Закупівля Комплект мультимедійного обладнання (тип 3), код 32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
від КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ЦЕНТР ФІНАНСУВАННЯ ТА ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ТА УСТАНОВ СИСТЕМИ ОСВІТИ КИЇВСЬКОГО РАЙОНУ М. ОДЕСИ".
Комплект мультимедійного обладнання (тип 3), код 32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Закупівля здійснюється в рамках програми Ukraine Facility (співфінансується Європейським Союзом).
Учасники процедури закупівлі беруть участь у закупівлях на рівних умовах, за умови, що вони зареєстровані у прийнятних країнах та якщо вони особисто або їх кінцеві бенефіціарні власники є особами, до яких не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та вони не знаходяться у санкційному списку Європейського Союзу.
Усі товари, які закуповуються повинні походити із прийнятних країн.
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Комплект мультимедійного обладнання (тип 3), код 32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Очікувана вартість
4 032 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
40320,0
1 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
26.05.2025 13:06
Позиція
Опис предмета закупівлі
Комплект мультимедійного обладнання (тип 3)
Код ДК 021:2015
32322000-6 -
Мультимедійне обладнання
Кількість
32
Одиниця виміру
штуки
Адреса постачання
65000, Україна, Одеська область, місто Одеса, Заклади освіти Київського району міста Одеси
Дата постачання по
31.08.2025 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Замовник здійснює оплату за фактично поставлений Товар після прийняття та підписання видаткової накладної. Оплата здійснюється в безготівковому порядку протягом 10 (десяти) робочих днів після надходження відповідних бюджетних коштів на рахунки Замовника.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Для підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає:
1.1. Довідка про виконання аналогічного* договору складена за нижченаведеною формою (на фірмовому бланку);
ДОВІДКА
про виконання аналогічного договору
Ми, (назва Учасника), надаємо інформацію щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору
№ з/п № та дата договору Предмет договору Загальна вартість договору Найменування Замовника, адреса та телефон
…
…
*Аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є договір на постачання товарів аналогічних до предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник.
Посада, прізвище, ініціали, підпис керівника/іншої уповноваженої особи (зазначаються посада, прізвище та ініціали) учасника з проставленням печатки (за наявності).
1.2. Оригінал (копію) договору (зазначеного у довідці) з усіма додатками (договір повинен бути виконаним у повному обсязі);
1.3. Оригінал (копію) документів, передбачених умовами зазначеного у довідці договору, які підтверджують повне виконання договору (оформлені відповідним чином видаткові накладні, акти звіряння тощо).
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
* Замовник не вимагає надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Для підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає:
Сканований оригінал/копія Баланс, звіт про фінансові результати, або Фінансова звітність малого підприємства, або Фінансова звітність мікропідприємства за 2024 рік за формами, що передбачені наказами Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 за № 336/22868 та від 25.02.2000 №39 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 березня 2000 за №161/4382 відповідно, з відміткою органу Державної податкової служби або електронною квитанцією про прийняття такого документу уповноваженим органом. Фінансова спроможність визначається відповідно до поданого звіту за колонкою 2 000 (код рядка “Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)”, який має бути у розмірі не менше 95% очікуваної вартості предмету закупівлі.
Якщо учасник процедури закупівель фізична особа-підприємець, то у складі цінової пропозиції подається сканована оригінал/копія податкової декларації платника єдиного податку фізичної особи-підприємця за 2024 рік за формою, що передбачена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (зі змінами) зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за № 799/27244 відповідно, сканований оригінал/копія документу, що підтверджує прийняття звітності уповноваженим органом та документ, яким дану фінансову звітність було затверджено у відповідності до чинного законодавства України. Фінансова спроможність визначається відповідно до поданої декларації за колонкою 8 (код рядка “Загальна сума доходу за звітній (податковий) період (сума значень рядків 01 + 02 + 03 + 04 + 05 + 06 + 07)”, який має бути у розмірі не менше 95% очікуваної вартості предмету закупівлі.
В тому випадку, коли учасник процедури закупівлі є новоствореним підприємством, він надає фінансову звітність, яка є в наявності, та лист-пояснення, з якої причини запитувана фінансова звітність не надана.
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
05.05.2025 17:13
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
05 травня 2025 року Комунальною установою "Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського району м. Одеси" (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі: Комплект мультимедійного обладнання (тип 3), код 32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ" (далі – Скаржник) вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
1. Пунктом 3.1. Додатку 2 до Тендерної документації Замовника встановлено, що до переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції входить також інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 2.1. Додатку 2 до тендерної документації.
Технічною специфікацією, яка міститься в Додатку 2 Замовником встановлені вимоги до Технічних, якісних характеристик Товару. Проте, ознайомившись з асортиментом аналогічного обладнання, що представлене на ринку України можемо констатувати, що описаним Замовником вимогам майже повністю відповідає лише одна конкретно визначена Інтерактивна панель - StarBoard YL6X PRO одного конкретного виробника - компанії “StarBoard Solution GmbH”, що прямо суперечить приписам частини четвертої статті 5 Закону. Порівняльний аналіз характеристик предмету закупівлі, що зазначені у тендерній документації майже точно повторює характеристики вказаної інтерактивної панелі, які наведені у брошурі на цю інтерактивну панель (додається до скарги). Відмінність наявна лише у версії операційна система інтерактивної панелі: в документації Замовника - Android версії не нижче версії 14, в наведені панелі StarBoard YL6X PRO - Android 13.0. Але і така відмінність є достатньою підставою для відхилення тендерної пропозиції.
До цієї скарги додаємо порівняльну таблицю всіх технічних характеристик товару, що наведені Замовником в Тендерній документації та інтерактивної панелі StarBoard YL6X PRO виробництва “StarBoard Solution GmbH”.
Слід зазначити, що наша компанія, як потенційний учасник цього тендеру провела детальний пошук та аналіз інтерактивних панелей, що представлені на ринку, але не так і не виявила інтерактивну панель, як б повністю, на 100% відповідала заявленим Замовником вимогам. Разом з тим, ми допускаємо, що програмне забезпечення, встановлене в інтерактивні панелі StarBoard YL6X PRO може бути оновлене до більш нової версії, щоб забезпечити їх відповідність всім вимогам Замовника, а тому схильні вважати, що вони описані саме для цієї панелі. І це на нашу думку є достатньо обґрунтованим свідченням того, що вимоги тендерної документації складені саме з мотивом придбати конкретно визначене мультимедійне обладнання одного виробника, що в свою чергу нівелює можливість інших учасників для участі у цьому тендері на умовах об’єктивності, справедливості, рівного доступу та недискримінації.
Також, підпунктом 3.2 пункту 3 Додатку 1 та підпунктом 3.2 пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації передбачено перелік документів, які мають бути надані учасником тендеру для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, серед яких зокрема:
- Лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) запропонованих учасником інтерактивних панелей, в якому підтверджується статус учасника, як партнера виробника представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), найменування (марка, модель, артикул), кількість такого товару, лист повинен містити номер закупівлі в системі публічних закупівель, назву замовника, повну назву та юридичну адресу учасника.
В той же час, Закон не передбачає обов’язку учасника мати партнерський статус виробника, якщо предметом закупівлі є товар, який учасник може законно поставити (на підставі будь-якого правомірного правочину: купівлі, дистрибуції, імпорту тощо). Вимога наявності листа від виробника фактично обмежує коло потенційних постачальників та забезпечує доступ до цієї закупвілі лише тими суб’єктами, які мають договірні або корпоративні зв’язки з одним конкретним виробником. Це є штучною, необґрунтованою звужувальною умовою, що виключає участь легітимних постачальників, які могли б поставити ідентичний або еквівалентний товар через оптових дистриб’юторів або імпортерів.
Закон не містить жодної норми, яка б уповноважувала Замовника визначати коло допустимих джерел поставки товару.
Крім того, ця вимога створює преференційний доступ для виключного дистриб’ютора або дочірнього представництва конкретного виробника.
Таке формулювання у тендерній документації цілеспрямовано закриває участь у процедурі іншим, навіть економічно вигіднішим учасникам, які не мають формального «партнерського» статусу з потрібною компанією. Тим самим, у цій частині Замовник не оцінює якість чи відповідність товару — а лише перевіряє “зв’язок” з потрібним виробником, що жодним чином не гарантує якість товару і лише на підставі відсутності такого зв’язку забезпечив собі право відхилити економічно обґрунтовану та вигідну пропозицію добросовісного учасника закупівлі.
За своєю правовою природою, така вимога є замаскованим інструментом обмеження конкуренції, і прямо порушує ч. 4 ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону. Вона також суперечить Особливостям, які не передбачають можливості встановлення таких умовних “партнерських” бар’єрів.
Також, звертаєм увагу шановної Колегії на іншу частину технічних характеристик предмету закупівлі, як за своєю суттю є дискримінаційним, такими, що звужують потенційне коло учасників цього тендру і відповідно, суперечать приписам статті 5 Закону.
Так, технічною специфікацією, яка міститься в Додатку 2 Замовником встановлені вимоги до Технічних, якісних характеристик Товару, відповідно до яких інтерактивна панель повинна мати наступне спеціалізоване програмне забезпечення:
Електронні освітні ресурси (далі - ЕОР) мультимедійні підручники (зазначити виробника), з терміном дії ліцензії не менше 6 років. ЕОР – являє собою інтерактивний мультимедійний застосунок з можливістю користування на інтерактивній поверхні, з можливістю роботи без підключення до мережі Інтернет. Застосунок повинен містити наступні електронні освітні ресурси (мультимедійні підручники), що повинні відповідати вимогам навчальної програми Міністерства освіти і науки України, а саме: «Біологія 8 клас», «Хімія - 8-9 клас», «Фізична географія України 8 клас», «Фізика - 8 клас», «ЕОР "Алгоритмізація та програмування 5-7 клас», викладені українською мовою. Застосунок повинен передбачати наявність бібліотеки з темами уроків, демонстрацій та/або лабораторних робіт. Кожна тема повинна містити різноманітні мультимедійні засоби для її пояснення, а саме: зображення, та/або анімації, та/або анімації дикторський супровід, та/або анімації аудіо- та відеофрагменти тощо. Для перевірки знань повинні бути передбачені контрольні запитання, завдання, тести.
Застосунок повинен мати функцію захисту та керування авторськими правами (підтримка функцій DRM).
Після детального аналізу асоритменту програмного забезпечення, яке доступне у продажі на ринку України нашою компанією було встановлено що такому опису відповідає лише програмне забезпечення одного виробника/розробника – ТМ «Нова Школа» (ТОВ «Видавництво «Розумники»), веб-сайт якого розміщений за посиланням: https://rozumniki.net/.
Тільки програмне забезпечення цього постачальника відповідає всім наведеним у тендерній документації критеріям, зокрема, воно може включати електронні освітні ресурси (мультимедійні підручники), що відповідають вимогам навчальної програми Міністерства освіти і науки України, а саме:
«Біологія 8 клас» - (посилання на веб-сайті постачальника: https://rozumniki.net/catalog/products/biologiya/biologiya-8-kl/);
- «Хімія - 8-9 клас» - (посилання на веб-сайті постачальника: https://rozumniki.net/catalog/products/khimiya/khimiya-8-9-kl/);
- «Фізична географія України 8 клас» (посилання на веб-сайті постачальника: https://rozumniki.net/catalog/products/geografiya/fizychna-geografiya-ukrayiny-8-klas/);
- «Фізика - 8 клас» (посилання на веб-сайті постачальника: https://rozumniki.net/catalog/products/fizyka/fizyka-8-kl/);
- “Алгоритмізація та програмування 5-7 клас» (посилання на веб-сайті постачальника: https://rozumniki.net/catalog/products/informatyka/algorytmizatsiya-i-programuvannya-5-7-klasy/.
Всі наведені ЕОР є інтерактивним мультимедійними застосунками з можливістю роботи без підключення до мережі Інтернет та передбачають наявність бібліотеки з темами уроків, демонстрацій та/або лабораторних робіт. Кожна тема містить різноманітні мультимедійні засоби для її пояснення, а саме: зображення, та/або анімації, та/або анімації дикторський супровід, та/або анімації аудіо- та відеофрагменти тощо; для перевірки знань повинні бути передбачені контрольні запитання, завдання, тести. Ідентичний перелік, в тому ж порядку наведений на веб-сайті ТОВ «Видавництво «Розумники», приміром, на сторінці ЕОР “Фізична географія України 8 клас”: https://rozumniki.net/catalog/products/geografiya/fizychna-geografiya-ukrayiny-8-klas/.
Також наведене програмне забезпечення містить функцію захисту та керування авторськими правами (підтримка функцій DRM), що вказано на сторінці цього ж веб-сайту за посиланням: https://rozumniki.net/contacts/index.php.
Все тут зазначене поза всяким сумнівом свідчить про те, що опис спеціалізованого програмного забезпечення, яке наведене в Тендерній документації Замовника був запозичений з наведеного у цій скарзі веб-сайту ТОВ «Видавництво «Розумники» і відповідно, складений таким чином, щоб постачальники не мали можливості запропонувати до поставки інший програмний продукт.
Закріплює впевненість нашої компанії у твердженні, що цей опис був створений саме під одного конкретного виробника програмного забезпечення той факт, що Замовником було встановлено додаткові специфічні обмежувальні вимоги, які ще більше звужують коло потенційних учасників.
Так, підпунктами 3.3. та 3.4. пункту 3 Додатку 1 та підпунктами 3.3. та 3.4. пункту 3 Додатку 2 до Тендерної документації Замовника передбачено перелік документів, які мають бути надані учасником тендеру для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі:
Лист від виробника або офіційного дистриб’ютора в Україні електронних освітніх ресурсів (мультимедійних підручників) з зазначенням номера закупівлі в електронній системі публічних закупівель, назви замовника, повну назву та юридичну адресу учасника, назву та кількість ліцензій електронних освітніх ресурсів (мультимедійних підручників) що підтверджує статус учасника, як партнера виробника або офіційного дистриб’ютора (з обов’язковим підтвердженням статусу дистриб’ютора в Україні у вигляді листа від виробника спеціалізованого програмного забезпечення або копії дистриб’юторської угоди між виробником та дистриб’ютором).
Довідка в довільній формі з активним посиланням на сайт виробника запропонованих до постачання електронних освітніх ресурсів (мультимедійних підручників), при переході за посиланням повинна міститься інформація про запропоновані до постачання електронні освітні ресурси, демозображення уроку або уроків.
Вважаємо, що такі вимоги тендерної документації є продовженням дискримінаційної логіки, закладеної в описі технічних характеристик програмного забезпечення. Їх зміст прямо свідчить про те, що вони сформульовані виключно з метою обмежити коло учасників до одного конкретного суб’єкта – виробника програмного забезпечення ТОВ «Видавництво Розумники» або пов’язаного з ним дистриб’ютора.
Разом з набором надміру конкретизованих характеристик, такі формулювання створюють умови, які передбачають прямий і формальний зв’язок між виробником і учасником, без якого участь у процедурі стає технічно неможливою, навіть якщо сам продукт повністю відповідає всім технічним вимогам.
У підсумку слід наголосити, що тендерна документація у цій процедурі закупівлі містить цілу низку положень, які мають системний дискримінаційний характер і порушують основоположні принципи публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Зокрема, йдеться про комплекс логічно пов’язаних вимог:
- встановлення надмірно деталізованих технічних характеристик, що вказують на конкретну інтерактивну панель одного виробника (StarBoard Solution GmbH);
- визначення в Тендерній документації технічних характеристик програмного забезпечення, що дослівно повторюють опис одного конкретного продукту одного конкретного виробника (ТОВ «Видавництво Розумники»);
- вимога щодо надання листа, який має підтвердити статус учасника, як партнера виробника представництва, філії виробника;
- вимога щодо надання листа та довідки, які в продовження встановлених Замовником специфічних параметрів до програмного забезпечення, фактично унеможливлюють надання потенційними учасниками тендеру пропозиції з іншим програмним продуктом.
Також слід зауважити, що предметом цього тендеру є комплект мультимедійного обладнання, а саме: інтерактивна панель, мобільна стійка та спеціалізоване програмне забезпечення. Але всі наведені тут дискримінаційні вимоги створюютб очевидну ситуацію, за якої участь у цій закупівлі фактично зводиться до однієї афілійованої групи постачальників: тих, хто має виключні зв’язки з виробниками інтерактивної панелі StarBoard та програмного забезпечення «Розумники». Інші суб’єкти, навіть за умови наявності рівноцінного товару, відповідної кваліфікації та вигіднішої цінової пропозиції, позбавлені можливості подати тендерну пропозицію яка б повністю відповідала вимогам документації через навмисно сформульовані бар’єри.
Фактично, участь у закупівлі може бути забезпечена лише у випадку, якщо учасник має попередній погоджений доступ до двох окремих, але взаємозалежних постачальників: StarBoard і Розумники. Така модель доступу не залишає жодного простору для чесної конкуренції, нівелює саму суть відкритих закупівель і прямо суперечить основоположному публічному інтересу щодо ефективного та економного використання бюджетних коштів.
Безсумнівно, все викладене у цій скарзі - є грубим порушенням основоположного принципу публічних закупівель, що закріплений частиною четвертою статті 5 Закону, спотворює основну кінцеву мету здійснення закупівель - придбання найкращого товару за оптимальною ціною в умовах справедливої конкуренції без зловживання недобросовісними замовниками своїми правами. Але, сукупність вищевказаних вимог створила широкі можливості Замовнику для здійснення неправомірного впливу на результати тендеру, шляхом обрання переможця не за об’єктивним, прозорим та справедливим критерієм, а за суб’єктивною прихильністю до виробника обладнання і програмного забезпечення, що свідчить про потенційне прагнення до спотворення результатів оголошеної закупівлі.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте Тендерна документація складена таким чином, що штучно обмежено конкуренцію при здійсненні закупівлі та не дозволяє Скаржнику взяти участь в торгах.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1.Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
2.Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги.
2. Другою підставою для оскарження вимог тендерної документації Замовника - є порушення ним частини першої статті 6 Закону.
Ця відбувається з урахуванням правил Ukraine Facility, про що Замовник вказав у пункті 4 Додатку 1 до тендерної документації. Особливий характер застосування цього інструменту передбачає, що всі закупівлі, які здійснюються в його межах, повинні відповідати не лише законодавству України, а й спеціальним вимогам, передбаченим Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2024/792 від 29 лютого 2024 року (далі - Регламент) та Рамковою угодою між Україною та Європейським Союзом щодо механізмів реалізації фінансування відповідно до Ukraine Facility (далі — Рамкова угода). Частиною четвертою статті 2 Рамкової угоди встановлено, що публічні закупівлі із застосуванням згаданого інструменту повинні здійснюватися відповідно до законодавства України тією мірою, якою вони відповідають вимогам, визначеним у цій Рамковій угоді.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.
Частиною першою статті 5 Рамкової угоди визначено, що участь у процедурах присудження договорів про закупівлі, грантів і премій стосовно діяльності, що фінансується згідно з інструментом Ukraine Facility з метою реалізації якісних і кількісних заходів Плану, відкрита для міжнародних і регіональних організацій, усіх фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб, що фактично зареєстровані у країнах, наведених у п. (a) та (b) цієї статті (далі — прийнятні країни).
Згідно з частиною третьою статті 5 Рамкової угоди товари, які фінансуються та закуповуються для виконання Плану України за рахунок коштів програми Ukraine Facility, повинні походити з прийнятних країн, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані у жодній із таких країн або можуть підпадати під дію обмежувальних заходів ЄС.
Перелік прийнятних країн, які відповідно до наведених приписів Рамкової угоди є прийнятними, наведено на веб-сайті Міністерства економіки України, за посиланням: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=99515de8-4512-4941-afaa-ca5887a9b4f4&title=PerelikPriiniatnikhKrain.
Відповідно до пункту 4.2. Додатку 1 до Тендерної документації товари, які пропонує учасник для поставки походять з прийнятних країн. (ст.5 Рамкової угоди). Для цього учасник подає інформацію/довідку в довільній формі, в якій зазначає відповідність походження товарів відповідно вимог по походженню товарів або сертифікат про країну походження товару або засвідчену декларацію про походження товару, або декларації про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.
Таким чином, Замовник надав можливість підтвердити країну походження товару, який пропонується учасником, шляхом самостійного декларування цієї обставини у довідці чи інформаційному листі. Проте, такий спосіб підтвердження країни походження товару не ґрунтується на положеннях чинного законодавства.
За положеннями частини першої статті 41 Митного кодексу України документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару або засвідчена декларація про походження товару, або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.
Серед переліку цих документів, а також в інших актах українського законодавства не існує іншого способу підтвердження відповідності товару цьому критерію. Шляхом викладення умови про підтвердження географічної прийнятності предмету закупівлі у такій редакції, Замовник фактично сам позбавив себе можливості достовірно встановити чи відповідає Товар правилам прийнятності, які передбачені Рамковою угодою.
Така позиція Замовника є юридично необґрунтованою і прямо суперечить чинному законодавству України. Встановлення можливості підтвердження країни походження товару шляхом надання довідки у довільній формі суперечить вимогам частини першої статті 41 Митного кодексу України, яка чітко визначає вичерпний перелік документів, що можуть засвідчувати країну походження товару. Закон не передбачає можливості замінити ці документи іншими джерелами інформації, тим більше такими, що не мають юридично достовірного підтвердження, як-от необ’єктивна декларація учасника.
Додатково, така практика суперечить принципу правової визначеності та є грубим порушенням принципу рівного ставлення до всіх учасників процедури закупівлі. Надання переваги учасникам, які не подають передбачені законом документи, дискримінує інших учасників, які діють відповідно до вимог чинного законодавства і несуть відповідні витрати на оформлення належної документації. Це створює нерівні умови конкуренції, що прямо суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Підсумуємо, що такий підхід фактично унеможливлює належну перевірку достовірності інформації про походження товару, що в умовах дії міжнародного фінансового механізму, як-от Ukraine Facility, може призвести до порушення міжнародних зобов’язань України перед Європейським Союзом. В результаті такий підхід поставить під загрозу не лише конкретну закупівлю, а й фінансування в рамках усієї програми.
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» є компанією, що має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасників, в Процедурі закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1.Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
2.Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги.
Автор:
42216158, ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ"
02093, Україна, м. Київ, м. Київ, ВУЛИЦЯ БОРИСПІЛЬСЬКА будинок 30 офіс 201
Комплект мультимедійного обладнання (тип 3), код 32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Звернення:
За тендером : Комплект мультимедійного обладнання (тип 3), код 32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Тема:
Очікувана вартість закупівлі
Зміст:
Доброго дня!
Враховуючи, що закупівля відбувається за програмою фінансування Ukraine Facility, то виникає питання. Яким чином замовник визначив очікувана вартість предмета закупівлі, який має бути походженням із прийнятних країн?
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 № 708, очікувана вартість - розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів.
Спосіб розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі залежить від виду предмета закупівлі, його розповсюдженості на ринку, порядку формування цін на нього ( розділ ІІ п. 5. Наказу ).
Дата оприлюднення звернення:
09.05.2025 09:52
Шановний Учаснику! Дякуємо Вам за звернення, та повідомляємо про таке.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 затверджено Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Наказ №275). Пунктом 1 Наказу №275 визначено, що ця примірна методика застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами) та має рекомендаційний характер.
Водночас, з метою визначення очікуваної вартості даної закупівлі, Замовник звернувся з письмовим запитом щодо надання цінових пропозицій до постачальників товару, аналогічного предмету закупівлі, із зазначенням у запиті основної вимоги, що дана закупівля здійснюватиметься згідно з інструментом Ukraine Facility, та товар має бути походженням із прийнятних країн. Згідно отриманих комерційних пропозицій від суб’єктів господарювання, які здійснюють постачання аналогічних товарів, Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
10.05.2025 12:34
Звернення:
За тендером : Комплект мультимедійного обладнання (тип 3), код 32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Тема:
Про походження товару
Зміст:
Враховуючи те, що закупівля здійснюється в рамках виконання заходів Плану України згідно з інструментом Ukraine Facility, то замовник повинен перевірити походження товару на підставі документів виданих компетентними органами країни походження товару або постачальника і має відповідати міжнародним угодам, підписаним цією країною.
На якій підставі замовник прирівняв « інформацію/довідку в довільній формі, в якій
зазначено відповідність походження товарів відповідно вимог по походженню товарів» до документів, які чітко визначені в статті 41 Митного кодексу України.
Яким чином замовник планує перевіряти інформацію вказану учасником у довідці?
Дата оприлюднення звернення:
09.05.2025 10:10
Шановний Учаснику! У відповідь на Ваше звернення щодо правомірності використання довідки у довільній формі для підтвердження походження товару в межах закупівлі, що здійснюється відповідно до заходів Плану України згідно з інструментом Ukraine Facility, повідомляємо наступне: Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право самостійно встановлювати вимоги до підтвердження відповідності товару умовам закупівлі, у тому числі щодо його походження. Зважаючи на це, та з урахуванням специфіки закупівлі в межах Ukraine Facility, тендерною документацією було передбачено надання інформації, зокрема, довідки у довільній формі, в якій учасник підтверджує відповідність походження товару вимогам щодо участі країни походження в міжнародних угодах, ратифікованих Україною. Надання такої довідки на етапі подання тендерної пропозиції є попереднім підтвердженням відповідності. У разі визначення учасника переможцем, замовник залишає за собою право витребувати додаткові документи, з метою остаточного підтвердження походження товару перед укладенням договору або на етапі постачання. Таким чином, встановлена вимога не суперечить чинному законодавству та спрямована на забезпечення відкритості, рівного доступу та добросовісної конкуренції під час здійснення закупівлі. А також згідно листа Міністерства економіки України №3323-04/19127-07 від 28.02.2025 "...замовник самостійно у тендерній документації встановлює вимоги, які передбачені законодавством, у тому числі за потреби вимоги, передбачені статтями 5, 7, 17 Рамкової угоди.
Дата оприлюднення відповіді:
10.05.2025 12:35
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
4 032 000
грн.
Період подання пропозицій
до
13.05.2025 00:00
Замовник:
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ЦЕНТР ФІНАНСУВАННЯ ТА ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ТА УСТАНОВ СИСТЕМИ ОСВІТИ КИЇВСЬКОГО РАЙОНУ М. ОДЕСИ"