Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 06.05.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сумської обласної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.05.2025 (протокол №15), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.05.2025, тендерну пропозицію Комунального автотранспортного підприємства Сумської обласної ради (далі – КАТП Сумської обласної ради), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 16.05.2025 №21, повідомлення про намір укласти договір від 16.05.2025, договір про закупівлю від 27.05.2025 №71, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 27.05.2025.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Також, у Додатку 2 «Інформація про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах» (далі – Додаток 2) до тендерної документації Замовника, визначено, що переможець процедури закупівлі, зокрема, для підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник учасника процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель 16 травня 2025 року повідомлення про намір укласти договір з учасником КАТП Сумської обласної ради.
При цьому, КАТП Сумської обласної ради, як переможцем торгів, надано шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» стосовно виконувача обов’язків директора КАТП Сумської обласної ради – Гайдабруса Андрія Михайловича – 21 травня 2025 року, на п’ятий день з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір з ним, чим порушив вимоги абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей та Додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Таким чином, переможець торгів КАТП Сумської обласної ради не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації документ, який підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Однак на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця торгів КАТП Сумської обласної ради, як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документу, що підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 цих Особливостей та уклав з ним договір від 27.05.2025 №71.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.