Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласна клінічна лікарня» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2025-05-06-014383-a; тендерну документацію Замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 06.05.2025 (далі – Тендерна документація); реєстр пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «СТАЛЬМЕД», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТАЛЬМЕД» від 19.05.2025, тендерну пропозицію ТОВ «МЕДХОЛДІНГ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.05.2025 про визначення ТОВ «МЕДХОЛДІНГ» переможцем, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 22.05.2025; договір про закупівлю товарів від 29.05.2025 №14/05-ВТО-25 на загальну суму 4 150 000,00 грн (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані 08.07.2025 та 21.07.2025 через електронну систему закупівель на запити Північно-східного офісу Держаудитслужби.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ «МЕДХОЛДІНГ» встановлено наступне.
Вимогами підпункту 3.3 Додатку 1 до тендерної документації обумовлено, що відповідність технічних характеристик запропонованого Учасником Товару вимогам технічного завдання повинна бути обов’язково підтверджена відповідним документом (експлуатаційної документації: настанови з експлуатації, або інструкції, або технічного опису чи технічних умов, або ін. документів українською мовою) в якому міститься ця інформація, з наданням копії документів.
Учасником ТОВ «МЕДХОЛДІНГ» в тендерній пропозиції надано Специфікацію (файл «31 Специфікація.pdf.p7s.zip»), в підпункті 1.10 «Наявність двох додаткових секцій для позиціонування та підтримки пацієнта при операціях на спині, плечах, та грудній порожнині» якої зазначено, що відповідність технічних характеристик Товару підтверджена Специфікацією поставки, яка в тендерній пропозиції учасником не надана.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 07.07.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 08.07.2025 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…Для відповідності пункту 1.10 Медико-технічних вимог «Наявність двох додаткових секцій для позиціонування та підтримки пацієнта при операціях на спині, плечах, та грудній порожнині» учасник посилається на Специфікацію поставки яка вказана в Інструкції з експлуатації Операційний стіл, модель TG. «Бічна опорна подушка», зображення якої знаходиться в Додатку ІІ, являє собою дві додаткові секції для підтримки тіла пацієнта під час операцій на плечах, спині та грудній порожнині...»
Однак, надане пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки вимогами підпункту 3.2 Додатку 1 до тендерної документації Замовник самостійно встановив необхідність підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції шляхом надання специфікації, складеної учасником згідно з Таблицею 3 з посиланням на сторінки відповідного документу.
Згідно з Таблицею 2, технічний документ «Інструкція з експлуатації Операційний стіл, модель TG» Замовником скорочений та зазначено: далі –«*». Посилання на документ «Специфікація поставки» наведено в Таблиці 3 як самостійний документ, а не окрема сторінка з документу «Інструкція з експлуатації Операційний стіл, модель TG», як зазначено Замовником у своєму поясненні.
Подібна ситуація і з підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, а саме: в підпункті 1.11 «Наявність спеціальної секції для позиціонування та підтримки пацієнта при операціях на шлунку, що кріпиться на панель столу» якої зазначено, що відповідність технічних характеристик Товару підтверджена Специфікацією поставки, яка в тендерній пропозиції учасником не надана.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 07.07.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 08.07.2025 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…Для відповідності пункту 1.11 Медико-технічних вимог «Наявність двох додаткових секцій для позиціонування та підтримки пацієнта при операціях на спині, плечах, та грудній порожнині» учасник посилається на Специфікацію поставки яка вказана в Інструкції з експлуатації Операційний стіл, модель TG. «Опора для живота», зображення якої знаходиться в Додатку ІІ, це спеціальна секція, що кріпиться на панель столу перед секцією для ніг для позиціонування пацієнта при операціях на шлунку...»
Однак, надане пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки вимогами підпункту 3.2 Додатку 1 до тендерної документації Замовник самостійно встановив необхідність підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 3.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «МЕДХОЛДІНГ» підлягала відхилення відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Однак, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МЕДХОЛДІНГ» та протоколом уповноваженої особи від 22.05.2025 визнано ТОВ «МЕДХОЛДІН» переможцем, з яким укладено договір про закупівлю товарів від 29.05.2025 №14/05-ВТО-25 на загальну суму 4 150 000,00 гривень.
Також, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 18.07.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно стану виконання зобов`язань за договором про закупівлю товарів від 29.05.2025 №14/05-ВТО-25 на загальну суму 4 150 000,00 гривень.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 21.07.2025 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…На Ваш Запит надаємо документи, що підтверджують виконання договірних зобов`язань за договором про закупівлю товарів від 29.05.2025 №14/05-ВТО-25, укладеним з переможцем ТОВ «МЕДХОЛДІНГ»: сканована копія видаткової накладної № 299 від 09.06.2025 р.; сканована копія платіжної інструкції № 2006 від 18.06.2025 р....» .
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності винних осіб та недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.