Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини.
Тендерна документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни пропозиції учасника, а також порядку оформлення обґрунтування аномально низької ціни. Відповідно до пункту 28 Особливостей: « Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі». Законодавством не встановлено окремих вимог до форми, способу чи документів, якими має обґрунтовуватись аномально низька ціна.
21.05.2025 учасник ТОВ «Рівнестандарт» надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом 1 частини 14 статті 29 Закону/абзацом 9 пункту 37 Особливостей та з дотриманням вимог тендерної документації, зокрема, обґрунтування містить пояснення, завдяки чому досягається економія коштів.
У вказаному обґрунтуванні учасник ТОВ «Рівнестандарт» серед іншого повідомляє про наявність приміщень у Полтавські області, а не повірочних лабораторій, як стверджує автор вимоги. Порядок проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затверджений наказом Мінекономіки від 08.02.2016 №193, встановлює умови проведення повірки, а саме повірку ЗВТ проводять: у стаціонарних або пересувних повірочних лабораторіях або безпосередньо на місці експлуатації або ремонту. Тобто порядок жодним чином територіально не обмежує повірочну лабораторії у здійсненні своєї діяльності.
Надане учасником обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції є таким, що відповідає вимогам чинного законодавства та тендерної документації, якою не встановлено окремих вимог щодо завантаження учасником будь-яких підтверджуючих документів.
Враховуючи вищенаведене у замовника не було підстав для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, оскільки учасник не порушив умови тендерної документації.
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність на всіх стадіях закупівлі.
Згідно статті 18 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»:
1. Органом з уповноваження на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації (далі - орган з уповноваження), є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.
2. Для проведення зазначеної в частині першій цієї статті повірки наукові метрологічні центри, метрологічні центри та повірочні лабораторії зобов’язані одержати свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі - свідоцтво про уповноваження), яке видається органом з уповноваження.
В складі своєї пропозиції ТОВ «Рівнестандарт» надало свідоцтва про уповноваження на проведення повірки ЗВТ, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології.
3. Для одержання свідоцтва про уповноваження наукові метрологічні центри, метрологічні центри та повірочні лабораторії (далі - заявники) подають до органу з уповноваження заяву про уповноваження.
До заяви про уповноваження додаються:
- паспорт повірочної лабораторії заявника або його відокремленого підрозділу, який буде виконувати роботи з повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затверджений керівником заявника;
- проект сфери уповноваження заявника на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, який повинен містити відомості про категорії законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та їх метрологічні характеристики, підписаний керівником заявника. У разі якщо заявник входить до складу підприємства чи організації як відокремлений підрозділ, проект сфери уповноваження підписується керівником цього підприємства чи організації;
- копія договору користування приміщенням (найму приміщення), укладеного не менше ніж на п’ять років з дня подання заявником заяви про уповноваження, засвідчена заявником (у разі якщо заявник не має власного приміщення, необхідного для виконання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки відповідно до заявленої сфери уповноваження);
- платіжний документ (платіжне доручення, квитанція) про сплату плати за видачу свідоцтва про уповноваження з відміткою банку, відділення поштового зв’язку або коду проведеної операції.
Зазначений у цій частині перелік документів, що додаються до заяви про уповноваження, є вичерпним.
Замовником не вимагалось надання паспорту повірочної лабораторії, а також додатків до нього, проекту сфери уповноваження та копії договору користування (найму приміщення), так як ці документи потрібні для одержання свідоцтва про уповноваження, яке і було надано учасником ТОВ «Рівнестандарт» в складі своєї тендерної пропозиції.