Звернення:
За тендером : Тролейбуси з низьким рівнем підлоги бувші у користуванні SKODA 24Tr (або еквівалент)
(згідно коду ДК 021:2015 - 34620000 – 9 Рейковий рухомий склад, 34622300-6 - Тролейбуси)
Тема:
про внесення змін в тендерну документацію в частині способу підтвердження походження товару
Зміст:
Добрий день, шановний Замовнику!
Наша Компанія-резидент України хоче запропонувати Вам тролейбуси з низьким рівнем підлоги, бувші у користуванні SKODA 24Tr, які походять з країни ЄС, експлуатувалися в країні ЄС, на сьогодні фактично знаходяться в одній з країн ЄС та які за технічними характеристиками відповідають вимогам оголошеної Вами процедури закупівлі (UA-P-2025-05-06-017051-a).
Проте вимога, встановлена Вами в п. 3.3. "Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Додаток № 1 до тендерної документації), стосовно надання в складі тендерної пропозиції сертифікату про походження товару, створює перепони нашій Компанії та необмеженому колу інших потенційних учасників, що мають можливість поставити тролейбуси, які відповідають за всіма параметрами вимогам Замовника і яких потребує громада м. Рівне, взяти участь і перемогти в оголошеній процедурі, тобто є дискримінаційною, такою, що суперечить принципам Закону України "Про публічні закупівлі", з огляду на наступне:
Згідно статті 43 Митного кодексу України документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару або засвідчена декларація про походження товару, або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.
Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і видається компетентним органом даної країни або країни вивезення, зазвичай це торгово-промислова палата країни-експортеру.
У країнах Європейського Союзу сертифікат походження товару (Certificate of Origin, CO) видається з метою підтвердження країни походження товару, особливо якщо цей товар експортується за межі ЄС (зокрема, в Україну), для митного оформлення; застосування пільгових митних ставок; виконання вимог країни-імпортера. Видається сертифікат походження товару після укладення контракту на продаж, до митного оформлення в країні відправлення.
Крім того, документом, який підтверджує країну походження товару з країн ЄС і дає право на митні пільги згідно з угодами про вільну торгівлю між ЄС та іншими країнами, зокрема, Україною, є сертифікат форми EUR.1
Сертифікат форми EUR.1 видається митними органами країни ЄС на підставі документів експортера, перед експортом товару з країни ЄС до країни, з якою діє угода про вільну торгівлю, з метою отримання митних пільг у країні-імпортері, під час митного оформлення в країні експорту (в ЄС).
Тобто на тролейбуси, які наша Компанія має намір пропонувати Змовнику і які на даний момент ще не ввезені в Україну, сертифікати походження товару/сертифікати форми EUR.1 ще не готові. Документи, які свідчать про країну походження тролейбусів, будуть оформлені відповідно до чинних в країні експорту процедур і правил, у разі визнання нашої Компанії переможцем процедури закупівлі і укладання договору про закупівлю із Замовником, перед експортом тролейбусів в Україну, та будуть надані Замовнику одночасно з поставкою кожного тролейбусу.
Враховуючи вищевикладене, з метою недопущення дискримінації, створення більш конкурентного середовища в процедурі закупівлі (UA-P-2025-05-06-017051-a), просимо Вас внести зміни в тендерну документацію в частині способу підтвердження походження товару, та викласти п.п. 3.3. "Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Додаток № 1 до тендерної документації), у наступній редакції:
"У разі якщо вартість оголошеного замовником предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).
Вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель товарів, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується листом-поясненням Учасника та сертифікатом про походження товару (іншим, аналогічним за суттю і змістом документом, який свідчить про країну походження товару), які надаються у складі тендерної пропозиції, або, у разі неможливості надання сертифікату про походження товару у складі тендерної пропозиції, - гарантійним листом, складеним Учасником в довільній формі про надання сертифікату про походження товару (іншого, аналогічного за суттю і змістом документу, який свідчить про країну походження товару), одночасно з поставкою товару"
Запропоновані зміни вимог тендерної документації не суперечать чинному законодавству України в сфері публічних закупівель, зокрема, з питань локалізації, і дозволять розширити коло учасників.
Дата оприлюднення звернення:
09.05.2025 12:22
Шановний учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення, та повідомляємо наступне.
Згідно з пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, якою затверджено Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, визначено, що дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару.
Отже, вимога встановлена Замовником жодним чином не дискримінує і не обмежує коло потенційних учасників, а є законодавчо обґрунтованою і обов’язковою до виконання, відповідно до вищенаведеного нормативно-правового акту.
Дата оприлюднення відповіді:
09.05.2025 16:47