Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, та звіт про виконання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.05.2025 року № 62 (далі - ТД), тендерну пропозицію ТОВ «ВКФ Атлант-плюс», протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем торгів від 20.05.2025 № 04/2005 та повідомлення про намір укласти договір від 20.05.2025, договір підряду від 26.05.2025 № 10-у, додаткову угоду від 13.06.2025 № 01-розір, пояснення та документи надані Замовником від 13.06.2025 на запит Північного офісу Держаудитслужби та звіт про виконання договору про закупівлю.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ТОВ «ВКФ Атлант-плюс» та укладено договір підряду від 26.05.2025 № 10-у на суму 1 628 109,60 гривень з ПДВ.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 47 Особливостей № 1178 установлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Так, відповідно до вимог Додатку 5 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі) до ТД Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Слід зазначити, що Замовником 20.05.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір та визначено Переможцем торгів - ТОВ «ВКФ Атлант-плюс».
Однак, ТОВ «ВКФ Атлант-плюс», як переможцем процедури закупівлі, не надано, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим порушено вимоги Додатку 5 до ТД та вимоги пункту 47 Особливостей № 1178.
З огляду на викладене, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби 03.06.2025 із відповідним запитом звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень/інформації щодо вищезазначеного.
Так, у відповідь на запит Замовником 13.06.2025 надано пояснення з порушенням триденного строку, чим, відповідно недотримано вимоги частини п'ятої статті 8 Закону № 922-VIII, зокрема, пояснення, такого змісту: «Враховуючи, що переможцем зазначеної закупівлі ТОВ «ВКФ Атлант-плюс не надано шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей № 1178, у строки визначені пунктом 47 Особливостей № 1178 прийнято рішення про розірвання договору від 26.05.2025 № 10-у».
Враховуючи вищевикладене, надані пояснення Замовника, підтверджують встановлене порушення в частині не надання Переможцем процедури закупівлі у спосіб та строк, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178.
Згідно з абзацом 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Проте, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВКФ Атлант-плюс», а укладено договір підряду від 26.05.2025 №10-у на суму 1 628 109,60 гривень з ПДВ.
Разом з тим, Замовником під час здійснення моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель оприлюднено додаткову угоду від 13.06.2025 № 01-розір до договору підряду від 26.05.2025 № 10-у про розірвання договору.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВКФ Атлант-плюс», установлено порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами моніторингу, установлено недотримання вимог частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору - порушень не встановлено.