Звернення:
За тендером : Шини автомобільні
Тема:
Щодо умов договору про закупівлю
Зміст:
Доброго дня. Пунктом 4.6 розділу 1 до ТД передбачено, що умови оплати визначено в додатку № 6 «Проєкт договору» до цієї тендерної документації.
Проєкт договору, що є додатком №6 до ТД містить п.2.3 згідно якого розрахунки проводяться шляхом оплати Покупцем по факту поставки Постачальником товару, на підставі накладних протягом 365 календарних днів.
Оголошенням про закупівлю визначений порядок оплати товару, а саме тип оплати «післяоплата», розмір оплати 100 %, період оплати 365 календарних днів, опис: Розрахунки проводяться шляхом оплати Покупцем по факту поставки Постачальником товару, на підставі накладних протягом 365 календарних днів.
Замовники, які фінансуються з бюджету, повинні дотримуватися вимог Бюджетного кодексу України, у тому числі строки оплати мають бути реалістичними та відповідати бюджетним асигнуванням.
Відповідно до положень статті 57 Бюджетного кодексу України не пізніше 31 грудня поточного бюджетного періоду Казначейство України закриває всі рахунки, відкриті у поточному бюджетному періоді для виконання бюджету.
Наразі травень 2025 року, з урахуванням порядку оплат товару встановленого Замовником у ТД 365 днів спливає в травні 2026 року, тобто в наступному бюджетному періоді, що не узгоджується з вимогами ст.57 Бюджетного кодексу України, оскільки для виконання бюджету в законному порядку замовник повинен здійснити усі оплати за отримані товари в тому числі до 31.12.2025.
Ч.4 ст. 48 Бюджетного кодексу України зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються.
365 днів – допустимий строк для приватного сектору, а не для державних закупівель.
Строк оплати у договорі постачання може суттєво впливати на ризики, пов’язані з інфляцією, особливо якщо оплата відтермінована (наприклад, на 365 днів). У такому випадку продавець ризикує отримати оплату в гривні, яка знеціниться до моменту платежу.
Тож, з метою захисту наших інтересів як постачальника товару, вимагаємо внести зміни в умови тендерної документації в частині строку оплат за отриманий товар та зменшити строк з 365 днів у рамках розумного строку протягом 14 днів.
Дата оприлюднення звернення:
12.05.2025 15:13
МКП «Чернівцітеплокомуненерго» не належить до категорії розпорядників бюджетних коштів та розпорядників нижчого рівня, закупівлі здійснює за власні кошти (кошти від господарської діяльності).
Підприємство є комунальним, та його фінансовий стан залежить від проплат споживачів. Термін протягом 365 днів означає максимальний термін протягом якого повинні проводитися розрахунки. МКП «Чернівцітеплокомуненерго» намагатиметься проводити розрахунки по мірі можливості
Дата оприлюднення відповіді:
15.05.2025 10:10