з побутовими відходами вимірюється у
кілограмах, тоннах, метрах кубічних або інших одиницях, визначених правилами надання
відповідної комунальної послуги, що затверджуються уповноваженим законом органом.
Одиниця виміру обсягу наданих послуг з поводження з побутовими відходами
встановлюється органом місцевого самоврядування (частина друга статті 25 Закону України
«Про житлово-комунальні послуги»).
Згідно з частиною четвертою статті 25 Закону України «Про житлово-комунальні
послуги» послуга з управління побутовими відходами надається згідно з умовами договору,
що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, Законом України
"Про управління відходами" та вимогами правил надання послуг з управління побутовими
відходами, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Правові, організаційні, економічні засади діяльності щодо запобігання утворенню,
зменшення обсягів утворення відходів, зниження негативних наслідків від діяльності з
управління відходами, сприяння підготовці відходів до повторного використання,
рециклінгу і відновленню з метою запобігання їх негативному впливу на здоров’я
людей та навколишнє природне середовище визначає Закон України «Про управління
відходами».
Статтею 14 Закону України «Про управління відходами» визначено, що суб’єктами у
сфері управління відходами є громадяни України, іноземці та особи без громадянства,
суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, діяльність яких призводить до
утворення відходів, а також суб’єкти господарювання у сфері управління відходами.
Відповідно до пунктів 3 та 13 частини другої статті 26 Закону України «Про
управління відходами» до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських
рад у сфері управління відходами належить: визначення у встановленому порядку суб’єктів
господарювання, які здійснюють збирання, перевезення, відновлення та видалення
побутових відходів, встановлення тарифів на послугу з управління побутовими відходами, а
також тарифів на збирання, перевезення, відновлення, видалення побутових відходів окремо
за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні).
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 затверджено Правила
надання послуги з управління побутовими відходами та типових договорів про надання
послуги з управління побутовими відходами (далі – Правила).
Відповідно до абзаців другого, третього пункту 2 Правил виконавець послуги - суб’єкт
господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у
встановленому законодавством порядку, або адміністратор послуги; адміністратор послуги -
виключно комунальне підприємство, яке визначається органом місцевого самоврядування
для провадження діяльності з адміністрування послуги з управління побутовими відходами.
Пунктом 6 Правил визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють операції із
збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого
самоврядування на конкурсних засадах відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів
України порядку згідно з частиною третьою статті 33 Закону України “Про управління
відходами”. Виконавчий орган місцевої ради на конкурсних засадах може визначити
декількох суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність із збирання та
перевезення побутових відходів, на території територіальної громади за територіальним
принципом та/або за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні,
небезпечні).
Послуги надаються споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно
до типових договорів про надання послуги з управління побутовими відходами відповідно
до статей 13 і 14 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” (пункт 24 Правил).
Відповідно до рішення виконавчого комітету Березнівської міської ради Рівненського
$`0@BE0|RYWSWp?¤?¤?¤?®?°
району Рівненської області від 11.08.2022 № 206 «Про введення в дію рішення конкурсної
комісії на визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території
Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області» КОМУНАЛЬНЕ
ПІДПРИЄМСТВО «БЕРЕЗНЕКОМУНСЕРВІС» БЕРЕЗНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ визначено переможцем конкурсу з
вивезення побутових відходів на території Березнівської міської ради Рівненського району
Рівненської області строком на 5 років.
Таким чином, КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «БЕРЕЗНЕКОМУНСЕРВІС»
БЕРЕЗНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ є
виконавцем послуг з поводження з побутовими відходами, де знаходяться структурні
підрозділи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Рівненській
області.
З огляду на вищевикладене, враховуючи відсутність конкуренції з технічних причин
наявні підстави для придбання послуг у КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА
«БЕРЕЗНЕКОМУНСЕРВІС» БЕРЕЗНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ без використання електронної системи закупівель.
Документи, що підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин:
- Закон України «Про житлово-комунальні послуги» -
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19#Text;
- Закон України «Про управління відходами» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2320-
20#Text,
- постанова Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 «Про затвердження
Правил надання послуги з управління побутовими відходами та типових договорів про
надання послуги з управління побутовими відходами» -
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/835-2023-%D0%BF#Text;
- рішення виконавчого комітету Березнівської міської ради Рівненського району
Рівненської області від 11.08.2022 № 206 «Про введення в дію рішення конкурсної комісії на
визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території Березнівської
міської ради Рівненського району Рівненської області» - https://bereznemiskrada.gov.ua/news/1660211821/.
Таким чином, наявні підстави для укладення договору про закупівлю без застосування
відкритих торгів відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей.