Закупівля Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин від ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛУЖБА МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ".
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
Очікувана вартість
7 433 513 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
74335,13
1,0 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
16.06.2025 15:08
Позиція
Опис предмета закупівлі
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
Код ДК 021:2015
63712200-5 -
Послуги з експлуатації автомобільних доріг
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.05.2025 10:51
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.05.2025 10:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.05.2025 10:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.05.2025 10:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.05.2025 10:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.05.2025 10:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.05.2025 10:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
12.05.2025 10:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.05.2025 10:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
12.05.2025 10:51
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛУЖБА МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ"
Поштовий індекс
43021
Країна
Україна
Область або регіон
Волинська область
Населений пункт
м. Луцьк
Адреса
вул.Винниченка, будинок 63
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
Тендер:
UA-2025-05-12-003096-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За лотом Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
UA-2025-05-12-003096-a.a1
Дата:
21.05.2025 20:04
Стан:
Порушення усунуто
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації, щодо змін до тендерної документації
Скарга
щодо змін до тендерної документації
ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «СЛУЖБА МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ» (далі - Замовник) проводиться закупівля «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (код ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі – UA-2025-05-12-003096-a.
12 травня 2025 року Замовником оприлюднено Тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол № 32/25 від 12 травня 2025 року.
19 травня 2025 року Замовником оприлюднено Тендерну документацію (із змінами) (додається), протокол №38/25 від 19 травня 2025 року.
Відповідно до Переліку змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (додається) Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Скаржник зазначає, що такі зміни до Тендерної документації по вказаній закупівлі порушують законодавство у сфері публічних закупівель, містять незаконні дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників.
Замовником затверджено Тендерну документацію (із змінами), яка містить дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси ТОВ «БІЛДГРУП», на підставі чого Тендерна документація (із змінами) потребує внесення змін в частині дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - «Закон») визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону Замовник не мають право встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підставою для подання скарги є внесення Замовником змін до Тендерної документації, з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином Тендерна документація (із змінами) містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників та порушують права та законні інтереси ТОВ «БІЛДГРУП».
Відповідно до абз. 1, 5 п. 59 Особливостей, встановлених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Отже, окремі вимоги Тендерної документації (із змінами) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею З Закону, а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Обгрунтування незаконності змін до Тендерної документації, внаслідок наявності дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до Переліку змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Таким чином, встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені більше, ніж три роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
При цьому, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на 3-річний термін.
Таким чином, вимога Замовника про укладення аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі є необгрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною.
Замовником жодним чином не аргументовано встановлення 3-річного обмеження щодо дати укладення аналогічного договору, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасника позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним договором, укладеним за попередні -4-5 років від дати оголошення закупівлі.
В свою чергу, Скаржник зазначає, що учасник, який має досвід виконання аналогічного договору до 2020-2022 року, має такі ж саме можливості виконання цих робіт як і Учасник, який має досвід виконання аналогічного договору після 2020-2022 року.
ТОВ «Білдгруп» повідомляє, що є стороною наступних договорів:
- Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-4 від 11 травня 2021 року, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання – герметизація тріщин асфальтобетонного покриття на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський км 647+349 – км 687+149, км 718+149 – км 742+000 та М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине км 363+822 – км 367+022, км 403+260 – км 415+000 у Донецькій області», (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-121 від 08 вересня 2020 року, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине км 363+822 – км 388+820, км 395+960 – км 411+514 (герметизація тріщин асфальтобетонного покриття», (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір субпідряду № 10/08/2020/1 від 10 серпня 2020 року, предметом якого є «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Сватівському, Троїцькому, Білокуракінському та Новопсковському районах Луганської області. Нанесення та відновлення вертикальної та горизонтальної розмітки» (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір субпідряду № 10/08/2020/2 від 10 серпня 2020 року, предметом якого є «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Марківському, Біловодському, Міловському та Станично-Луганському районах Луганської області. Нанесення та відновлення вертикальної та горизонтальної розмітки» (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору.
Порушення прав Скаржника полягає у тому, що його аналогічні Договори, які відповідають іншим вимогам Тендерної документації (із змінами), зокрема, щодо виконання основних видів робіт, не можуть бути ним надані для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору тільки з тієї підстави, що їх укладено більше ніж 3 роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а тому Скаржник не може підготувати пропозицію, яка б відповідала оскаржуваній вимозі Тендерної документації (із змінами).
Враховуючи вищевикладене, оскаржувана вимога має бути виключена з Тендерної документації (із змінами) з метою приведення останньої у відповідність до Закону.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги щодо досвіду виконання аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а викладення вимоги у такій редакції незаконно позбавляє Скаржника можливості використати наявні у нього аналогічні договори, що свідчить про безпідставність і незаконність такої вимоги, а також її дискримінаційний характер.
На підтвердження позиції Скаржника звертаємось до усталеної практики Уповноваженого органу, зокрема Рішення 9842-р/пк-пз від 05 травня 2021 року (UA-2021-04-12-002203-c), Рішення від 12 березня 2020 року № 4773- р/пк-пз (UA-2020-01-31-001529-c), Рішення від 28 травня 2019 року № 6770-р/пк-пз (UA-2019-04-12-001183-c), Рішення № 18296-р/пк-пз від 10 грудня 2019 року (UA-2019-10-10-003404-b).
Окрім вказаного, ТОВ «Білдгруп» звертає увагу на те, що Замовником в Тендерній документації встановлено періоди укладання аналогічних договорів, а саме укладання протягом останніх 5-ти та протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
В свою чергу, Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Однак, Замовником не обґрунтовано виходячи з яких критеріїв останнім визначено період укладання саме таких аналогічних договорів: протягом 3-х років, а не 5-ти.
Таким чином, вищезазначена вимога Тендерної документації (із змінами) є незаконною та дискримінаційною, порушує права Скаржника як потенційного учасника та позбавляє його можливості взяти участь у закупівлі на недискримінаційних засадах, внаслідок чого Тендерна документація (із змінами) потребує приведення у відповідність до чинного законодавства, зокрема, шляхом усунення (видалення) обмеження періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень Замовником процедури закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (згідно коду ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-12-003096-a.
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну вимогу щодо періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, діі? чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої? особи, пов’язані з и?ого участю в процедурі закупівлі (додатки):
1. Тендерна документація по процедурі відкриті торги на закупівлю послуг: «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин», затверджена Рішенням уповноваженої особи протокол № 32/25 від 12 травня 2025 року, із змінами протокол №38/25 від 19 травня 2025 року;
2. Перелік змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин»;
3. Додаток 1 до Тендерної документації (із змінами);
4. Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-4 від 11 травня 2021 року з додатками (копія);
5. Звіт про виконання Договору №2-4 від 11 травня 2021 року;
6. Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-121 від 08 вересня 2020 року з додатками (копія);
7. Звіт про виконання Договору №2-121 від 08 вересня 2020 року;
8. Договір субпідряду № 10/08/2020/1 від 10 серпня 2020 року з додатками, додатковими угодами, актами приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в), довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3), дефектними актами, листом-відгуком (копія);
9. Договір субпідряду № 10/08/2020/2 від 10 серпня 2020 року з додатками, додатковими угодами, актами приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в), довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (КБ-3), дефектними актами, листом-відгуком (копія).
Директор ТОВ «Білдгруп» Сергій МУДРЕНКО
Скарга
щодо змін до тендерної документації
ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «СЛУЖБА МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ» (далі - Замовник) проводиться закупівля «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (код ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі – UA-2025-05-12-003096-a.
12 травня 2025 року Замовником оприлюднено Тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол № 32/25 від 12 травня 2025 року.
19 травня 2025 року Замовником оприлюднено Тендерну документацію (із змінами) (додається), протокол №38/25 від 19 травня 2025 року.
Відповідно до Переліку змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (додається) Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Скаржник зазначає, що такі зміни до Тендерної документації по вказаній закупівлі порушують законодавство у сфері публічних закупівель, містять незаконні дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників.
Замовником затверджено Тендерну документацію (із змінами), яка містить дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси ТОВ «БІЛДГРУП», на підставі чого Тендерна документація (із змінами) потребує внесення змін в частині дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - «Закон») визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону Замовник не мають право встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підставою для подання скарги є внесення Замовником змін до Тендерної документації, з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином Тендерна документація (із змінами) містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників та порушують права та законні інтереси ТОВ «БІЛДГРУП».
Відповідно до абз. 1, 5 п. 59 Особливостей, встановлених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Отже, окремі вимоги Тендерної документації (із змінами) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею З Закону, а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Обгрунтування незаконності змін до Тендерної документації, внаслідок наявності дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до Переліку змін до тендерної документації на закупівлю робіт «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Таким чином, встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені більше, ніж три роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням).
При цьому, Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору, тим більше, не містить жодного орієнтиру на 3-річний термін.
Таким чином, вимога Замовника про укладення аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі є необгрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною.
Замовником жодним чином не аргументовано встановлення 3-річного обмеження щодо дати укладення аналогічного договору, а відтак є не зрозумілим, чому потенційного учасника позбавлено можливості підтвердити досвід аналогічним договором, укладеним за попередні -4-5 років від дати оголошення закупівлі.
В свою чергу, Скаржник зазначає, що учасник, який має досвід виконання аналогічного договору до 2020-2022 року, має такі ж саме можливості виконання цих робіт як і Учасник, який має досвід виконання аналогічного договору після 2020-2022 року.
ТОВ «Білдгруп» повідомляє, що є стороною наступних договорів:
- Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-4 від 11 травня 2021 року, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання – герметизація тріщин асфальтобетонного покриття на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський км 647+349 – км 687+149, км 718+149 – км 742+000 та М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине км 363+822 – км 367+022, км 403+260 – км 415+000 у Донецькій області», (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір про закупівлю послуг за державні кошти №2-121 від 08 вересня 2020 року, предметом якого є «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине км 363+822 – км 388+820, км 395+960 – км 411+514 (герметизація тріщин асфальтобетонного покриття», (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір субпідряду № 10/08/2020/1 від 10 серпня 2020 року, предметом якого є «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Сватівському, Троїцькому, Білокуракінському та Новопсковському районах Луганської області. Нанесення та відновлення вертикальної та горизонтальної розмітки» (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору;
- Договір субпідряду № 10/08/2020/2 від 10 серпня 2020 року, предметом якого є «Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Марківському, Біловодському, Міловському та Станично-Луганському районах Луганської області. Нанесення та відновлення вертикальної та горизонтальної розмітки» (копія додається), який відповідає критеріям аналогічного договору.
Порушення прав Скаржника полягає у тому, що його аналогічні Договори, які відповідають іншим вимогам Тендерної документації (із змінами), зокрема, щодо виконання основних видів робіт, не можуть бути ним надані для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору тільки з тієї підстави, що їх укладено більше ніж 3 роки від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а тому Скаржник не може підготувати пропозицію, яка б відповідала оскаржуваній вимозі Тендерної документації (із змінами).
Враховуючи вищевикладене, оскаржувана вимога має бути виключена з Тендерної документації (із змінами) з метою приведення останньої у відповідність до Закону.
Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення вимоги щодо досвіду виконання аналогічного договору протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, а викладення вимоги у такій редакції незаконно позбавляє Скаржника можливості використати наявні у нього аналогічні договори, що свідчить про безпідставність і незаконність такої вимоги, а також її дискримінаційний характер.
На підтвердження позиції Скаржника звертаємось до усталеної практики Уповноваженого органу, зокрема Рішення 9842-р/пк-пз від 05 травня 2021 року (UA-2021-04-12-002203-c), Рішення від 12 березня 2020 року № 4773- р/пк-пз (UA-2020-01-31-001529-c), Рішення від 28 травня 2019 року № 6770-р/пк-пз (UA-2019-04-12-001183-c), Рішення № 18296-р/пк-пз від 10 грудня 2019 року (UA-2019-10-10-003404-b).
Окрім вказаного, ТОВ «Білдгруп» звертає увагу на те, що Замовником в Тендерній документації встановлено періоди укладання аналогічних договорів, а саме укладання протягом останніх 5-ти та протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
В свою чергу, Замовником, зокрема, внесено зміни в п. 1.4 Додатку 1 до тендерної документації - до переліку аналогічних договорів включено договори на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладені протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Однак, Замовником не обґрунтовано виходячи з яких критеріїв останнім визначено період укладання саме таких аналогічних договорів: протягом 3-х років, а не 5-ти.
Таким чином, вищезазначена вимога Тендерної документації (із змінами) є незаконною та дискримінаційною, порушує права Скаржника як потенційного учасника та позбавляє його можливості взяти участь у закупівлі на недискримінаційних засадах, внаслідок чого Тендерна документація (із змінами) потребує приведення у відповідність до чинного законодавства, зокрема, шляхом усунення (видалення) обмеження періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень Замовником процедури закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (згідно коду ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-12-003096-a.
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну вимогу щодо періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень Замовником процедури закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин» (згідно коду ДК 021:2015:63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-12-003096-a.
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну вимогу щодо періоду укладання аналогічних договорів, зокрема, договорів на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
Автор:
39484698, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІЛДГРУП"
84313, Україна, Донецька область, Краматорськ, вул. Хмельницького Богдана, буд. 7, кв. 9
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Виконано
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
Звернення:
За тендером : Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
Тема:
Вимоги Замовника, встановлені в Додатку 1 до ТД
Зміст:
Доброго дня, шановний Замовнику! Уважно вивчивши тендерну документацію повідомляємо наступне.
По-перше, у Додатку 1 до тендерної документації, а саме у п.3 розділу 2. Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) встановлено вимогу щодо наявності в учасника Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. В свою чергу інформуємо, що предметом закупівлі є надання послуг, а не виконання робіт, які не відносяться до ПЕРЕЛІКУ видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі Дозволу, а також необхідна матеріально-технічна база, зазначена в п. 1.1. розділу 1 Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону не відноситься до ПЕРЕЛІКУ машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки відповідно до ПОСТАНОВИ Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.
Враховуючи вищевикладе, просимо надати обгрунтовану відповідь встановлення даної вимоги на підстві чиннного законодавства України або привести тендерну документацію у відповідність згідно Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей, шлхяхом внесення відповідних змін.
По-друге, у п. 6 розділу 2. Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) встановлені вимоги наявності в учасника, а саме:
- Копії чинного на кінцеву дату подання тендерної пропозиції сертифікату Учасника процедури закупівлі на систему управління щодо інжинірингу пожежної безпеки ISO 23932:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи»;
- Копії чинного на кінцеву дату подання тендерної пропозиції сертифікату Учасника процедури закупівлі на систему управління безпекою дорожнього руху ISO 39001:2015 «Системи управління безпекою дорожнього руху. Вимоги та настанова щодо застосування».
Отже, просимо надати обгрунтовану відповідь щодо встановлених вище вимог грунтуючись на нормативних документах на чинному законодавсті України. Чому наявність саме вказаних сертифікатів є обов'язкою для надання постуг згідно предмету закупівлі?
Заздалегідь вдячні та гарного дня!
Дата оприлюднення звернення:
13.05.2025 14:54
Шановний Учаснику!
У відповідь на Ваш запит щодо окремих положень тендерної документації повідомляємо наступне.
1. Щодо вимоги про наявність Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (п.3 розділу 2 Додатку 1)
Предмет закупівлі — експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, зокрема нанесення дорожньої розмітки та герметизація тріщин — передбачає використання спеціалізованої техніки, устаткування, засобів малої механізації та залучення працівників на об'єктах підвищеної небезпеки, зокрема в умовах дорожнього руху.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний забезпечити створення безпечних умов праці на робочих місцях, зокрема при виконанні робіт, пов’язаних з дорожньо-будівельною технікою, машинами та механізмами.
Вимога щодо надання Декларації відповідності матеріально-технічної бази не є вимогою щодо обов’язкової наявності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, а є формою підтвердження наявності в учасника організованої системи охорони праці, що дозволяє зменшити ризики для персоналу та третіх осіб під час надання послуг.
2. Щодо вимог надання сертифікатів ISO 23932:2018 та ISO 39001:2015 (п.6 розділу 2 Додатку 1)
Враховуючи специфіку предмету закупівлі, Замовник встановив вимоги щодо наявності:
Сертифіката ISO 23932:2018 («Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи»), який підтверджує впровадження учасником відповідних принципів управління ризиками, зокрема при використанні горючих матеріалів (гарячі мастики, бітумні суміші) під час герметизації тріщин, що пов’язано з пожежонебезпекою.
Сертифіката ISO 39001:2015 («Системи управління безпекою дорожнього руху»), який є вкрай релевантним у межах виконання робіт, що здійснюються на діючій проїзній частині доріг. Такий сертифікат підтверджує, що учасник впровадив системи мінімізації ризиків ДТП, збереження життя працівників, водіїв і третіх осіб.
Встановлення відповідних вимог відповідає положенням частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» — замовник має право вимагати документи, що підтверджують відповідність послуг вимогам безпеки та якості.
Аналогічна позиція викладена у рішенні Антимонопольного комітету України № 7909-р/пк-пз від 03.05.2024, зокрема стосовно вимог надання учасниками копій чинних сертифікатів ISO 23932:2018 та ISO 39001:2015 (п.6 розділу 2 Додатку 1), таким чином наведена вище умова документації не порушує права та законні інтереси учасників, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для приведення тендерної документації у відповідність.
На підставі викладеного, усі зазначені вимоги тендерної документації є пропорційними, об’єктивно обґрунтованими та необхідними для забезпечення належного, безпечного та якісного надання послуг за предметом закупівлі. Вони спрямовані на захист інтересів держави, учасників дорожнього руху та виконавців робіт.
Дякуємо за участь у закупівлі та конструктивний підхід.
Дата оприлюднення відповіді:
16.05.2025 09:16
Звернення:
За тендером : Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
Тема:
Шановний Замовник!
Зміст:
Прохання зазначити перелік доріг, на яких передбачається надання послуг для можливості актуального прорахунку пропозиції. Заздалегідь вдячні.
Дата оприлюднення звернення:
13.05.2025 16:00
Шановний Учаснику!
У відповідь на Ваш запит щодо зазначення переліку доріг, на яких передбачається надання послуг для можливості актуального прорахунку пропозиції, повідомляємо наступне.
Пунктом 4.3 розділу І «Загальні положення» тендерної документації визначено:
- місце надання послуг: автомобільні дороги загального користування місцевого значення у Волинської області;
- обсяг робіт визначено в Додатку 2 до тендерної документації.
Перелік автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Волинській області, що перебувають на балансі державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» на підставі розпорядження голови Волинської обласної військової адміністрації, знаходиться у відкритому доступі на сайті Волинської обласної військової адміністрації за посиланням https://npa.voladm.gov.ua/search.php.
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг включають комплекс видів робіт згідно ДСТУ 8747:2017 «Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання», ДСТУ 3587-97 "Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди та інших будівельних норм і правил. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування має певну специфічність в сезонності виконання робіт по видах та обсягах робіт та залежність від факторів впливу природного середовища. Це не дозволяє чітко визначити адресну прив’язку, види і обсяги робіт, характер і технологію їх виконання на початку року і кожного місяця. Роботи з експлуатаційного утримання потребують постійного уточнення в процесі їх проведення, особливо - після закінчення зимового і весняного періодів, при проведенні робіт в складних погодно-кліматичних умовах, ліквідації наслідків стихійних явищ, забезпечення руху в несприятливий період при перезволоженні ґрунту земполотна і руйнування дорожнього одягу та ряд інших. Відтак, роботи з експлуатаційного утримання виконуються на підставі щомісячних планів-завдань замовника, актів дефектів та окремих доручень. Окрім того, роботи згідно укладеного договору виконуються підрядною організацією в межах фінансових ресурсів замовника згідно орієнтовного плану фінансування на поточний бюджетний рік.
Як визначено Додатком №4 до тендерної документації «ВИМОГИ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ЦІНИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА», ціна тендерної пропозиції повинна бути складена у форматі Договірної ціни за укрупненими показниками вартості, який наведений у Додатку 29 «Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування» затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України Міністерства інфраструктури України від 07.10.2022.
Розрахунок договірної ціни щодо об’ємів послуг, зазначених у технічній частині: учасник повинен розцінити всі позиції переліку технічного завдання з врахуванням приміток.
Договірна ціна розраховується виходячи з обсягів робіт, передбачених Відомістю обсягів робіт (Додаток 2 до тендерної документації), технології виконання робіт, використання сертифікованих конкретних матеріалів, виробів і конструкцій та якості будівельно-монтажних робіт у чіткій відповідності до діючих нормативних документів щодо кошторисних норм, норм часу, методичних рекомендацій тощо, а також з дотриманням технічної експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
Дякуємо за участь у закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
16.05.2025 09:16
Звернення:
За тендером : Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
Тема:
Щодо досвіду виконання аналогічного договору
Зміст:
Шановний замовнику! Відповідно до умов тендерної документації, в частині підтвердження критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору передбачено, що аналогічним буде вважатись договір на виконання робіт із будівництва, реконструкції, капітального ремонту автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі, або поточного середнього, середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, укладений протягом останніх 3-ох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Виходячи із назви тендеру, коду ДК 021:2015: 63712200-5 та предмету проекту договору (Додаток № 3 тендерної документації) послуги, які повинен надати виконавець в рамка цієї закупівлі – це «послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин.». Проте, не зважаючи на те, що фактично Закупівля стосується послуг з експлуатаційного утримання, в переліку аналогічних договорів відсутній такий досвід виконання, як договір з надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
Також, вважаємо дискримінаційною умовою, встановлення періодів укладання аналогічних договорів, а саме укладання протягом останніх 5ти, та протягом останніх 3х років, тому що Учасник, який має досвід виконання аналогічного договору до 2020-2022 року, має такі ж саме можливості виконання цих робіт як і Учасник, який має досвід виконання аналогічного договору після 2020-2022 року.
Враховуючи викладене, задля розширення кола потенційних учасників та усунення дискримінаційних умов, просимо внести зміни в тендерну документацію, а саме додати, що аналогічним буде вважатись також договір з надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення та прибрати періоди укладання аналогічних договорів.
Дата оприлюднення звернення:
16.05.2025 18:08
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та інформуємо про таке.
Замовником у тендерній документації встановлено чіткий перелік вимог до підтвердження критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, зокрема, визначено види робіт, які вважаються аналогічними предмету закупівлі, а також період їх укладення.
Разом з тим, беручи до уваги предмет цієї закупівлі, а саме: «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення. Дорожня розмітка і герметизація тріщин», Замовником було прийнято рішення частково врахувати Ваші зауваження.
Зокрема, до тендерної документації буде внесено зміни, а саме: до переліку аналогічних договорів буде додано можливість підтвердження досвіду договором на надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення.
Щодо запропонованого Вами вилучення обмеження щодо строків укладення аналогічних договорів, повідомляємо, що відповідні вимоги залишаються чинними.
При формуванні вимог щодо строку укладення аналогічних договорів Замовник керувався принципами, визначеними наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2020 № 1572, яким затверджено Методичні рекомендації щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства. Відповідно до зазначених рекомендацій, умови закупівлі мають бути спрямовані на забезпечення якісного та ефективного виконання робіт, а також не повинні створювати необґрунтованих бар'єрів для участі.
Встановлення періодів укладення аналогічних договорів (останні 3 або 5 років) є обґрунтованим кроком, спрямованим на перевірку актуального досвіду учасників та їх відповідності сучасним технологічним і нормативним вимогам, що є критично важливим у сфері дорожнього господарства.
Оновлена тендерна документація буде оприлюднена в електронній системі закупівель у встановленому порядку.
Дата оприлюднення відповіді:
19.05.2025 15:14
Звернення:
За тендером : Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Волинської області. Дорожня розмітка і герметизація тріщин
Тема:
Щодо підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»
Зміст:
Доброго дня, шановний Замовнику! Прошу надати роз’яснення щодо вимоги тендерної документації, що на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Учасник процедури закупівлі додатково у складі тендерної пропозиції, повинен надати чинний дозвіл або декларацію, виданого Держпраці (чи його територіальний органом), що надає право експлуатувати вантажопідіймальний (і) кран (и), який (і) зазначений (і) у тендерній пропозиції. Слід зазначити, що вантажопідіймальний (і) кран (и) не застосовується при надані послуг, що є предметом закупівлі та також такий від техніки відсутній в «Переліку основної (обов’язкової) техніки в учасника закупівлі». У разі відсутності обґрунтування необхідності використання цієї техніки, прошу внести відповідні зміни у тендерну документацію, шляхом виключення цієї вимоги.
Дата оприлюднення звернення:
11.06.2025 15:59
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та інформуємо про таке.
Замовником у Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника, встановленим у тендерній документації, кваліфікаційним критеріям» у розділі 1 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону» встановлено: «додатково у складі тендерної пропозиції, на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», Учасник процедури закупівлі надає чинний дозвіл або декларація, виданого Держпраці (чи його територіальний органом), що надає право експлуатувати вантажопідіймальний (і) кран (и), який (і) зазначений (і) у тендерній пропозиції», у разі, якщо такі крани заявлені учасником у складі тендерної пропозиції.
Вказана вимога не є обов’язковою для всіх учасників процедури закупівлі. Вона поширюється виключно на ті випадки, коли учасник у складі тендерної пропозиції заявляє наявність вантажопідіймальних механізмів, як частину своєї матеріально-технічної бази, яка буде задіяна при наданні послуг, що є предметом закупівлі.
Таким чином, Замовник не вимагає від кожного учасника безумовного надання такого дозволу чи декларації, а лише у разі декларування у пропозиції відповідного обладнання, експлуатація якого відповідно до чинного законодавства потребує отримання дозволу чи реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці.
Ця вимога встановлена з метою перевірки відповідності заявленої техніки вимогам безпеки праці, а також для недопущення використання в процесі виконання робіт потенційно небезпечного обладнання без належного оформлення, що може створити ризики для життя та здоров’я працівників і третіх осіб.
Враховуючи вищевикладене, встановлення такої вимоги є правомірним, обґрунтованим і таким, що не порушує права чи законні інтереси учасників, відповідно, немає доцільності виключення цієї вимоги з тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2025 13:50
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
7 433 513
грн.
Період подання пропозицій
до
15.06.2025 00:00
Замовник:
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛУЖБА МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ"