Закупівля ДК 021:2015 код 32320000-2 «Телевізійне й аудіовізуальне обладнання» (інтерактивні панелі) , номенклатурна позиція код 32322000-6 Мультимедійне обладнання». від Відділ освіти Болградської міської ради Одеської області.
ДК 021:2015 код 32320000-2 «Телевізійне й аудіовізуальне обладнання» (інтерактивні панелі) , номенклатурна позиція код 32322000-6 Мультимедійне обладнання».
Закупівля проводиться з урахуванням вимог Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility» № 3786-IX від 06.06.2024. ОБҐРУНТУВАННЯ технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) оприлюднено на сайті Відділу освіти Болградської міської ради Одеської області. Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно, адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знака для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. Виключення: 1. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. 2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики – якість предмету закупівлі повинна відповідати вимогам нормативно-технічної документації, рівню, нормам і стандартам, вимогам законодавчо встановленим на території України, детальніше - згідно умов документації. Критерій оцінки – 100 % ціна.
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
ДК 021:2015 код 32320000-2 «Телевізійне й аудіовізуальне обладнання» (інтерактивні панелі), номенклатурна позиція код 32322000-6 Мультимедійне обладнання».
Очікувана вартість
880 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
8800,0
1 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Позиція
Опис предмета закупівлі
ДК 021:2015 код 32320000-2 «Телевізійне й аудіовізуальне обладнання» (інтерактивні панелі), номенклатурна позиція код 32322000-6 Мультимедійне обладнання».
Код ДК 021:2015
32322000-6 -
Мультимедійне обладнання
Кількість
11
Одиниця виміру
комплект
Адреса постачання
68702, Україна, Одеська область, Болградський район, м. Болград, вул. Інзовська, 163
Дата постачання по
30.06.2025 15:56
Умови оплати
Інша подія
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата здійснюється на підставі видаткових накладних шляхом перерахування Замовником грошових коштів у національній грошовій одиниці на поточний рахунок Постачальника протягом 10 банківських днів після отримання товару.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.05.2025 15:51
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.05.2025 15:51
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.05.2025 15:51
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.05.2025 15:51
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.05.2025 15:51
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
1. Копію виконаного аналогічного договору (не менше одного), додатки до нього (специфікації, технічне завдання тощо) (у разі наявності) та додаткові угоди (у разі підписання); 2. копії документів на підтвердження виконання договору, наданого у складі пропозиції (видаткова накладна, тощо або позитивний відгук від контрагента наданого вище договору тощо).
Порушення Замовником приписів пункту 9 Порядку № 1554 та частини першої статті 5 Закону у зв’язку з безпідставним оголошенням процедури відкритих торгів з особливостями замість закупівлі товару шляхом запиту пропозицій постачальників з використанням електронного каталогу.
Тендер
UA-2025-05-13-011768-a
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
13 травня 2025 року Відділом освіти Болградської міської ради Одеської області (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі: ДК 021:2015 код 32320000-2 «Телевізійне й аудіовізуальне обладнання» (інтерактивні панелі), номенклатурна позиція код 32322000-6 Мультимедійне обладнання», разом з яким в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію. Очікувана вартість тендеру складає - 880 000,00 грн.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ" (далі – Скаржник) вважає дану процедуру закупівлі такою, що суперечить Конституції України, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), а також Порядку та умовам надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа”, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2024 р. № 1554 (далі - Порядок № 1554), з огляду на наступне.
ПРЕДМЕТ ОСКАРЖЕННЯ.
Предметом оскарження у цій скарзі є порушення Замовником приписів пункту 9 Порядку № 1554 та частини першої статті 5 Закону у зв’язку з безпідставним оголошенням процедури відкритих торгів з особливостями замість закупівлі товару шляхом запиту пропозицій постачальників з використанням електронного каталогу.
Абзацом другим наведеного пункту Постанови № 1554 визначено, що закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку.
ПОРУШЕНЕ ПРАВО СКАРЖНИКА.
Скаржник, відповідно до правил, встановлених Постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, є кваліфікованим постачальником в електронному каталозі за встановленою законодавством процедурою та має в наявності товар, що відповідає предмету закупівлі. Більш того, Скаржник є виробником інтерактивних панелей ТМ 1-Vision (що підтверджується, зокрема, доданим до скарги сертифікатом відповідності) і товар нашої компанії саме цього бренду також представлений в електронному каталозі.
Відповідно, Скаржник мав правомірне очікування на те що ця закупівля буде здійснена шляхом запиту пропозицій постачальників, який:
- забезпечує рівний доступ до участі, без дискримінаційних бар’єрів;
- є менш ресурсомістким та фінансово затратним для всіх сторін (учасників та Замовника);
- не потребує участі у процедурі з високим рівнем ризиків і адміністративного навантаження.
Вибір Замовником відкритих торгів усупереч пункту 9 Постанови № 1554 позбавив Скаржника можливості реалізувати право на участь у законно передбаченій процедурі, що саме і забезпечує участь широкого кола постачальників — без надлишкових витрат на підготовку тендерної документації, подання забезпечення та проходження додаткового кваліфікаційного відбору, оскільки за правилами запиту ціни пропозицій такий відбір проводиться один раз адміністратором електронного каталогу під час процедури кваліфікації.
Такі дії Замовника є порушенням принципу правомірного очікування, а також принципів законності, ефективності та недискримінації, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та статтею 19 Конституції України, яка зобов’язує органи державної влади та місцевого самоврядування діяти лише на підставі, в межах повноважень і в спосіб, передбачений законом.
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ.
1. Фінансування закупівлі у межах субвенції «Нова українська школа»:
Закупівля за оголошенням UA-2025-05-13-011768-a проводиться Відділом освіти Болградської міської ради Одеської області відповідно до плану закупівель UA-P-2025-05-13-009345-a, у якому прямо зазначено, що джерелом фінансування є, зокрема: субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам (90% фінансування – 792 000.00 грн.) КПКВ 0611184 – «Виконання заходів, спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
Відповідно до пункту 1 Порядку № 1554 ці Порядок та умови визначають механізм надання та використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” (далі - субвенція).
Відповідно, наведена Постанова Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2024 р. № 1554 встановлює спеціальний порядок використання коштів субвенції, який повинен бути врахований Замовником, зокрема — вимогу здійснювати закупівлі товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, з використанням електронного каталогу (абзац другий пункту 9 цієї постанови).
2. Імперативність вимоги про використання електронного каталогу та відсутність дискреції у Замовника.
Абзацом другим статті 19 Основного Закону встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Абзац другий пункту 9 Постанови № 1554 має імперативний характер: "Закупівля товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу у встановленому порядку."
Вказана норма не передбачає свободи адміністративного розсуду та вибору альтернативної процедури з огляду на наявність умов для застосування запиту пропозицій постачальників. Застосування іншої процедури, зокрема відкритих торгів з особливостями, є допустимим лише у винятковому випадку — якщо закупівля не відбулася з використанням електронного каталогу. Саме по собі бажання Замовника не є підставою для відступу від обов'язкової процедури.
У цій закупівлі жодних підтверджень невдалої спроби здійснення закупівлі з використанням електронного каталогу не існує. Отже, застосування відкритих торгів порушує імперативну вимогу Порядку № 1554 та свідчить про перевищення замовником меж наданих йому повноважень.
Крім того, у даному випадку наявні всі необхідні умови для здійснення закупівлі з використанням електронного каталогу:
- предмет закупівлі — інтерактивні панелі — включено до категорій товарів в електронному каталозі;
- в каталозі наявний широкий асортимент актуальних пропозицій від кваліфікованих постачальників, у тому числі від Скаржника;
- вартість закупівлі перевищує 100 тис. грн, що безпосередньо активує обов’язок застосування цієї форми закупівлі згідно з пунктом 9 Порядку № 1554;
- Замовник не здійснював закупівлю цього ж товару шляхом запиту пропозицій постачальників, яка була відмінена.
Таким чином, у Замовника не лише був обов’язок, але й усі об’єктивні передумови для здійснення закупівлі саме шляхом запиту пропозицій постачальників. Ігнорування цієї процедури вказує не на неможливість її застосування, а на свавільне ухилення від неї, що є прямим порушенням норм наведеного тут Порядку № 1554 та приписів частини першої статті 5 Закону.
3. Порушення принципів здійснення публічних закупівель
Згідно зі статтею 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням таких принципів:
добросовісна конкуренція серед учасників;
максимальна економія та ефективність;
відкритість та прозорість;
недискримінація учасників;
об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Запит пропозицій постачальників — це не альтернативний інструмент, а спеціально розроблена державою модель публічної закупівлі, яка покликана забезпечити мінімізацію корупційних ризиків, підвищення доступності, уніфікацію вимог і фактичну економію бюджетних коштів. Його нормативне закріплення в Порядку № 1554 є вираженням системного підходу держави до регулювання закупівель за окремими видами цільового фінансування, у нашому випадку - за кошти субвенції «Нова українська школа».
Використання відкритих торгів у ситуації, коли застосування електронного каталогу є імперативною вимогою, означає не лише відхилення від формальної процедури, а й втручання у цілісну логіку регулювання, встановлену державою. Це руйнує публічну модель закупівлі, побудовану на засадах прозорості, уніфікації та недискримінаційності.
Відмова від електронного каталогу на користь складнішої і дорожчої процедури створює штучні бар’єри для великої частини постачальників, зокрема мікро-, малих і середніх підприємств, які акредитовані в каталозі, але не беруть участі у відкритих торгах через вищі витрати на підготовку, юридичний супровід, забезпечення тендерної пропозиції тощо. Це прямо суперечить принципу недискримінації та нівелює засади добросовісної конкуренції.
Крім того, збільшення адміністративного та фінансового навантаження на учасника позначається на кінцевій ціні пропозиції. Тоді як в електронному каталозі постачальник може оперативно і з мінімальними витратами запропонувати ринкову ціну, у відкритих торгах він змушений враховувати ризики, ресурсне навантаження та строковість процедури. У підсумку — бюджет платить дорожче, а рівень конкуренції є нижчим. Це є прямим порушенням принципу ефективності.
Нарешті, слід підкреслити, що сам факт встановлення державою обов’язкової процедури закупівлі через електронний каталог є результатом узгодженої нормативної політики, сформованої для досягнення цілей прозорості, контролю та раціонального використання бюджетних коштів. У даному випадку, Замовник безпідставно відмовившись від її дотримання, фактично порушув не лише закон, а й публічний порядок, встановлений державою. Це неприйнятне втручання у правову архітектуру регулювання, що підриває єдність підходів до здійснення публічних закупівель і створює прецедент безконтрольного ігнорування обов’язкових норм.
4. Порушення прав Скаржника та інших потенційних учасників.
Вибір Замовником процедури, яка прямо суперечить вимогам нормативно визначеного порядку, є не лише формальним порушенням закону, а й дією, яка безпосередньо вплинула на реалізацію права Скаржника на участь у закупівлі у встановлений державою спосіб. Запит пропозицій постачальників, як інструмент, створений урядом, передбачає доступну, стандартизовану та рівну форму участі, засновану на чітко визначених критеріях — і саме на її використання Скаржник міг об’єктивно розраховувати.
У той час як для участі в запиті пропозицій постачальників достатньо пройти централізовану кваліфікацію і мати актуальну пропозицію в каталозі, відкриті торги вимагають окремого, складного й витратного процесу, що не лише змінює механіку участі, а фактично трансформує саму модель доступу до публічного ресурсу — у даному випадку, бюджетних коштів субвенції.
Скаржник діяв відповідно до публічної моделі закупівель, сформованої законодавцем, і мав законне та обґрунтоване очікування, що буде залучений саме до тієї процедури, яка передбачена Порядком № 1554. Відмова від неї з не передбачених законом підстав не лише обмежила Скаржника в можливості подати пропозицію в рамках встановленого законом порядку, а й позбавила його реального доступу до широкого конкурентного середовища, яке і покликаний сформувати електронний каталог.
Більше того, в умовах ринку постачальників освітнього обладнання, який наразі працює в умовах необхідності суворого дотримання правил прийнятності товару, пов’язаних із застосуванням інструменту Ukraine Facility, таке порушення виходить за межі індивідуального обмеження прав Скаржника і стає системною проблемою, яка:
- порушує баланс між учасниками;
- звужує ринок шляхом створення необґрунтованих процедурних бар’єрів;
- руйнує довіру до передбачуваності закупівельної системи.
У результаті, Скаржник втратив можливість взяти участь у закупівлі відповідно до передбаченої законом процедури, на яку він був готовий як технічно, так і юридично. Це не гіпотетичне чи абстрактне порушення — воно відбулося і має конкретні правові та економічні наслідки для всіх учасників, позбавлених рівного доступу до закупівлі.
Таким чином, порушення, допущене Замовником, призвело до об’єктивного та обґрунтованого звуження кола потенційних учасників, що спотворило саму конкурентну природу закупівлі, порушило права Скаржника як потенційного учасника запиту пропозицій постачальників та знівелювало правомірність обраної процедури закупівлі.
Таким чином, у межах закупівлі UA-2025-05-13-011768-a Замовником вчинено дії, які суперечать вимогам чинного законодавства. Зокрема, безпідставне застосування процедури відкритих торгів з особливостями замість передбаченої законом закупівлі з використанням електронного каталогу порушує:
- приписи пункту 9 Порядку № 1554;
- принципи, визначені частиною першою статті 5 Закону;
- конституційний принцип законності, закріплений у статті 19 Конституції України;
- права Скаржника та інших потенційних постачальників на на участь у публічній закупівлі в встановленій законом формі, що передбачає рівні, недискримінаційні та ефективні умови доступу.
1. Визнати Процедуру закупівлі UA-2025-05-13-011768-a такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель та зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, відмінити закупівлю UA-2025-05-13-011768-a.
2. Зобов’язати Замовника здійснити закупівлю відповідно до вимог чинного законодавства — шляхом запиту пропозицій постачальників з використанням електронного каталогу, відповідно до абзацу другого пункту 9 Порядку № 1554.
Автор:
42216158, ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ"
02093, Україна, м. Київ, м. Київ, ВУЛИЦЯ БОРИСПІЛЬСЬКА будинок 30 офіс 201